Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Det är nu som comebacken kommer komma för Firefox. Deras nya motor IonMonkey skall bli riktigt spännande och är enligt tidiga tester snabbare än Chrome.

Sedan har vi deras nya gränssnitt Australis. Hoppas dock att den blir bra och att man eventuellt kan behålla dagens utseende om man inte är nöjd, väldigt nöjd med dagens gränsnitt.

När kommer den?

Permalänk
Medlem

Ionmonkey motorn är implementerad i Firefox 18. Om du använder Firefox Aurora eller Firefox Nightly så använder du Ionmonkey motorn ihop med Jägermonkey och Type Inference. Om du vill ha en förklaring till vad Ionmonkey gör så läs här:

https://blog.mozilla.org/javascript/2012/09/12/ionmonkey-in-f...
https://wiki.mozilla.org/Platform/Features/IonMonkey

Beräkningstid för Australis vet ingen eftersom det hela tiden skjuts upp. Kanske Firefox 20.

Teamet har landat en hel del bugg fixar för Ionmonkey.Vilket landar först i nightly kanalen. Använder själv Firefox Aurora och versionen är inte et dugg alls slö. Går lätt en omgång mot Opera 12.10 som lanserades i dagarna eller mot Chrome version "22"

Firefox Aurora = Firefox 18 fram till slutet av November. Firefox Aurora ser exakt lika dant ut som vanliga kanalen skillnaden är funktionerna under skalet. Som till exempel nya HTML5/CSS3 attribut, opus, nya funktioner för Harmony(ECMAScript) och snart även WebRTC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

När kommer den?

Som tidigare talare Firefox 18, den beräknas komma vid årsskiftet.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Chrome's feltolerans när man gör hemsidor, även en sida vars html kod inte är helt enligt w3 specifikationer så ser det endå ut som det ska, vilket gör att man kan skriva den som man vill ha den, sedan fixa alla små saker.

Personligen tycker jag den går att "ändra" lagom mycket (för mig) med alla extensions, teman osv..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat FF ett tag så är det två saker jag irriterar mig på:
1. Att adress och sökfält inte är kombinerat.
2. Att man måste stänga programmet och inte bara kan fortsätta stänga flikar till sista fliken och programmet sen självt stänger. ctrl + w funkar dock hela vägen.

I.ö. tycker jag de är godtyckligt likvärdiga och ser därför ingen anledning att byta. Dessutom tyckte jag inte FF's lösning med att låta en "scrolla" mellan flikar när man överfyllde listen var bättre på sin höjd lika dålig då den inte ger ett hum om hur många flikar som faktiskt är igång.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Kogster:

Efter att ha testat FF ett tag så är det två saker jag irriterar mig på:
1. Att adress och sökfält inte är kombinerat.
2. Att man måste stänga programmet och inte bara kan fortsätta stänga flikar till sista fliken och programmet sen självt stänger. ctrl + w funkar dock hela vägen.

I.ö. tycker jag de är godtyckligt likvärdiga och ser därför ingen anledning att byta. Dessutom tyckte jag inte FF's lösning med att låta en "scrolla" mellan flikar när man överfyllde listen var bättre på sin höjd lika dålig då den inte ger ett hum om hur många flikar som faktiskt är igång.

1 Jo det går bra att söka i adressfältet, du kan även byta funktion på det om du vill.
2 Varför vill man stänga flikar och programmet samtidigt ? Vitsen med flikar är att man alltid har dem öppna så länge man behöver dem och stänger dem när siten är ointressant och att alla flikar och fönster öppnas på samma sätt som när man stängde ner programmet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Rekordmedlem

Det där med att få översikt över flikarna kan man använda flikgruppsknappen till

När man trycker på den så får man upp en översikt av flikgrupperna i det aktiva fönstret där grupper och flikar visas som miniatyrer

