[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Jag kom på ett spel till!
Amiga + ev andra plattformar. (har inte kollat upp)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag kom på ett spel till!
Amiga + ev andra plattformar. (har inte kollat upp)
https://i.ytimg.com/vi/H3ITX9OZw38/hqdefault.jpg
https://i.ytimg.com/vi/i5sq1CHebxg/maxresdefault.jpg

Det är ser ut som D/generation, finns även nu på switch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Det är ser ut som D/generation, finns även nu på switch!

Rätt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har inte haft full koll på vad som postats, som om detta varit med förr ber jag om ursäkt. Hade riktigt kul när detta kom ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Har inte haft full koll på vad som postats, som om detta varit med förr ber jag om ursäkt. Hade riktigt kul när detta kom ut.

Hmm är fordonet ett "normalt" fordon i spelet, eller något easter-egg special-fordon?
(känns mer som ett easter-egg/unlockable men jag kan ha fel...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm är fordonet ett "normalt" fordon i spelet, eller något easter-egg special-fordon?
(känns mer som ett easter-egg/unlockable men jag kan ha fel...)

187Mph känns ju inte så ’normalt’, så skulle gissa att spelet kanske inte är helt verklighetsbaserat (tänk fzero?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

187Mph känns ju inte så ’normalt’, så skulle gissa att spelet kanske inte är helt verklighetsbaserat (tänk fzero?)

Ett ufo känns inte så verklighetsbaserat om vi nu ska vara uppenbara
Men iallafall: ca 300 km/h kan ju i och för sig en bil komma upp i också, om än inte i ett kurvigt parti.
Så jag undrar om det är ett mer normalt bilspel i grunden och det här ufot är ett undantag... Det låter hyfsat sannolikt? (lite lurig bild isåfall!)

---

Efter att ha funderat en stund och kollat på bilden så har jag iallafall lyckats få fram en hint tror jag:
Spelet lär komma från Namco!
Kolla varvräknaren som ser ut som Pac man! (ingen slump)
*edit* Doh, föraren är ju säkert pacman Flikarna som sticker upp är inte öron utan ögonbryn
Och kolla reklamen på läktaren som säger Astaroth, vilket matchar en karaktär i tex Soul Calibur.

Jag har dålig koll på de lite modernare Ridge Racer spelen men är tveksam till att det här är en av dem?
*edit* jo lutar nog åt ett Ridge Racer ändå

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Men iallafall: ca 300 km/h kan ju i och för sig en bil komma upp i också, om än inte i ett kurvigt parti.
Så jag undrar om det är ett mer normalt bilspel i grunden och det här ufot är ett undantag... Det låter hyfsat sannolikt? (lite lurig bild isåfall!)

---

Efter att ha funderat en stund och kollat på bilden så har jag iallafall lyckats få fram en hint tror jag:
*edit* Doh, föraren är ju säkert pacman Flikarna som sticker upp är inte öron utan ögonbryn
Och kolla reklamen på läktaren som säger Astaroth, vilket matchar en karaktär i tex Soul Calibur.

Jag har dålig koll på de lite modernare Ridge Racer spelen men är tveksam till att det här är en av dem?

Tveksam eller inte, du får den. Det är Ridge Racer 6 från 2005!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

---

*edit* jo lutar nog åt ett Ridge Racer ändå

Jag bugar mig för denna lektion! Bra jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T0MT0M:

Tveksam eller inte, du får den. Det är Ridge Racer 6 från 2005!

Nice! Lyckades precis googla fram bilden också
Jag tar ett udda till spel i 16-bitars eran (sen får jag hitta på något annat)

Gissar den här är lite svår? Tror aldrig jag såg spelet mer än nån enstaka recension i nån tidning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hint: namnet på spelet kan knytas till vår svenska kust

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hint: namnet på spelet kan knytas till vår svenska kust

Archipelagos till Amiga. Aldrig hört talas om men det verkar stämningsfullt

Med hjälp av Google-fu och din ledtråd gick det dock att hitta till slut.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Archipelagos till Amiga. Aldrig hört talas om men det verkar stämningsfullt

Med hjälp av Google-fu och din ledtråd gick det dock att hitta till slut.

Rätt! Snyggt klurat och sökt!
(spelet finns även på Atari och PC såvitt jag vet)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här kommer en "klassiker":

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Jag har missat denna "klassiker" men det verkar då vara Redneck Rampage Rides Again och vapnet i fråga en Chicken Crossbow

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag har missat denna "klassiker" men det verkar då vara Redneck Rampage Rides Again och vapnet i fråga en Chicken Crossbow

Stämmer bra det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då fortsätter jag ned en annan skjutare som jag inte tror var så populär men spelades en del här

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Medlem

Sökte lite kort på Guncon spel och Ninja Assault känns som en titel som skulle kunna matcha det här spelet

(Ninjas och pangpang låter som en rätt konstig mix dock)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Sökte lite kort på Guncon spel och Ninja Assault känns som en titel som skulle kunna matcha det här spelet

(Ninjas och pangpang låter som en rätt konstig mix dock)

Ja, det var inte det bästa spelet men jag köpte allt jag kunde komma över av spel till Guncon så det spelades en del ändå, utbudet var ju ganska skralt. Nu har jag slut på Guncon-spel tror jag

Din tur!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hade lite flyt där då du kört nått gunconspel förut

Hmm, inte helt lätt att komma på spel, men det här är lite över 10 år nu!
För att inte göra det för enkelt så tar jag först bara en dålig bild från en av mellansekvenserna:

*edit* bytte bild då den förra gjorde det lite för lätt att fuska

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det påminner lite om world of goo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hade lite flyt där då du kört nått gunconspel förut

Hmm, inte helt lätt att komma på spel, men det här är lite över 10 år nu!
För att inte göra det för enkelt så tar jag först bara en dålig bild från en av mellansekvenserna:
https://i.ytimg.com/vi/L7Bk_tHtFGM/maxresdefault.jpg
*edit* bytte bild då den förra gjorde det lite för lätt att fuska

Är inte det där Little Inferno?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Det påminner lite om world of goo

Rätt - snyggt!

(@duvanlol håller med om att stilen ser ut som det senare Little inferno, men vissa av mellansekvenserna i World of goo har den lite mörkare stilen också)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Rätt - snyggt!

(@duvanlol håller med om att stilen ser ut som det senare Little inferno, men vissa av mellansekvenserna i World of goo har den lite mörkare stilen också)

Wooh äntligen ett spel jag kände igen

Detta spelade jag en del när jag var yngre. Baserat på en bokserie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Wooh äntligen ett spel jag kände igen

https://i.imgur.com/7eIHJU0.jpeg

Detta spelade jag en del när jag var yngre. Baserat på en bokserie.

Snygg grafik! Tyvärr ingen aning om vad det är, min hjärna föreslog Percy Jackson av någon anledning men det känns helt fel.
Blev sugen att testa det..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag har något vagt minne någonstans, var det Deathgate det hette?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

Jag har något vagt minne någonstans, var det Deathgate det hette?

Det stämmer bra

Det trodde jag ingen skulle ta så snabbt, snyggt jobbat!

https://en.wikipedia.org/wiki/Death_Gate

Permalänk
Medlem
Permalänk
Digital fyndjägare

B.A.T (UbiSoft)
https://www.youtube.com/watch?v=kr_63q8dYCg

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Digital fyndjägare
Visa signatur