SLI usage 60-70% (Belöning till den som löser problemet, ett NZXT Hale90 GOLD 550W

Permalänk
Medlem

SLI usage 60-70% (Belöning till den som löser problemet, ett NZXT Hale90 GOLD 550W

Till den som hjälper mig skickas ett NZXT Hale90 GOLD 550W, bara 4-5 mån gammalt. Grymt stabil.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=640129

Hej. Har ett sjukt jobbigt problem. =/

I mina spel bla BF3, Farcry3 och BFBC2 så används bara 50-70% av usage av mina gpuer. Samma fps som med singel gpu.

Provar jag 3dmark11 så jobbar dom på 100%, även när jag provar bf3 offline så även där kommer dom upp i 100%. Stänger jag av sli och bara använder en gpu av GTX690 så jobbar den i 100% i allt jag provat och får exakt samma fps i bla BF3 som när jag har SLI inkopplat.

Dator. (Alla mina komponenter är nya, bara modekortet jag inte testat och byta ut än)
MB: MSI 990FXA-GD80
PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W
CPU: AMD FX-8350 @ 4.6 Ghz
Kyl: Kühler 620
Ram: Vengeance 1600MHz 16GB 9-9-9-24
GPU: GTX690 Dual GPU
HDD: Intel SSD 180GB
Burk: Define R4

Provat allt nu, alla tänkbara inställningar, gamla drivisar och nya. Oc min gamla processor, köpt en ny och clockat även den till 4.6GHZ.
Provat nya ramminnen, mer fläktar på grafikkortet.

Någon av er som har någon tes eller ide vad jag kan prova?

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av guanbana:

Till den som hjälper mig skickas ett NZXT Hale90 GOLD 550W, bara 4-5 mån gammalt. Grymt stabil.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=640129
http://s3.pji.nu/product/standard/800/640129.jpg

Hej. Har ett sjukt jobbigt problem. =/

I mina spel bla BF3, Farcry3 och BFBC2 så används bara 50-70% av usage av mina gpuer. Samma fps som med singel gpu.

Provar jag 3dmark11 så jobbar dom på 100%, även när jag provar bf3 offline så även där kommer dom upp i 100%. Stänger jag av sli och bara använder en gpu av GTX690 så jobbar den i 100% i allt jag provat och får exakt samma fps i bla BF3 som när jag har SLI inkopplat.

Dator. (Alla mina komponenter är nya, bara modekortet jag inte testat och byta ut än)
MB: MSI 990FXA-GD80
PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W
CPU: AMD FX-8350 @ 4.6 Ghz
Kyl: Kühler 620
Ram: Vengeance 1600MHz 16GB 9-9-9-24
GPU: GTX690 Dual GPU
HDD: Intel SSD 180GB
Burk: Define R4

Provat allt nu, alla tänkbara inställningar, gamla drivisar och nya. Oc min gamla processor, köpt en ny och clockat även den till 4.6GHZ.
Provat nya ramminnen, mer fläktar på grafikkortet.

Någon av er som har någon tes eller ide vad jag kan prova?

eftersom 690 är två 680 så är det så att när du t.ex spelar bf3 så belastas den första gpu till 100% sen när den kräver mer så börjar den andra att jobba också då tar den första grafikkortet hjälp utav den andra. så det är inga problem eller fel på ditt system, så det är bara att spela.

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med mitt system i sign i bf3 bara. Jag har märkt att jag kan få 100% om jag aktiverar pcie 3.0 men datorn kraschar då efter ett tag. Detta för att Sandy bridge e inte har stöd för pcie 3.0 som default. Men detta är ett vanligt problem antar att du har v-sync av och inte har din fps limited. Här har du en tråd om problemet, bf3 är ett dåligt optimerat spel också så det kan vara därför:

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=364013

I alla andra spel utom bf3 får jag 100% användning med GTX 680 i SLI som bör vara ungefär samma som ditt kort. Har du testat typ black ops II? Där har jag 100% har du testat render test med gpuz där har jag 100% usage. Notera också att jag har haft samma problem med samma dator med både win7 och nu win8

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Medlem

Det beror sannolikt på att CPU:n flaskhalsar grafikkortet. Jag har precis som du bråkat massaor med att få upp GPU usage till 100%. Vad som bevisar teorin är att om man stänger av SLI så går det upp till 100% direkt.

Finns en gammal tråd där pg_ice gjort ett test med att överklocka cpu:n tills dess att hans GTX 580 i SLI hade 100% usage.

Tråden: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1059553-vilk...

Vad jag märkt med mina kort i SLI är att man får upp GPU Usage om man slår igång saker som aktiverar just gpu:erna så som AA o AF, ja att man har allt på ULTRA egentligen.

Jag har också bytt, minnen, nätagg, cpu och moderkort i jakt på just detta! När jag bytte från AMD 1090T X6 till Intel i7 2600K så blev det bättre, men först när jag klockat upp den till 4,5 ghz, ökade med runt 20%.

Men klocka vidare, lek med inställningarna och hitta det optimala för just ditt system, sen får man hoppas på bättre drivrutiner (de är ju problemet).

Hoppas mitt svar varit till någon hjälp!

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Avstängd

tror att med stor sannolikhet att användningen är bunden till programmet/spelet.
Väldigt vanligt med SLI/CF Steups.
Hade 2 HD5770 som i starcraft 2 inte ville användas mer är 70-60% men ett singel kort kunde gå mellan 100-70%
Så ja, tror att det är definitivt bundet till Setupen och dina drivare. Har du (och andra gtx 690 ägare) tur så kanske det kommer en ny drivare som ger bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Det beror sannolikt på att CPU:n flaskhalsar grafikkortet. Jag har precis som du bråkat massaor med att få upp GPU usage till 100%. Vad som bevisar teorin är att om man stänger av SLI så går det upp till 100% direkt.

Finns en gammal tråd där pg_ice gjort ett test med att överklocka cpu:n tills dess att hans GTX 580 i SLI hade 100% usage.

Vad jag märkt med mina kort i SLI är att man får upp GPU Usage om man slår igång saker som aktiverar just gpu:erna så som AA o AF, ja att man har allt på ULTRA egentligen.

Jag har också bytt, minnen, nätagg, cpu och moderkort i jakt på just detta! När jag bytte från AMD 1090T X6 till Intel i7 2600K så blev det bättre, men först när jag klockat upp den till 4,5 ghz, ökade med runt 20%.

Men klocka vidare, lek med inställningarna och hitta det optimala för just ditt system, sen får man hoppas på bättre drivrutiner (de är ju problemet).

Tyvärr men din teori skjuts ner helt med tanke på att han kan få 100% i 3dmark:)

Visa signatur

Gaming:.:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 9950X3D]-[Corsair Dominator 6000Mhz 64GB]-[Asus Astral RTX 5090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Phanteks NV9]:.
Server:.:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[72TB Toshiba + 2x2TB Kingston NVME]:.

Permalänk
Inaktiv

Det är din CPU som är för svag för att kunna driva dina kort i SLI fullt ut. AMD processorer lider kraftigt av detta i vissa spel då vissa ofta bara är kodade för 2-3 kärnor och aldrig kan utnyttja all kraft som finns i en FX-8350. Intel är betydligt bättre på prestanda per kärna.

Jag själv spelar Tera och det kan inte använda mer än 2 cores samtidigt. Jag hade från början ett AMD system med PhenomII X4 965BE och ett HD6950. Med den processorn så belastades mitt grafikkort endast till ca. 35% med usel framerate som följd. Frameraten påverkades inte av att jag ändrade grafikinställningarna. När jag byggde min nya Intel rigg med 3570K @4,4GHz så låg GPUn maxad på 99% (testade med samma grafikkort) och fick nästan en tredubbling av frameraten. Många andra har bekräftat det efter mig i samma spel.

Med en klockad 3570k så kommer du mest troligt kunna utnyttja din SLI fullt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norowner:

eftersom 690 är två 680 så är det så att när du t.ex spelar bf3 så belastas den första gpu till 100% sen när den kräver mer så börjar den andra att jobba också då tar den första grafikkortet hjälp utav den andra. så det är inga problem eller fel på ditt system, så det är bara att spela.

ehm det händer inte på mitt 590.. de fungerar som ett vanligt sli system för mig

typ 70% på båda exempelvis

Visa signatur

Stationär: RTX 5090 Astral OC ASUS | Ryzen 9800X3D | G.Skill Trident Royal 8000MT 32GB | ASUS ROG X870E Hero | Corsair HX1000i | Arctic Liquid Freezer III 360 | Samsung 990 PRO 4TB och 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Luminex:

Tyvärr men din teori skjuts ner helt med tanke på att han kan få 100% i 3dmark:)

Nej, olika program och spel är helt och hållet olika bra på att utnyttja resurser. 3DMark som är ett benchmarking program är förmodligen optimerat för bulldozer/piledriver och presterar förmodligen fullt ut där. Sen kan det också bero på att testerna som körs är fokuserade på CPU respektive GPU. D.v.s. ett test kör bara fullt på CPUn och ett annat bara på GPUn vilket gör att ingen av dem kan flaskhalsa varandra. Så fungerar det tyvärr inte alltid i spel.

Permalänk
Medlem

AMD är gjord för att ha låg IPC (instruktion per klockyckel) men har högre klockfrekvenser. Tyvärr men om ska köra ett GTX 690 måste man ha Intel (helst i7 3770k) för att SLI ska fungera bra.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

Processorn flaskar, så änkelt är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Nej, olika program och spel är helt och hållet olika bra på att utnyttja resurser. 3DMark som är ett benchmarking program är förmodligen optimerat för bulldozer/piledriver och presterar förmodligen fullt ut där. Sen kan det också bero på att testerna som körs är fokuserade på CPU respektive GPU. D.v.s. ett test kör bara fullt på CPUn och ett annat bara på GPUn vilket gör att ingen av dem kan flaskhalsa varandra. Så fungerar det tyvärr inte alltid i spel.

Det är bara bf3 som jag inte kan få 100% användning på alla kärnor, och det för det spelet är skit helt enkelt. Men jag har fortfarande svårt att se att hans 4,6ghz CPU flaskar. Kanske borde han prova ett köra den i en annan dator då för att utesluta detta?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker inte du behöver locka fram svar eller försöka få folk att hjälpa dig genom att belöna dem med något förutom ett tack och ära.

Vi är alla (de flesta) här för att hjälpa varandra
Ibland blir man hjälpt själv och ibland hjälper man andra, så det går jämt ut.

Hoppas det löser sig för dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

AMD är gjord för att ha låg IPC (instruktion per klockyckel) men har högre klockfrekvenser. Tyvärr men om ska köra ett GTX 690 måste man ha Intel (helst i7 3770k) för att SLI ska fungera bra.

Rättning. Det är inte AMD som är gjorda för detta område. Deras processorer har bara lägre IPC än många av dagens Intel-processorer.
Det var inte många år sedan det var AMD som stod för uträkningsmusklerna per samma klockfrekvens de två bolagens produkter emellan.

Permalänk

Jag tror som många andra att det är processorn som är flaskhalsen. 1: Bf3 är ett väldigt cpu krävande spel som om jag inte har helt fel använder 4 kärnor ?. 2: Det kräver mer av processorn att ha sli då den måste mata båda korten med information. Med min 2500k @4ghz ligger jag på runt 75-95% användning med sli aktiverat och på runt 60-75% när sli är avaktiverat (samma upplösning).
Innan jag klockade cpun hade jag ojämnare gpu användning än jag fick efter (har även varit uppe i 4,5ghz),

Du kan ju testa att klocka ner den till stock och se om det gör någon skillnad att klocka den, arbetar gpu erna mer när du klockar upp den så har du troligen svaret

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]

Permalänk
Medlem

Som någon nämnt ovan, det är inget fel på ditt system. BF3 är för dåligt optimerat för att dra nytta av ditt grafikkort. Du måste upp ett par snäpp i upplösning för att öka belastningen eller klocka processorn ännu högre, men du kan aldrig nå en 24/7-klock som belastar korten fullt ut.

Behåll du ditt nätaggregat, att hjälpa andra medlemmar är ingen påfrestning för oss.

Edit: Rättade ett litet stavfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Rättning. Det är inte AMD som är gjorda för detta område. Deras processorer har bara lägre IPC än många av dagens Intel-processorer.
Det var inte många år sedan det var AMD som stod för uträkningsmusklerna per samma klockfrekvens de två bolagens produkter emellan.

Du förstår exakt vad jag menar. Dessutom är vi inne i 2013, inte vad som hände för några år sedan. Det spelar egentligen ingen roll för att AMD har lägre IPC än Intels processorer idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lndv:

Ska testa klocka mer när jag får mina 3000rpm fläktar till vattenkylningen.

Skrivet av norowner:

Kan inte riktigt köpa din teori då korten har exakt samma % alltså 70% på båda inte 100% och 40%

Skrivet av Kunzite:

Det är din CPU som är för svag för att kunna driva dina kort i SLI fullt ut. AMD processorer lider kraftigt av detta i vissa spel då vissa ofta bara är kodade för 2-3 kärnor och aldrig kan utnyttja all kraft som finns i en FX-8350. Intel är betydligt bättre på prestanda per kärna.

Jag själv spelar Tera och det kan inte använda mer än 2 cores samtidigt. Jag hade från början ett AMD system med PhenomII X4 965BE och ett HD6950. Med den processorn så belastades mitt grafikkort endast till ca. 35% med usel framerate som följd. Frameraten påverkades inte av att jag ändrade grafikinställningarna. När jag byggde min nya Intel rigg med 3570K @4,4GHz så låg GPUn maxad på 99% (testade med samma grafikkort) och fick nästan en tredubbling av frameraten. Många andra har bekräftat det efter mig i samma spel.

Med en klockad 3570k så kommer du mest troligt kunna utnyttja din SLI fullt ut.

Bf3 är känt för att kunna utnyttja många kärnor. Alla kärnor ligger på ca 50% vid spel.

Skrivet av Kunzite:

Nja fast den jobbar ju bara i 50 % @ 4.6 ghz och det va exakt lika när den va oklockad och även min gamla processor AMD Phenom II x6 1100T

Skrivet av simme300:

Nja fast den jobbar ju bara i 50 % @ 4.6 ghz och det va exakt lika när den va oklockad och även min gamla processor AMD Phenom II x6 1100T

Skrivet av daniel5908:

Jag tror som många andra att det är processorn som är flaskhalsen. 1: Bf3 är ett väldigt cpu krävande spel som om jag inte har helt fel använder 4 kärnor ?. 2: Det kräver mer av processorn att ha sli då den måste mata båda korten med information. Med min 2500k @4ghz ligger jag på runt 75-95% användning med sli aktiverat och på runt 60-75% när sli är avaktiverat (samma upplösning).
Innan jag klockade cpun hade jag ojämnare gpu användning än jag fick efter (har även varit uppe i 4,5ghz),

Du kan ju testa att klocka ner den till stock och se om det gör någon skillnad att klocka den, arbetar gpu erna mer när du klockar upp den så har du troligen svaret

redan testat med exakt samma resultat, även min gamla processor amd phenom II x6 11ooT @ 3.3 va exakt samma fps, så teorin känns lite osannolik, det bör ju skilja på 3.3 till 4.6

Skrivet av milo_:

Som någon nämnt ovan, det är inget fel på ditt system. BF3 är för dåligt optimerat för att dra nytta av dina grafikkort. Du måste upp ett par snäpp i upplösning för att öka belastningen eller klocka processorn ännu högre, men du kan aldrig nå en 24/7-klock som belastar korten fullt ut.

Behåll du ditt nätaggregat, att hjälpa andra medlemmar är ingen påfrestning för oss.

Hur som helst, löser ingen det så kan jag ändå skänka agget till bättre behövande.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem

Bara en snabb sak, ditt system lär inte bli så mycket svalare av en 1500rpm vs en 3000rpm, bara mer högljutt.
Speciellt på en 620 där luften knappt hinner röra vid radden

Permalänk
Medlem

du tror inte du kan ha för klent med ström,
don proc borde kunna dra 300w + överklockad dessa amd suger i sig ström.
dit 690 borde kunna dra mot 400w sen har du massa annat i dator,
ska inte pcie plats ha ca 70w också m, m,m ,m ,m

Visa signatur

Intel Core i7-3930K @ 4,5 Ghz (Extreme) || GTX1080 || Cooler master HAF X ||Corsair vengeance 16GB || Eizo Ips x2 || Corsair HX1050 ||Asrock Extreme9 X79 || Corsair H100 || Samsung 256gb PRO 950 x3 || Freenas server 12tb || DELL 1950 samt MD1000, HP580DL G5

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Skrivet av simme300:

Lugna er nu.

Det skiljer cirka 1-2 FPS mellan 8350 och 3570K i battlefield 3 till exempel.
En FX-8350 i 4,6GHz kan inte flaska ett 690.

Jag håller med som någon tidigare skrev att all GPU-kraft antingen inte kan användas pg.a att spelet inte är tillräckligt optimerat med SLI eller att GPU:n inte behöver belastas till 100%, antingen pg.a Vsync eller inte tillräckligt tung upplösning etc.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Lugna er nu.

Det skiljer cirka 1-2 FPS mellan 8350 och 3570K i battlefield 3 till exempel.
En FX-8350 i 4,6GHz kan inte flaska ett 690.

Jag håller med som någon tidigare skrev att all GPU-kraft antingen inte kan användas pg.a att spelet inte är tillräckligt optimerat med SLI eller att GPU:n inte behöver belastas till 100%, antingen pg.a Vsync eller inte tillräckligt tung upplösning etc.

Det skiljer 1-2 FPS för att Single Player är inte lika krävande som multiplayer om du nu kollar på SweClockers tester. De har dessutom ett sämre grafikkort som de testar med. Visa oss gärna ett GTX 690 med FX 8350 i multiplayer benchmark.

EDIT: En i5 3570K @ 4,6 GHz skulle fortfarande vara snabbare än FX 8350 i samma klockfrekvens på grund av bättre IPC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte testat bf3 alls i detta fallet, men körde FurMark och som andra säger så är det väl optimering som är olika i olika spel/applikationer helt enkelt.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden men tänkte bara passa på att fråga en luten fråga här
Har just nu ett 690 (Och nya minnen) som ligger på kompletts lager i väntan på att skickas och tänkte bara fråga ungefär hur högt jag behöver klocka min 2500k för att få 100% GPU usage som det pratas om i tråden

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem på min gamla setup, dock var det processorn som flaskade så jag köpte nytt.
Så jag säger som jag gjorde då, det är processorn som flaskar.
Gör såhär: testa processorn i 3DMark, processorn och 1 gpu och sedan båda för att se om det blir skillnad.
Har du ett sämre grafikkort du kan testa att byta till det, gör det och testa om det blir skillnad.
EDIT: Når fps:en max?, eftersom ett gtx 680 är tillräckligt för att få Far Cry 3 att flyta på så den andra kärnan kanske går in om den behöves, testa ett hårdare spel som pressar grafiken till max.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Det skiljer 1-2 FPS för att Single Player är inte lika krävande som multiplayer om du nu kollar på SweClockers tester. De har dessutom ett sämre grafikkort som de testar med. Visa oss gärna ett GTX 690 med FX 8350 i multiplayer benchmark.

EDIT: En i5 3570K @ 4,6 GHz skulle fortfarande vara snabbare än FX 8350 i samma klockfrekvens på grund av bättre IPC.

Ja, men hur lätt är det att få upp en 3570K jämfört med en FX-8350 i 4,6GHz?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Fascinerande hur många svar man får så fort man lottar ut ett nätaggregat...

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

ett tips som jag själv inte kan bekräfta funkar, men hur är det med SLI profilen i nvpanelen för BF3?
Tipset är ifall den inte har en SLI-profil att döpa om bf3.exe till ett annat spel som har sli-profil som dvs. stöder SLI.
t.ex "bf3.exe" byt namn till "etqw.exe"
+ kolla tillfälligt gpu-usage direkt med nvpanelens SLI OSD mätare.

GLHF & Gott Nytt År!

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.nyberg:

du tror inte du kan ha för klent med ström,
don proc borde kunna dra 300w + överklockad dessa amd suger i sig ström.
dit 690 borde kunna dra mot 400w sen har du massa annat i dator,
ska inte pcie plats ha ca 70w också m, m,m ,m ,m

Men det borde ju räcka med 850 watt eller?

Skrivet av iSw3de:

Bara en snabb sak, ditt system lär inte bli så mycket svalare av en 1500rpm vs en 3000rpm, bara mer högljutt.
Speciellt på en 620 där luften knappt hinner röra vid radden

Är du påläst eller höftar du bara? Enligt Swecs tester så skiljer det ganska mycket från 1 originalfläkt till 2st Scythe Gentle Typhoon 1850rpm fläktar, då är ändå mina 3000rpm. 7-8 grader vid load är ganska mycket när man klockar va?

Citat.. När vi ersätter de medföljande fläktarna med två av Scythes prisade Gentle Typhoon-fläktar i en "push-and-pull"-konfiguration är det helt andra siffror som uppvisas. Antec Kühler 620 imponerar stort genom att knappa in rejält på Corsairs både dyrare och större flaggskepp H70. Corsairs H60 har inte mycket att säga till om här utan halkar efter rejält.

http://www.sweclockers.com/recension/13538-antec-kuhler-h2o-6...

Visa signatur