Iphone 5 vs Samsung g s3

Permalänk

flickvännen har en 4s och jag har en s3 och när jag jämför dom så ångrar jag mig inte en hundradels sekund att jag köpte s3an.
Den ända anledningen jag ser till att iphonen skulle vara bättre är att den är mindre och man kanske har små fickor?
på vilket vis är s3an buggig? jag har haft min i 1-2 månader nu och den har varit rapp och laggfri vad jag än har gjort på den, jag har bara behövt startat om den 1 gång och det var för att det kom en uppdatering...

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av l4nky:

Hade köpt 4S istället.

Iphone = Kvalité men inlåst
Samsung/Android = Relativt öppet, laggigt och du lär inte få många uppdateringar. Har någon samsung ens 4.1 än?

Relativt? Roota den, och öppnare kan det väl inte bli?
Ja, nexus s och galaxy nexus har fårr jelly bean. Tror dock att de är de enda. Det går ju att fixa till fler om man vet vad man håller på med, men oficiellt finns det nog bara till nexus. Det är dock inte så stor skillnad på ics och jb.

S3 kommer få nya uppdateringar fort pga att den är så populär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ni märkte inta att TS struntar i den här tråden nu då ni med ert jäkla tramsande verkar skrämt bort honom?

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Jag har en iPhone 4. Den laggar om jag jämför med kompisarnas S/S2:or t.om. Seg skitmobil, tråkiga appar, går inte att göra något. Jailbreakar man blir den ännu segare... Bara när man öppnar sms-appen tar det någon sekund innan man kan börja skriva. Det kanske inte låter så farligt men är ett störande moment.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Hur många ljudböcker lyssnar du på åt gången?!

Just ljudböcker är något jag också använder min telefon flitigt till. Kör Dito(.se) appen och det fungerar hur smidigt som helst, laddar ner en/två böcker åt gången och arkiverar dem sen i "molnet".

En åt gången men om det är en serie så brukar jag föra över hela serien.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av NidoKing:

Som vanligt med prestanda är det samma med telefoner som med datorer. Det är endast i testprogram eller extrema spel man märker någon skillnad.

Gå till handlaren och ta telefonen i handen, bläddra några sidor och kolla hur du gillar skärmen. Köp den du fastnar för direkt och lev med den.

Alla telefoner idag är fantastiskt bra.

Jag märker skillnad även om den inte är stor. Jag hade blivit glad om mobilen var lika snabb som datorn.

Och man märker stor skillnad när man surfar, spelar vanliga spel och startar program när jag jämför min note med syrrans s4. I benchmark är hennes cpu snabbare men inte i praktiken.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlehood:

Vänta in 5an med studentabonnemang, precis som jag ska göra.

I slutändan handlar det inte om hur många kärnor mobilen har, det handlar om användarupplevelsen och där slår Iphone det mesta med hästlängder enligt mig. Jag gled runt med en Htc för ett tag sen, sen hoppade jag på Apple-tåget och jag kan bara instämma med dem som säger:

Once you go apple you will never go back!

Tvärtom för mig.Gick nyligen över till Android och fan så mycket mer man kan göra med sin mobil..Rena rama drömmen för en nörd som jag ..Älskar min Samsung aldrig mer en iphone för mig igen.Så underbart att slippa itunes och alla barnspärrar som jag kallar det ni andra säger begränsningar...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Varför ska du ha sådyra telefoner för överhuvudtaget ? Jag har en samsung galaxy 1 och kan ringa och sms med den ,även surfa med den ,vilket jag inte gör

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Håll koll på HTC's w8 lur!
http://www.htc.com/www/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag märker skillnad även om den inte är stor. Jag hade blivit glad om mobilen var lika snabb som datorn.

Och man märker stor skillnad när man surfar, spelar vanliga spel och startar program när jag jämför min note med syrrans s4. I benchmark är hennes cpu snabbare men inte i praktiken.

iPhone 4S har ju en långsammare CPU än en Note, de använder samma processortyp men Noten är högre klockad. Så en Note skall vara snabbare vid surf, starta program o s v. För grafiskt avancerade spel är dock 4S:en vassare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobCar:

Att installera custom roms är så otroliget enkelt för det mesta på Android så det lär inte vara något problem.
Du behöver i många fall inte ens kontakta via en usbkable utan flashar customromen via minneskortet direkt.

