Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?

Permalänk
Medlem

Det mest populära addonet adblock plus är gjort på Mozilla:s plattform och de skulle inte förvåna mig ett dugg om en hel del av de extensions som finns hos google är skapta med Mozilla:s Addon SDK

PDF:JS är namnet på PDF viewer:n som finns inbyggt i Firefox

Vem vill att Flash skall uppdateras utan ens vetskap. Nej tack till den funktionen. Hur lat kan man bli.

Snabbhet som mäts med diverse bechmarks säger nada.

Sync finns i båda webbläsarna.

Permalänk
Medlem

Sådär lite spontant och "rakt på" så är det för firefox gav mig bluescreens

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av buddaz:

Fram med Popcorn guys.

Popcorn Fight!

OT:
Använder Opera och Firefox lite växelvis.
Aldrig gillat Chrome just för att den visar en process per flik. xD

Men helt ok webbläsare men använder nog hellre Chromium för att stödja open source mer än google (Som är ett stort och läskigt företag förövrigt som skall ta över världen med gröna mördar pingviner (Linux som har blivit Zombies))!!!!!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Firefox slutade ofta att fungera eller hängde sig, bytte då till Chrome efter mycket om och men och blev van.
Sen dess har jag inte brytt mig alls

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Popcorn Fight!

OT:
Använder Opera och Firefox lite växelvis.
Aldrig gillat Chrome just för att den visar en process per flik. xD

Men helt ok webbläsare men använder nog hellre Chromium för att stödja open source mer än google (Som är ett stort och läskigt företag förövrigt som skall ta över världen med gröna mördar pingviner (Linux som har blivit Zombies))!!!!!

Funderar på att poppa Popcorn

Permalänk
Medlem

Hade lite problem med firefox runt version 10 och hoppade över till en chromium variant. Har dock märkt att firefox blivit betydligt bättre och kommer troligtvis byta tillbaka om när de får till ionmonkey som tydligen ska göra allt snabbare.

Folk gnäller på att firefox uppdateras ofta men ofta har de i alla fall någon feature medans det på chrome kan gå 4-5 versioner utan att man märker av en enda ändring.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Varför påstår folk att det är omöjligt att ha många flikar i chrome?
Jag är väldigt lat av mig så jag låter Chrome öppna alla mina bokmärken vid uppstart (de är 67 stycken). Visst får processorn jobba hårt vid uppstart samtidigt som hälften av dess minne snabbt slukas. och jag förstår faktiskt inte problemet.... datorn är ju tillför att slita djur

Jag har iaf delat upp mitt surfande i intressesektioner genom fyra läsare: ie9, opera, firefox och chrome. Chrome har tex hand om mitt datorintresse och om jag vill läsa om sånt som tillhör mina studier startar jag opera som automatiskt öppnar 40 flikar (utan några problem).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Bästa inbyggda bookmark meny

*inlägget är nerkortat*

Jag använder ett tillägg som hanterar det. Finns högvis. Antar det är samma till FF så det argumentet faller.

Skrivet av buddaz:

Krascherna är Adobes fel. kommer alltid vara och förbli Adobe:s fel när det gäller FLASH.

Skillnaden mellan Firefox och Chrome är minimal.

Jag tycker Google Chrome inte kommer med något direkt nytt på sista tiden. Chrome lever kvar i den tiden när Google Chrome kom upp och ansågs vara något nytt och revolutionerande. Idag har dem andra webbläsarna kommit ifatt och kommer på nya saker som är flera gånger bättre än Chrome. Tyvärr så låser användarna fast sig i att Chrome är så mycket bättre än alla andra bara för att Google Chrome har si och så mycket popularitet.

T.ex?

Skrivet av skog1s:

Min Firefox är mycket mer stilrenare än Chrome! Och jag menar verkligen mycket mer

*inlägget är nerkortat*

Finns inte så mycket jag kan föreställa mig att ta bort i chrome. Ser gärna en skärmdump innan jag är övertygad.

Chrome har många tillägg som kan fixa.. ja det mesta jag letat efter. Att synken även hanterar tillägg (vet inte om FF's gör det) är guld värt när man använder två datorer och inte vill ha en lista tillägg att installera varje gång. Eller ens behöva bry sig om att jag vill nog ha det på den också.

Min egentliga åsikt är att alla webbläsare vanilla är dåliga ^^
När man valt sig med saker som att dubbelklicka på ord för att få en pop-up bubbla med definitionen, moddandet och utökandet av otaliga sidor, hovra på en bild/länk till bild för att se fullstorlek (underbart på reddit), adblocker såklart och mycket mer så känns alla webbläsare vanilla dumma otympliga och inte det minsta streamlinade.

Stannar i Chrome för det funkar riktigt bra för mig och har inte lust att lära mig en ny webbläsare och dess tillägg sålänge den andre inte visar sig vara mycket bättre på något jag bryr mig om. Om webläsaren startar på 0,4 eller 0,6 sekunder (talen är tagna ur luften) rör inte mig i ryggen och minnesanvändning är inte ett problem sålänge de inte fubar-ar något fullkommligt.

Skrivet av mrqaffe:

Det där var nog ett feltänk eller ? Chrome öppnar ju upp separata processer för allt.
Jag har just nu 17 chromeprocesser på 12 flikar och dessutom 2 st google crash handler och de tillhör väl också chrome.
FF har 2 på ca 300 flikar igång.

Snubben menade nog processer som i något han måste göra snarare än processer som i ~= program

Om man hela tiden vill ha många flikar uppe i chrome är det ju mest praktiskt att högerklicka på dom och välja "fäst flik" eller lägga in ett tillägg som hanterar det.

Mina två cent i diskussionen

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Bookmarks är inget tillägg i Firefox om du nu tror det. Utan det är den lilla ikonen med en stjärna som ligger som standard vid URL fältet. Enkelt och smidigt. I Chrome måste man ju använda extension för att få till det på samma sätt om jag nu kommer ihåg rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Finns inte så mycket jag kan föreställa mig att ta bort i chrome. Ser gärna en skärmdump innan jag är övertygad.

Skärmklippet har jag redan postat på sidan 3 / #68 här i tråden.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Chrome för att firefox började hänga sig hela tide, både på min skol-dator och min dator i sign. Youtube kände jag funkade bättre för Chrome också.

Permalänk
Medlem

Jag har varit stolt anhängare till firefox länge, både officiella, nightly och waterfox.

Dock slutade jag häromdagen att installera firefox på samtliga datorer jag äger därför att jag läste en avmotiverarartikel som någon på swec länkade till.
Jag skiter i om chrome är stilrent bla bla, men jag kom på att jag egentligen gillade firefox för jag trodde att det var annorlunda från firefox, att firefox var "öppnare" än chrome, vilket det på sätt och vis inte riktigt är, kanske....
Firefox innehåller icke fri programvara, liksom GC. Mitt problem är inte att det förekommer, utan att det bundlas utan mitt godkännande typ. Jag kanske kunde läsa licensen/EULAn och hitta det där eller nåt men jag störs iallafall inte av det om jag vet varför jag behöver det. Sun JDK/JRE är bättre än OpenJDK och så är det än så länge. Flash använder jag väl, gnash och dylikt har väl inte kommit i närheten av det dock.

Jag vill vara tydlig med att jag inte använt Google Chrome på kanske ett år eller två. Jag kör Chromium på linux och chromium på windows. Funkar lika bra, fast man får se till att hitta rätt builds och installera plugins själv. Annars är det samma webbläsare. Uppdatera får man göra själv.
Jag använder Qupzilla med, vilket i princip är firefox UIn byggd med Qt och använder Webkit istället för gecko. Fungerar skitbra och webkit renderar sidor som de ska åtminstone.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Mozilla
http://www.mozilla.org/MPL/2.0/FAQ.html

Webkit
http://www.webkit.org/coding/lgpl-license.html
http://www.webkit.org/coding/bsd-license.html

Om du orkar läsa kommer du komma fram till att båda lyder under fria rättigheter fast med vissa restriktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Varför påstår folk att det är omöjligt att ha många flikar i chrome?
Jag är väldigt lat av mig så jag låter Chrome öppna alla mina bokmärken vid uppstart (de är 67 stycken). Visst får processorn jobba hårt vid uppstart samtidigt som hälften av dess minne snabbt slukas. och jag förstår faktiskt inte problemet.... datorn är ju tillför att slita djur

Jag har iaf delat upp mitt surfande i intressesektioner genom fyra läsare: ie9, opera, firefox och chrome. Chrome har tex hand om mitt datorintresse och om jag vill läsa om sånt som tillhör mina studier startar jag opera som automatiskt öppnar 40 flikar (utan några problem).