Och man kan sedan bara klicka på det man vill ha upp.
Sedan så finns det mängder med plugins för att hantera flikar, men FF klarar sig väldigt bra på egen hand också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Varför jag tycker Chrome är så mycket bättre? Det tycker jag inte. Provade Firefox när alla prisade det till gudarna, och tyckte ärligt talat det var fult, sen fyllde det inte sin funktion heller, många gånger laddades inte sidor, eller laddades extremt långsamt, trotts att det inte var något fel på uppkopplingen. Problemet fixades alltid för ett tag endast om man dödade processen, för att sen komma tillbaka efter en stund så att man var tvungen att upprepa. Under samma tid upplevde flera bekanta samma problem.

Pga problemet bytte jag tillbaka till Chrome där problem inte fanns och så enkelt var det. Har aldrig haft något intresse av någon ytterligare anpassning av webbläsaren, vet inte ens vad du menar med det om jag ska vara ärlig, så lite behov har jag känt av det. Tycker i ärlighetens namn att denna webbläsarkonfilkt är något av det fånigaste jag vet, är en så dum och onödig sak att bråka om när det mest handlar om personlig preferens mer än om att någon faktiskt är avsevärt mycket bättre än den andra.

Som du skrivit tråden blir det väldigt uppenbart att det bara är ett försök till att skapa ännu ett flamewar, så skärpning på dig, och skäms.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Du kan söka med båda fälten i Firefox. Google search ligger som standard. Det innebär att söker du på ett ord i det stora URL fältet kommer du automatiskt till Google search. Samtidigt som det som du har sökt i "awsomebar" kommer sparas och används sedan för att visas i den nya flik sidan. Medan det mindre fältet kan du få förslag när man använder Google search. Samt att sökningar med Google använder https.

Man kan ställa in hur flikar skall hanteras. Just nu orkar jag inte leta upp informationen. Flik funktionen som Mrgaffe visar ligger inte numera som standard ikon. Ikonen får man själv lägga till via anpassa. Därför glömmer många bort att funktionen finns kvar.

Over and out

Permalänk
Medlem

"Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?"

Det gör jag inte.

Jag tycker Palemoon är trevlig och funkar för mig och mina behov. Andra har andra behov.

Folk har olika smak, ingen idé att försöka ändra på det antar jag.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte kunde vänja mig vid att Fire Fox skulle leta efter en DNS i ett par sekunder innan den googlade när man skrev in ett kort ord i sökfältet?

Detta i kombination av att den vägrade visa några enstaka viktiga element på en webbsida en gång gjorde at jag gick tillbaka till chrome. Får dock hålla med om att Fire Fox auto-scroll är skönare så fixade ett plugin för de i chrome

Permalänk
Medlem

Nyhet i Chrome 23 "GPU-accelerated video decoding" (vilket tex IE dock redan har)
http://chrome.blogspot.se/2012/11/longer-battery-life-and-eas...

Intressant då det ska ge 25% längre batteritid, imponerande hög procentsats.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Chrome är den enda webbläsaren jag kan köra med som inte ser ut som skit, IE 10 + Firefox så ser texten helt värdelös ut, ser ut som allt kör utan cleartype.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Nyhet i Chrome 23 "GPU-accelerated video decoding" (vilket tex IE dock redan har)
http://chrome.blogspot.se/2012/11/longer-battery-life-and-eas...

Intressant då det ska ge 25% längre batteritid, imponerande hög procentsats.

Jag tycker inte det är ett dugg alls intressant. Inget direkt nytt. Andra webbläsare har haft sådan metod sedan ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Chrome är den enda webbläsaren jag kan köra med som inte ser ut som skit, IE 10 + Firefox så ser texten helt värdelös ut, ser ut som allt kör utan cleartype.

Testa det här och se vad som händer.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/anti-aliasing-...
Annars måste man gå in i about:config och ändra. Är lite osäker på vad. Det finns en directory som heter gfx.font_rendering.cleartype

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det dricker mindre RAM och jag har google konto som synkar bra med Chrome.

Exakt

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Enkelt, webkit, snabbhet, sync och konsollen.

Permalänk
Medlem

Jag drar till med hastighetsgrejen för det är nästan bara därför jag kör med Eldräven. Chrome laddar alla mina sidor långsammare än Eldräven. Rävens problem är dock flash vilket kan fixas med Vattenräven som är ännu snabbare än Eldis. Dock kan man inte använda Battlelog med Vattenräven :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Jag tycker inte det är ett dugg alls intressant. Inget direkt nytt. Andra webbläsare har haft sådan metod sedan ett bra tag.

Bitter?

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

När skall folk inse att Waterfox är en kopia som följer vanliga stable kanalen. Kör Firefox Aurora så får man testa på Ionmonkey. Alla påståenden om att Firefox är segt suddas ut med Firefox 18.

Flash 11.5 är ute och påstås fixa en del problem. Däremot skall man aldrig vara säker med vad Adobe hittar på med sin flash spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Nej då jag är inte bitter. Jag ser bara inte vad som är intressant med den uppdateringen som Google släpper med version 23.

Då tycker jag Opera 12.10 ser mer intressant ut. Funderar på att tsta opera next

Permalänk
Medlem
Skrivet av Highlaj:

Nyhet i Chrome 23 "GPU-accelerated video decoding" (vilket tex IE dock redan har)
http://chrome.blogspot.se/2012/11/longer-battery-life-and-eas...

Intressant då det ska ge 25% längre batteritid, imponerande hög procentsats.

Värt att notera är såklart att det bara gäller om man kikar video. Främst rubrikerna i artiklarna, de blir väldigt missvisande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Värt att notera är såklart att det bara gäller om man kikar video. Främst rubrikerna i artiklarna, de blir väldigt missvisande.

Självklart gäller det bara när video "decodas"

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Kört med firefox i alla tiden och det har funkat kanon bra och har vart helnöjd med det. Förutom efter senaste uppdateringen av flash ..... kan inte kolla på en youtube video utan att jag måste ctrl alt del ur det. och när det väl funkar så laggar det ap mycket. Är det för att firefox gått över till HTML5? har testat allt med flash och firefox tillockmed så långt att jag gjort en format på C disken.

många som har samma problem att just bara youtube och flash spel laggar. Sjutk besviken ...när man måste start IE för att kolla på en video jävel ...

kör i nuläget med chrome ...och tycker inte alls det är lika som FF men det handlar väl bara om att vänja sig vid det får bli det frammöver nu.

tack å hej skit griniga mig!

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splongen:

Kört med firefox i alla tiden och det har funkat kanon bra och har vart helnöjd med det. Förutom efter senaste uppdateringen av flash ..... kan inte kolla på en youtube video utan att jag måste ctrl alt del ur det. och när det väl funkar så laggar det ap mycket. Är det för att firefox gått över till HTML5? har testat allt med flash och firefox tillockmed så långt att jag gjort en format på C disken.

många som har samma problem att just bara youtube och flash spel laggar. Sjutk besviken ...när man måste start IE för att kolla på en video jävel ...

kör i nuläget med chrome ...och tycker inte alls det är lika som FF men det handlar väl bara om att vänja sig vid det får bli det frammöver nu.

tack å hej skit griniga mig!

Inget jag märkt av, prova aurora som nån tidigare föreslog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Kan berätta att Firefox använder mindre minne än Google Chrome. Folk lever kvar i när det var Firefox 4.

Minne är ju gratis, så

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Folk klagar på att Firefox använder så himla mycket minne. Folk borde förstå att det är något som är passé sedan långt tillbaka. Memshrink teamet hos Mozilla jobbar för fullt. Teamet fixar en hel del buggar som frigör minnet så att det fungerar utan några svagheter. Nästa sak som är på gång är att krympa Firefox för Android. Det är en annan historia.