Det är ju lite det här som är grejen med potentiella Smartphones tycker jag, att kunna modifiera och skapa själv om man vill.

Just saying....

Och den som sa att iPhone 5 skulle vara extra reptålig..... Sanningen är att den repas extra lätt. iPhone 4S var betydligt reptåligare.
http://blog.gsmarena.com/apple-iphone-5-back-panel-scratch-te...

Självklart är det lätt att roota och installera custom roms, men det är ändå synd att man ska behöva göra det. Däremot var det lite mer strul att roota min HTC som jag hade, krävdes en del pill med HBOOT.

Skrivet av _MmattiasS_:

Relativt? Roota den, och öppnare kan det väl inte bli?
Ja, nexus s och galaxy nexus har fårr jelly bean. Tror dock att de är de enda. Det går ju att fixa till fler om man vet vad man håller på med, men oficiellt finns det nog bara till nexus. Det är dock inte så stor skillnad på ics och jb.

S3 kommer få nya uppdateringar fort pga att den är så populär.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte JB vara väääldigt mycket mindre laggigt än ICS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

iPhone 4S har ju en långsammare CPU än en Note, de använder samma processortyp men Noten är högre klockad. Så en Note skall vara snabbare vid surf, starta program o s v. För grafiskt avancerade spel är dock 4S:en vassare.

Note har väl samsung exynos, 4S kör en lägre klockad ipad A5?
Även om båda tillverkas av samsung så är det olika chip.

Ang topic så spelar hårdvaran inte längre någon roll.. Highend modellerna är ruskigt snabba, om det skilljer några milisekunder hit eller dit är inte avgörande..
IOS eller Android, det är valet. O det är högst personligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Note har väl samsung exynos, 4S kör en lägre klockad ipad A5?
Även om båda tillverkas av samsung så är det olika chip.

Båda använder samma CPU arkitektur, ARMs Cortex A9. Det stora som skiljer mellan dessa två SoCs är GPUn.

Skrivet av Boss302:

Ang topic så spelar hårdvaran inte längre någon roll.. Highend modellerna är ruskigt snabba, om det skilljer några milisekunder hit eller dit är inte avgörande..

Japp, där håller jag med helt och hållet. OS:et är ju mycket viktigare när det gäller val av mobil. Är ju nästan bara i de mest avancerade grafiska spelen man faktiskt utnyttjar kraften och de flesta är inte intresserade av dessa spel.

Permalänk
Skrivet av l4nky:

H........
Samsung/Android = .......och du lär inte få många uppdateringar. Har någon samsung ens 4.1 än?

http://www.sweclockers.com/nyhet/15913-samsung-galaxy-s-iii-u...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninnuam:

Ni märkte inta att TS struntar i den här tråden nu då ni med ert jäkla tramsande verkar skrämt bort honom?

jag struntar inte i den, men det är så att jag har mycket plugg och annat för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Håller absolut inte med, se ex kommande flaggskeppet från Nokia där hårdvaran ger oss mycket känsligare skärm som fungerar även med vantar och en kamerateknik som ska vara ganska speciell m,m. Dessutom har vi design och formfaktor/storlek som också är en ren smaksak och som faktiskt också är viktig.

Sen när det gäller CPU och GPU kan jag dock hålla med dig.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Håller absolut inte med, se ex kommande flaggskeppet från Nokia där hårdvaran ger oss mycket känsligare skärm som fungerar även med vantar och en kamerateknik som ska vara ganska speciell m,m. Dessutom har vi design och formfaktor/storlek som också är en ren smaksak och som faktiskt också är viktig.

Sen när det gäller CPU och GPU kan jag dock hålla med dig.

mjo, fast den största skillnaden är dock WP7-8 mot ios & android

Kameran ska dock bli intressant. Speciellt med tanke på att nokia hade råfejkat reklamen för den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Kameran ska dock bli intressant. Speciellt med tanke på att nokia hade råfejkat reklamen för den..

Kameran tycks ändå bli en av de bästa på marknaden om man ska gå efter förhandstittar.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://thedroidguy.com/wp-content/uploads/2012/09/Fake-Lumia-...

http://www.99mac.se/attachments/99lounge/34731d1346944821-tra...