40 flikar i opera? Provade nyss på en 1920 bred skärm och det blev pannkaka. Skulle jag sedan docka ur datorn och köra på laptopens ännu värre. Möjligtvis om jag uteslutande kör på en 2560 bred. Tror inte chrome är bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och kom inte med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Vi ska alltså jämföra äpplen och päron utan att bedöma verkan smaken, konsistensen eller utseendet.

Skrivet av Tasorrog:

Kör Opera och Waterfox

Gillar inte Chrome då jag tycker att det segar mycket mera när man sitter med några extra flikar.

Skrivet av Waowt:

Att Chrome startar snabbast är ren bullshit, IE är alltid snabbast (antar att det är för att det är ett Windows program inbyggt i Windows..)
Chrome blir skitseg när jag kör fler än 2-3 flikar, Firefox blir inte segare även om jag har 20 flikar uppe.
Skillnaden på hastigheten för att ladda en sida för mig är så minimalisk att man inte märker av det om man nu inte mäter varje gång.

Det är lite tråkigt att det ska vara så mycket fanboyism på varje tråd som handlar om, ja allting.
Är det en tråd om Apple finns det massor med trollande Android fans, är det en tråd om Samsung (eller Android överhuvudtaget) kommer massor av Apple fanboys, samma med konsoltrådar, trådar om grafikkort+processorer (AMD vs Intel/Nvidia).
Och nu, att folk här på SweC har sjunkit så lågt att dom tjafsar om vilken webbläsare som är bäst, herregud!

Chrome lirar utan problem men flera filkar. Jag snittar mellan 50-60 filkar + ca 20 extensions utan problem medan firefox på 10 filkar laddar betydligt långsammare och då utan addons.

Chrome sync är även överlägsen firefox variant. För den någon som länge upp i tråden snackade kyrpterat så är det möjligt att ha ett specifikt sync-lösen om så önskas. Men veterligen finns inte heller "2-setep authorization" för firefox konton.

Chromes Deleloper Tools har även en bättre uppbyggnad än firefox, samt möjligt till debug till och från diverse mobila enheter.

Till sist villl nu endå höja en hand för IE10 Metromode som jag tycker fungerar över förväntan faktiskt.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch

Permalänk
Medlem

Så du tycker buggzilla är ett dåligt verktyg

Har du testat dem senaste developer funktionerna.

Firefox Sync är krypterad och nästa steg för Mozilla angående sync är att använda Mozilla Persona https://login.persona.org/about
Snabbt förklarat ett nytt inloggningssystem som kommer skydda användaren.

Information om hur Mozilla Persona fungerar
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/persona

Information om hur Sync fungerar
http://docs.services.mozilla.com/sync/overview.html

Näe just det Mozilla Sync är ju så enkelt uppbyggt. LOL

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

40 flikar i opera? Provade nyss på en 1920 bred skärm och det blev pannkaka. Skulle jag sedan docka ur datorn och köra på laptopens ännu värre. Möjligtvis om jag uteslutande kör på en 2560 bred. Tror inte chrome är bättre.

Det går att tweka tabbarna i opera så att de läggs i dina egna kategorier. Så då har du kategorier, med sidflikar i, som fungerar som flikar...doh. Hoppas du förstod Sen är det bara att sitta och ctrl+page down/page up eller ctrl+tab.
Jag sitter på en 2560 skärm <3

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Härlig tråd att läsa i faktiskt, sen vill man ju vrida några fingrar efter man läst men folk får väl ha sin egna åsikt.

Använt båda dagligen i flera flera år, dock senaste tiden har jag sumpat Chrome helt då det inte faller mig i ögonen alls. Sen att folk säger att FF är slött, jadu, antingen har jag en monster dator eller så är det inte slött.

Klagandet på RAM, inge idé att sitta med 8GB o använda 1GB?

Älskar alla addons för FF, sen att efter varje uppdatering så märker man att det är uppdaterat till skillnad från Chrome.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Slutade använda Firefox eftre version 3 eller något då det ändrade fonterna och jag fick ont i skallen av att läsa allt, provade Chrome eftersom jag aldrig kört det innan och var fast direkt, inge mer random frysningar eller vanliga problem jag hade med Firefox.

Permalänk

Har anävnt chrome ett tag nu och har konstaterat att google inte kan göra webläsare.

Firfox vid ett par flikar (150) tog knappt 1GB medan chrome dör vid 90 och datorn segar ihop pga ingen ram(12GB) -.-

Sedan att den är slö som ett jävla as gör ju inte saken bättretar säker en 2-5 sekunder att öppna google(instant med FF, eller ivf nära)

Nä, Firefox är det som gäller!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen av Google Chrome har skitit sig totalt med tillsammans med Garmin Connect pluginet. Garmin har en och samma programvara för alla browsers och det har fungerat utmärkt fram tills nu.

Använder fortfarande Chrome ändå men blir Safari istället då jag ska ladda upp mina GPS tracks.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrqaffe:

Jag har inte ens många flikar i chrome öppet här på bilden, 13 styck, men de drar inte nåt fast 100Mb / flik, jag har en känsla av att chrome inte är särskilt "speciellt" minneseffektivt, det är iallafall inte snålare än ff, det är väl dessutom nästan omöjligt för det är väl främst sidorna som drar minnet, själva webläsaren slukar väl inte enorma mängder ram? Hursomhelst så är det ju i princip omöjligt att ha många flikar i chrome så det kanske är det som får folk att tycka den drar lite ram? eller så ser man bara en process och inte alla ? Stabiliteten är dessutom likvärdig, det är oftast plugin från adobe som krachar och det gör det lika gärna i ff som chrome
http://forumbilder.se/images/9a1120121040321ef5.jpg

Chrome har en fördel med den här typen av minnesanvändning, och det är stabilitet.
Om en flik eller plugin krashar, så drar det intener hela webbläsaren. Resterande flikar förblir oberörda.
Multitasking är en annan fördel då alla plugins och flikar får sina egna oberoende processer.

Nackdelen är dock en högre minnesanvändning, då varje flik och plugin är en egen isolerad "webbläsare".

Jag vet inte hur Firefox hanterar detta idag, men för ett tag sedan så hanterade firefox krasher rätt dåligt. Om en plugin eller flik slutade svara, stängdes samtliga flikar och fönster.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

Har anävnt chrome ett tag nu och har konstaterat att google inte kan göra webläsare.

Firfox vid ett par flikar (150) tog knappt 1GB medan chrome dör vid 90 och datorn segar ihop pga ingen ram(12GB) -.-

Sedan att den är slö som ett jävla as gör ju inte saken bättretar säker en 2-5 sekunder att öppna google(instant med FF, eller ivf nära)

Nä, Firefox är det som gäller!

150?

Jag har nog aldrig mer än 5 flikar öppen sen stänger jag alla när ja stänger webbläsaren.

Sen om Chrome är segare har du nog något problem med datorn då Chrome och Firefox laddar ungefär samma på min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Waterfox är en kopia på Firefox stable. Sedan hur mycket folk än försöker envisas med att 64bit är snabbare så förstår inte folk att 64bit är inte ett mått på hur snabbt det är.

På Firefox Aurora tar det någon extra sekund att öppna på grund av automatisk uppdaterings system. Aurora uppdateras minst 1 gång om dagen. För er andra som klagar på den punkten kan jag då berätta att project snappy löser ständigt nya buggar som har med uppstart att göra. Med det sagt vill jag bara klargöra att Mozilla Firefox öppnas mycket snabbare och jag tror de flesta lever kvar i allt som drabbades i början. Hade folk inte varit så jäkla ivriga hade Mozilla kunnat ha gjort en stabil webbläsare istället för ett hastigt projekt. Mozilla Firefox 18 som kommer är ett bra bevis på hur det kunde ha sett ut.

Istället kom det förbannade Google chrome och folk blev hysteriska över att det dök upp något nytt. I grund och botten tyckte jag Chrome var hemskt från dess början och mycket kändes kopierat. Ändå blev folk så imponerade. Vilket jag inte ens kan förstå. Sedan dess har det hållit på. Än idag säger folk det är si och så bra där det största argumentet är hastighet. Alltså Opera är snabbare och ser exakt lika dant som Google Chrome. Så något känns fel över hur Google Chrome ens fick sådan popularitet.

Näe tänker inte säga till er över vad ni skall använda och inte använda. Jag själv kommer aldrig gå över till Google Chrome. Hellre går jag över till IE ifall Mozilla Firefox skulle dö ut. Vilket jag aldrig tror kommer hända eftersom Mozilla värnar om användaren och inte tvärt om. Samt att Mozilla är en viktig spelare på webbläsare marknaden. Mycket på grund av dess innovation. Mozilla är mer än bara webbläsaren.

Over and out

tog 64 bits versionen då 32 bitarn av firefox verkar fastna ibland på youtube och hänga sig lite random så man får vänta en stund har 11.2 64 bit och 32 bit flashplayer just nu då jag av någon anledning får hemskt ljud på nästan allt i alla webläsare när jag har en nyare flashplayer...

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

150?

Jag har nog aldrig mer än 5 flikar öppen sen stänger jag alla när ja stänger webbläsaren.

Sen om Chrome är segare har du nog något problem med datorn då Chrome och Firefox laddar ungefär samma på min dator.

Testa köra 150 FLikar i chrome så kanske den inte är lika rapp längre

Chrome och flikhantering är en stor jävla katastrof

FF är lite trött vid runt 1000~

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

fine, jag bryr mig egentligen inte vilken browser jag använder.
Något chrome/chromium kunde göra för mig vore att ge ett alternativ för att bara ladda en sida i taget vid uppstart och återställning av tabbar, det är bra i firefox

om webkit och gecko, trevligt att båda skulle vara helt fria inte stämmer för någon. Då gör det mer detsamma för mig.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Alltså vad fan har ni på alla 1000 flikar? :S Jag har max 6-8 uppe.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

Har provat Chrome ett 10 tal gånger skarpt senaste halvåret men alltid trilla tillbaka till Firefox! Kommer nog alltid att vara en firefox räv.
Chrome små strular hela tiden för mig, hackar på vissa sidor har inte riktigt lika bra tillägg som firefox, vissa sidor visas inte som dom ska m.m.

ENDA fördelen jag upplevt med Chrome är att det startar någon mikrosekund snabbare än firefox!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Alltså vad fan har ni på alla 1000 flikar? :S Jag har max 6-8 uppe.

varför har du så få flikar uppe? Enklare att surfa om allting redan ligger uppe och uppdateras

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar hur man inte vill ha det? Jag har snarare 300 för det mesta, jag har oerhört svårt att tänka mig surfande utan flikar och chrome känns oerhört begränsad och instängd när man kommit in i hur smidigt ff fungerar med många flikar, hur kan man ens klara sig utan en flik till alla sidor? tänk att slippa söka och bara se tydliga miniatyrer på sidorna i flikgruppsfönstret. det är så startskärmen i win 8 borde ha fungerat, firefox gör det "rätt och lätt" att styra & få översikt.

Har du något tips för att smidigt arrangera 300+ flikar ?
Var förvisso några versioner sedan jag körde FF ( 4-5 nånting vill jag minnas). Men någonstans runt 15-20st började det bli väldigt omständligt att byta mellan dem.

Finns det någon bra funktion för att synca inställningar mellan olika datorer i ff?
Främsta anledningen till att jag kör Chrome är att jag slipper sätta upp mina genvägar/autologin efter datorbyte/omformatering.