Flash och åter flash det är en bov som äter upp webben. När resten av webben vill förlita sig på Adobe så antar jag nog Mozilla gärna skulle vilja slänga ut fanskapet och ersätta det med något annat format som är mer öppet och pålitligare. Hos mig fugerar sidorna vare sig dem har flash eller HTML5 i sig. Vet inte riktigt vad jag gör. Håller flash ständigt uppdaterad samt även Firefox Aurora är ständigt uppdaterad med dagens build.

Testade igår att hämta hem Opera next och Chrome Canary. Snabbhet vinner Opera vilket inte är något nytt. Däremot saknar jag en hel del saker som är så mycket enklare på Firefox än på Opera och Chrome. Slängde ut båda och gick tillbaka till Firefox Aurora. Ville mest bara se om det verkligen skiljer sig i snabbhet mellan Chrome och Firefox. Om jag skall vara helt ärlig så tycker jag det är dött lopp mellan Firefox Aurora och Chrome Canary medan Opera next är en liten aningen snabbare. Däremot fastnar jag aldrig för Opera.

Permalänk
Medlem

Har även testa aurora utan nå framgångar jo det vart lite bättre men inget stor skillnad. Jag vet att det är många som har samma problem. En sak till på min bärbara funkar det klockrent i firefox utan lagg etc. Så vet inte va det ska vara för fel, inte prestanda fel iaf inte med detta grejjerna man har i burken.

Visa signatur

Moderkort MSI z170 krait gaming | CPU i5-6600k | CPU-Kylare Cooler Master V8 GTS CPU Kylare| Ram corsair vengence low 2400mhz 16gb| SSD Corsair SSD Force Series? F120, 120GB | GPU Gigabyte RX 56 vega gaming OC | PSU Fractal design 1000w newton | Chassi Fractal design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Varför jag tycker Chrome är så mycket bättre? Det tycker jag inte. Provade Firefox när alla prisade det till gudarna, och tyckte ärligt talat det var fult, sen fyllde det inte sin funktion heller, många gånger laddades inte sidor, eller laddades extremt långsamt, trotts att det inte var något fel på uppkopplingen. Problemet fixades alltid för ett tag endast om man dödade processen, för att sen komma tillbaka efter en stund så att man var tvungen att upprepa. Under samma tid upplevde flera bekanta samma problem.

Pga problemet bytte jag tillbaka till Chrome där problem inte fanns och så enkelt var det. Har aldrig haft något intresse av någon ytterligare anpassning av webbläsaren, vet inte ens vad du menar med det om jag ska vara ärlig, så lite behov har jag känt av det. Tycker i ärlighetens namn att denna webbläsarkonfilkt är något av det fånigaste jag vet, är en så dum och onödig sak att bråka om när det mest handlar om personlig preferens mer än om att någon faktiskt är avsevärt mycket bättre än den andra.

Som du skrivit tråden blir det väldigt uppenbart att det bara är ett försök till att skapa ännu ett flamewar, så skärpning på dig, och skäms.

Nä! Jag tänker inte skärpa mig, och jag skäms inte alls! För vet du vad Lasergurga. Jag skrev skapade inte denna tråden för syftet som du tror att det är: ett flamewar! ROFL

Jag skapade den helt ärligt som titeln står skriven "Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ? "

För att jag helt enkelt undrar varför många kör på Chrome, då det helt enkelt är i mitt syfte ett sämre val! (Jag tycker det, och jag undrar, det får du acceptera, vare sig du vill eller ej)

Därför jag skapade tråden, då många verkar välja Chrome, för att "alla andra gör det" Och det utan att ha testat Firefox! Och för att man hör (eller rättare sagt, hörde) "varför kör du inte Chrome, det är så mycket bättre etc etc..... Vi har alla hört det (och många har gått på det)