Jag det där har väll ingen missat men enligt enkla tester så verkar den faktiskt riktigt bra!

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag det där har väll ingen missat men enligt enkla tester så verkar den faktiskt riktigt bra!

Det var så onödigt med den där reklamtabben.

Man har ju tydligt sett att 920 har en grym kamera i flera olika klipp som du säger, som det där de sätter fast en 920 och en SGS3 på en radiostyrd bil eller när de fotar med olika kameror rakt in i ett mörkt rum. Inget snack om att 920 är överlägsen de andra telefonernas kameror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

http://thedroidguy.com/wp-content/uploads/2012/09/Fake-Lumia-...

http://www.99mac.se/attachments/99lounge/34731d1346944821-tra...

la inte Nokia upp riktiga filmer efter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

För att klartydliga lite så är många av de testerna som kör där bara på 1 core.
Där av naturligt att A6 ska vara snabbare än S3.
När vi snackar Multi-Core saker så börjar det se lite annat ut.

Ja så klart. Men i verkligheten så är det inte så. Säg till mig när alla appar/OS använder alla fyra kärnorna på en mobil.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Prime B650M-A CPU: Ryzen 7 7800X3D CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 4090 GAMING X SLIM RAM: 32GB Corsair Vengeance DDR5 6000 mhz Nätagg: MSI MAG A850GL Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

la inte Nokia upp riktiga filmer efter?

Bjöd de inte in the verge m.f för att test fota, det såg rätt bra ut. Men de sade även att samsung etc också presterade bra i nightshot mode. Filma fick de väl inte testa för den mjukvaran var visst inte klar?

Därför jag tycker det ska bli väldigt intressant att se hur den färdiga produkten presterar.

Är det bara längre slutartid som ska kompenseras med antiskak så måste motivet vara stilla. Alternativet utan jättesensor är ju att öka känsligheten o få en grynig bild som apple gör.

Har det kommit någon ytterligare info?

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Hade köpt 4S istället.

Iphone = Kvalité men inlåst
Samsung/Android = Relativt öppet, laggigt och du lär inte få många uppdateringar. Har någon samsung ens 4.1 än?

Laggigt? Har du ens testat en S3:a?
Var bland det dummaste jag läst.

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Laggigt? Har du ens testat en S3:a?
Var bland det dummaste jag läst.

Läs alla föregående inlägg jag har gjort i tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Läs alla föregående inlägg jag har gjort i tråden.

Nej tack, ville bara kommentera den.
Tack o hej

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Nej tack, ville bara kommentera den.
Tack o hej

Var bland det dummaste jag har läst. Fanboyism på hög nivå.. Suck

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Var bland det dummaste jag har läst. Fanboyism på hög nivå.. Suck

Nejdå.
Men när man säger att S3:an är laggig och inte fått många uppdateringar är man lite ute och cyklar.
Samsung är då det företaget som faktiskt släpper uppdateringar lite titt som tätt (Har installerat ca. 5 st sedan jag köpte den för några månader sedan)
och som innehåller t.ex. stabilitetsförbättringar m.m.

Visserligen är JB lite försenad men telefonen fungerar hur bra som helst UTAN lagg som du påstår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Nejdå.
Men när man säger att S3:an är laggig och inte fått många uppdateringar är man lite ute och cyklar.
Samsung är då det företaget som faktiskt släpper uppdateringar lite titt som tätt (Har installerat ca. 5 st sedan jag köpte den för några månader sedan)
och som innehåller t.ex. stabilitetsförbättringar m.m.

Visserligen är JB lite försenad men telefonen fungerar hur bra som helst UTAN lagg som du påstår.

JB är ju dock inte försenat då vi inte fått en riktig tidsperiod från Samsung förens idag i ett pressmeddelande där dom utgav att Sverige kommer få JB någon gång nästa månad.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

jag tog med mig min s3 till jobbet shit alla snackar om den kolla vilken skärm hit o dit va grymt som fan
sen tog jag med den på en fest samma sak där alla ville ha en :)..

tro mig om du vill ha uppmärksamhet ta s3 hahaha .. skärmen snyggaste som fiinns ;). inget illa om iphone 5 men dem är lite efter med storleken samt svag hårdvara .

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX