Vilka är dina barndomsspel?

Permalänk

Vilka är dina barndomsspel?

Vilka spel minns du från din barndom och har du något speciellt minne från det?

Mina är bland annat:
Sly 3: Honor Among Thieves
007: Nightfire
Ratchet & Clank (1 och 3 tror jag)
Crash Nitro Kart

/Peppe

EDIT: Oj... Jag lade denna tråden i övriga datorspel. Det här är för spel på konsoler också. Kan någon flytta tråden till den rätta platsen?

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Lego Master

Gamla fina Their Finest Hour - The Battle of Britain gick stenhårt på vår första 386:a kan jag lova.

WW2 flygsimulator med grym känsla. Från 1989. ^^

http://en.wikipedia.org/wiki/Their_Finest_Hour_(video_game)

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Mario Kart 64, Super Mario 64 och Goldeneye till N64.

Permalänk
Medlem

Crash bandicoot cart, Super mario 1-2-3, pokemon.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Vilka spel minns du från din barndom och har du något speciellt minne från det?

Mina är bland annat:
Sly 3: Honor Among Thieves
007: Nightfire
Ratchet & Clank (1 och 3 tror jag)
Crash Nitro Kart

/Peppe

EDIT: Oj... Jag lade denna tråden i övriga datorspel. Det här är för spel på konsoler också. Kan någon flytta tråden till den rätta platsen?

Settlers IV och Starcraft 1, Warcraft 3, The battle for Middle Earth II, Oblivion. (jag vet, jag är inte så gammal )

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av repulsebay:

Mario Kart 64, Super Mario 64 och Goldeneye till N64.

Jag har hört många säga att Goldeneye till N64 är det bästa Bond spelet, har dock aldrig testat det. Vad gör det så bra? Är det en unik feeling på spelet eller är det mer en nostalgikänsla? Gameplay>Grafik!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

På Amiga 500 gick dessa 2 varma
Test Drive
Prince of persia

NES:
Zelda
Ice Climber
Super Mario
Excitebike

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Karateka, Apple Panic, Aztec, Cannonball Blitz, Lode Runner, Zork 1-3, Wizardry i flera olika versioner, Oo-Topos, Hitchhikers guide to the galaxy m fl, till Apple ][.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av repulsebay:

Mario Kart 64, Super Mario 64 och Goldeneye till N64.

I second this one.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av olle_gamer98:

Settlers IV och Starcraft 1, Warcraft 3, The battle for Middle Earth II, Oblivion. (jag vet, jag är inte så gammal )

Nja... Sly 3 är från 2005 så jag är inte så gammal själv. Men 007: Nightfire var nog det första spelet jag spelade på mitt PS2.

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Golden Axe, Moonstone, James Pond 2, Snake Rattle roll och självklart Zelda.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Need for speed 1 2 och 3 spelade mest NFS underground 2!! och spelar det ff XD

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk

Gex
Heart of Darkness
KKnD

Visa signatur

Kalas

Permalänk

crash och nfs undeground 2

Permalänk
Medlem

Crash bandicoot
rayman

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X

Permalänk

Sensible soccer och Monkey Island på Amiga, Duke nukem och Quake på PC.
Härliga tider

Visa signatur

Sajberman

Permalänk
Entusiast

Beror på hur långt bak vi ska gå
Började väll med Wolfenstein 3D (Bra spel för typ en 5-åring xD)
Sen hade jag också något stört skräck/mattespel på en massa disketter som jag inte minns namnet på.
Men det gick typ ut på att det hängde magra fångar på väggarna och man skulle räkna ut ganska simpla tal för att låsa upp låsen.
Sen var det en del Mulle meck bygger bilar också.
Oh, Age of empires II och Diablo II får man inte glömma, fast det var lite senare

Permalänk

tony hawk's på playstation

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Skrivet av m1ck3h:

Crash bandicoot
rayman

Tack! Du påminde mig om att det är 66% rabatt på Rayman Origins på Steam! Missade det nästan!