Det handlar inte om flamewar (tror du och känner det, ja då vet jag inte vad jag ska skriva, kanske att du förknippar allt med flamewar/troll och allt annat som hör till på forum. men du ska ju veta att allt är inte flamewar och troll här)

Dina två sista meningar talar för sig själv (det är du som gör den tolkningen, inte jag) Dina tolv meningar före däremot, dom svarade på trådtiteln väldigt bra!
Och om man läser hela tråden, så har det ju framkommit flera gånger att folk som hoppat på Chometåget har ändrat sig och testat Firefox, och kommit till en egen slutstats, att Firefox är det bättre valet!

Har man problem med Firefox, ja då måste man ha gjort nått fel, jag och väldigt många andra, har aldrig haft problem.

Och om du tycker att denna webbläsarkonfilkt är något av det dummaste du vet, ja då är det väldigt många saker fler som är dumt! Jag kan räkna upp hur många dumma saker som helst, men så kan man ju inte resonera!! Det blir bara fel!

Jag står för min trådtitel, och menar det jag skriver. Tolka det hur du vill, men jag är skärpt och jag skäms inte alls

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Nä! Jag tänker inte skärpa mig, och jag skäms inte alls! För vet du vad Lasergurga. Jag skrev skapade inte denna tråden för syftet som du tror att det är: ett flamewar! ROFL

Jag skapade den helt ärligt som titeln står skriven "Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ? "

För att jag helt enkelt undrar varför många kör på Chrome, då det helt enkelt är i mitt syfte ett sämre val! (Jag tycker det, och jag undrar, det får du acceptera, vare sig du vill eller ej)

Därför jag skapade tråden, då många verkar välja Chrome, för att "alla andra gör det" Och det utan att ha testat Firefox! Och för att man hör (eller rättare sagt, hörde) "varför kör du inte Chrome, det är så mycket bättre etc etc..... Vi har alla hört det (och många har gått på det)

Det handlar inte om flamewar (tror du och känner det, ja då vet jag inte vad jag ska skriva, kanske att du förknippar allt med flamewar/troll och allt annat som hör till på forum. men du ska ju veta att allt är inte flamewar och troll här)

Dina två sista meningar talar för sig själv (det är du som gör den tolkningen, inte jag) Dina tolv meningar före däremot, dom svarade på trådtiteln väldigt bra!
Och om man läser hela tråden, så har det ju framkommit flera gånger att folk som hoppat på Chometåget har ändrat sig och testat Firefox, och kommit till en egen slutstats, att Firefox är det bättre valet!

Har man problem med Firefox, ja då måste man ha gjort nått fel, jag och väldigt många andra, har aldrig haft problem.

Och om du tycker att denna webbläsarkonfilkt är något av det dummaste du vet, ja då är det väldigt många saker fler som är dumt! Jag kan räkna upp hur många dumma saker som helst, men så kan man ju inte resonera!! Det blir bara fel!

Jag står för min trådtitel, och menar det jag skriver. Tolka det hur du vill, men jag är skärpt och jag skäms inte alls

Vad rör det dig om folk väljer Chrome framför Firefox, som du nu uppenbarligen tycker är bättre? Nog för att man använder webbläsaren ofta, men detta börjar ju bli snudd på religöst...

"Om man har problem med Firefox, ja då måste man ha gjort nått fel, jag och väldigt många andra, har aldrig haft problem."

Förlåt, men det där får dig bara att låta som en enorm fanboy, som inte vill erkänna att det är möjligt att något du gillar kan ha brister, att du och andra aldrig haft problem är rätt orelevant. Om det räknas som att man gjort något fel när man använder den för att surfa så är den nog inget för mig.

Du verkar ju väldigt säker på hur överlägsen Firefox är, men vad är faktiskt så mycket bättre om man inte behöver anpassa den, utan tycker den duger som den är? Någon märkbar skillnad i snabbhet är det ju inte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |