Permalänk

Project Mancave

Tjenare Sweclockers!

Eftersom att jag är rätt så ny här på Sweclockers så blir detta mitt första galleri. Det kommer att innehålla ett projekt som jag startade för ca. två månader sedan, mitt nya rum/mancave.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer men här nedan kommer lite information om datorn. Om det är något vi tycker att jag missat så kommentera kommentera kommentera!

Chassi: Thermaltake Mk-Chaser1
Nätaggregat: Fractal Design 650W (Vet inte exakt vad den heter)
Moderkort: Gigabyte Ga-P67A-D3-B3
CPU: Intel core i5 2500K 3,3 GHz
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTS 450 1Gig vram
RAM: Corsair XMS3 16G (Fördelat på fyra slots)
CPU Kylare: Noucta NH-U12P
Cd/DvD brännare/läsare: Samsung Super WriteMaster Speed+
Hårddiskar: Mekanisk: Samsung 500Gig
SSd: Corsair 120Gig

Det var min Dator det

Datorhörna:

Skärm: Acer 21" LED full hd
Tangentbord: Microsoft SideWinder X4 Keyboard
Mus: Trust GXT 32
Högtalare: Creative (kommer inte ihåg vad de heter mer)
Stol Mio Racer

Mer bilder och information om datorn och rummet kommer inom kort!

Kommentera gärna om det är något ni undrar och glöm inte att rösta

Alla bilder är tagna med iPhone4 och GoPro Hero2

#update: lite nya bilder till byggloggen.

#update: Fler bilder till den nästan klara datorhörnan

Project Mancave

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut! ska följas!

Permalänk
Medlem

Intressant med diagonalt parkettgolv!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

Intressant med diagonalt parkettgolv!

Lade också märke till det, gillas!

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli bra, ska följas. Gillade också det diagonala parkettgolvet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Minst sagt intressant med diagonalt golv. Personligen skulle jag dock inte stå ut med det, men de är nog jag som är konstig...

Permalänk

Tack för kommentarerna Vet inte riktigt vad som är så intressant med ett diagonalt golv men det var roligt att ni gillade det!

Visa signatur

Citera för svar!
| Mobo: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | CPU: i5-2500k @ 4,2 GHz | GPU: Asus Matrix HD-7970 @ 3GB Vram | RAM: 16GB 4x4 @ 1600MHz | PSU: Fractal Design 650W | Chassi: Fractal Design Define R4 Black Window | SSD: Corsair 120GB | Hybrid: Seagate laptop 2.5" SSHD 1TB SATA/600 | HDD: Samsung 500GB |

Permalänk

Snyggt, dock fattar jag inte varför du lägger golv före tak-målningen? Golv är det sista man gör innan listning. Det blir lite speciellt med diagonalt golv, spännande tanke.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Snyggt, dock fattar jag inte varför du lägger golv före tak-målningen? Golv är det sista man gör innan listning. Det blir lite speciellt med diagonalt golv, spännande tanke.

Tack Jo det är så att jag inte är själv på detta projekt, utan mina föräldrar har gjort och gör det mesta och dem har inte all tid i världen så därför la vi golvet först för att tiden passade. Vet att man egentligen ska måla tak först men nu blev det så här, bara att täcka golvet ordentligt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Dina väggar är snea ju! "Fish-eye"

Permalänk
Medlem

Ser ut att kunna bli riktigt snajzigt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Schyst tiger

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk
Medlem

Hemska tapeter dock.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Moderkort: MSI Z77A G43 Gaming. CPU: Intel Core i5 3570K. Ram: Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz. Grafikkort: Gainward GeForce GTX 770 2GB. Hårddiskar: 2x Samsung 830 128gb. Samsung HD103SJ 1TB. Nätagg: Be-Quiet Pure Power L8 630 W.

Permalänk
Skrivet av sm0ky:

Hemska tapeter dock.

Jasså? Vad är det som är så hemskt med de tapeterna då om jag får fråga?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Tjenare Sweclockers!

Eftersom att jag är rätt så ny här på Sweclockers så blir detta mitt första galleri. Det kommer att innehålla ett projekt som jag startade för ca. två månader sedan, mitt nya rum/mancave.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer men här nedan kommer lite information om datorn. Om det är något vi tycker att jag missat så kommentera kommentera kommentera!

Chassi: Thermaltake Mk-Chaser1
Nätaggregat: Fractal Design 650W (Vet inte exakt vad den heter)
Moderkort: Gigabyte Ga-P67A-D3-B3
CPU: Intel core i5 2500K 3,3 GHz
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTS 450 1Gig vram
RAM: Corsair XMS3 16G (Fördelat på fyra slots)
CPU Kylare: Noucta NH-U12P
Cd/DvD brännare/läsare: Samsung Super WriteMaster Speed+
Hårddiskar: Mekanisk: Samsung 500Gig
SSd: Corsair 120Gig

Det var min Dator det

Datorhörna

Skärm: Acer 21" LED full hd
Tangentbord: Microsoft SideWinder X4 Keyboard
Mus: Trust GXT 32
Högtalare: Creative (kommer inte ihåg vad de heter mer)
Stol Mio Racer

Mer bilder och information om datorn och rummet kommer inom kort!

Kommentera gärna om det är något ni undrar och glöm inte att rösta

Alla bilder är tagna med iPhone4 och GoPro Hero2

#update: lite nya bilder till byggloggen.

#update: Fler bilder till den nästan klara datorhörnan

Project Mancave

En liten fråga bara... varför har du hyllan på näst sista bilden så högt upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Skrivet av Oobah45:

En liten fråga bara... varför har du hyllan på näst sista bilden så högt upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska inte ha den så högt upp senare, den ska väl ner två eller tre steg. Tele sladden från jacket under skrivbordet är för kort så tills vidare måste jag ha den där (sladden är dragen i skenan). Men ska sätta upp fler hyllplan idag , så det kommer att se bra ut.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Var har du hittat kuddsoffan ifrån ?

Ser snyggt ut f.ö!

Permalänk
Skrivet av anthons:

Var har du hittat kuddsoffan ifrån ?

Ser snyggt ut f.ö!

Tack!

"kuddsoffan" är en vanlig ikea säng, kuddarna är från en annan "kuddsoffa" som vi inte har kvar längre. Vet faktiskt inte vart den kom ifrån.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vilket program använde du för att rita upp rummet i 3D?
Nice mancave det verkar bli!

Permalänk
Skrivet av holmpa94:

Vilket program använde du för att rita upp rummet i 3D?
Nice mancave det verkar bli!

Använde Google Sketchup 8

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, har du köpt harden edition till både pc o ps3 eller är det bara ett ytterpaket?

Permalänk
Skrivet av Sh1ft21:

Jag fattar inte, har du köpt harden edition till både pc o ps3 eller är det bara ett ytterpaket?

Det är bara ett ytterpaket

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolbreezad:

Det är bara ett ytterpaket

Okej:)