Jag har inte så många minnen från Rayman men 3D spelen ger mig lite nostalgi-vibbar...

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk
Medlem

Spelade lite pong som fanns i tvn senare blev det c64 med giana sisters/wonderboy/buggy boy och därefter in på nes med mario serien & probotector som gav mest minnen. Snes får man inte glömma med super mario world och stuntracer FX.

N64 är mario/mariokart/goldeneye och wave racer starka minnen men inte riktigt barndomsminnen utan tonårsminnen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Return to castel wolfenstine ! Pc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick våran första Windows burk 1996 (hade en atari ST hemma tidigare) och samma år lanserades Diablo, Warcraft 2, Quake och Red Alert, helt klart de spelen jag har startkast minnen ifrån när det kommer till barndomen och antagligen de första PC-spelen jag spelade ordentligt i huvudtaget.

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot 2, Gran Turismo, Resident Evil 1,2 och 3 (tittade med stora ögon på när pappa dödade zombiesar )

Visa signatur

Dator: Chassi: Anidees Crystal Cube Lite CPU: 5900x & Noctua NH-D15 RAM: 32GB DDR4 GPU: Asus RX 7900 XT OC Nätagg: Corsair RM 1000X OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Beror på hur långt bak vi ska gå
Började väll med Wolfenstein 3D (Bra spel för typ en 5-åring xD)
Sen hade jag också något stört skräck/mattespel på en massa disketter som jag inte minns namnet på.
Men det gick typ ut på att det hängde magra fångar på väggarna och man skulle räkna ut ganska simpla tal för att låsa upp låsen.
Sen var det en del Mulle meck bygger bilar också.
Oh, Age of empires II och Diablo II får man inte glömma, fast det var lite senare

Jodå, Mulle Meck kommer jag ihåg! Rulla in och rulla ut!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW
Mus: Logitech Performance Mouse MX
Musmatta: SteelSeries QcK Mini
Högtalare: Logitech Z623
Headset: Sennheiser PC360

Permalänk

gta san andreas ocså!

Permalänk
Medlem

battlefield 1942 minns det som igår, va och besökte min morbror han vissa battlefield 1942, tog ett tag för mig att bli avtvingad från datorn när vi skulle åka hemåt. Goaa tider

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del bra spel när jag var liten. Kan tänka tillbaka till de tiderna med en speciell känsla som aldrig kommer kunna upprepas på nytt.

Jazz Jackrabbit 2
Rollercoaster Tycoon
Neverhood
Silver
Diablo(1&2)
Starcraft
Carmageddon
Liero
Battlefield: Vietnam

Permalänk

Super mario bros 1, 2, 3
Mega man 1-5
Mega man X
Zelda spelen
Diggers
Red alert 1
Dungeon keeper 1
Worms 1
Carmageddon 1

osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppedeluxe:

Jag har hört många säga att Goldeneye till N64 är det bästa Bond spelet, har dock aldrig testat det. Vad gör det så bra? Är det en unik feeling på spelet eller är det mer en nostalgikänsla? Gameplay>Grafik!

Det är ett av de tidigaste 1st person stealth-spelen jag kan komma på. Iaf på konsol. Troligen det som var så revolutionerande när det kom. Man hade liksom ett mål att uppnå på varje bana, men hur man tog sig dit var helt upp till en själv. Lite som Dishonored ungefär. Visst kunde man panga på och skjuta sig igenom banorna, men ville man ha en bra rank och låsa upp unlocks etc var man tvungen att använda huvudet och sina ninjaskills.

Och självklart multiplayern

För min egen del kommer jag alltid ha Moonstone i hjärtat. Helt fantastiskt övervåld för sin tid.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

Nfs underground 2 och Gta San andreas hade man många roliga timmar på i co-op

Visa signatur

Båtbyggare med mera.