render.drawFps true - Hela tiden?

Permalänk
Avstängd

render.drawFps true - Hela tiden?

Hejsan!

Jag uppgraderade mitt grafikkort igår och kan köra på ultra nu (YAY!), men jag skulle ändå vilja ha en möjlighet att se
FPS in-game utan att använda FRAPS.

Jag använder mig av "render.drawFps true" i console, men jag skulle vilja ha ett sätt att sätta in visningen av FPS HELA TIDEN,
så jag slipper skriva en det jag skrev ovan i console varje gång jag spelar..

Några tips om hur man kan fixa detta? (vill inte använda FRAPS!)

/ Daniel.L

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Skrivet av Daniel.L:

Hejsan!

Jag uppgraderade mitt grafikkort igår och kan köra på ultra nu (YAY!), men jag skulle ändå vilja ha en möjlighet att se
FPS in-game utan att använda FRAPS.

Jag använder mig av "render.drawFps true" i console, men jag skulle vilja ha ett sätt att sätta in visningen av FPS HELA TIDEN,
så jag slipper skriva en det jag skrev ovan i console varje gång jag spelar..

Några tips om hur man kan fixa detta? (vill inte använda FRAPS!)

/ Daniel.L

Antar att det är bf3 du pratar om?
Iallafall, jag behövde bara skriva ni det en gång sen har det alltid varit där :s

Visa signatur

▪ Deviltech hellmachine - i7 2760QM - 8 GB DDR3 - Geforce GTX 560m sli - Samsung 830 160GB - 500 GB x 2 - såld
▪ Asus UX32VD - Core i7 3517U - 10 GB DDR3 - Geforce GT 620M - Samsung 840 256 GB

Permalänk
Medlem

Skapa en textdokument med ändelsen .cfg och skriv "render.drawfps 1" och lägg in det i BF3 mappen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superlight:

Skapa en textdokument med ändelsen .cfg och skriv "render.drawfps 1" och lägg in det i BF3 mappen.

Tack.. ska testa't när jag kommer hem!

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Avstängd

Så lat att du inte orkar skriva det i konsol varje gång?

Permalänk
Medlem

Du hinner ju skriva in det medans kartan laddas, no big deal?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar