Hjälp, en cd har fastnat i min brännare ?!

Permalänk
Medlem

Hjälp, en cd har fastnat i min brännare ?!

Först vill jag säga att brännaren är en: Memorex 42/24/10x

Snälla, hjälp mig! Jag köpte brännaren precis (begagnat), för ett par mån sen, inte kan den va död redan ? Den gör att biosen inte bootar upp, då den söker efter ide devices (den stannar där helt enkelt), och spottar inte ut skivan när jag trycker på "open" knappen. Så jag är tvungen att inte ha ide kablen ikopplad till den...

Är det någon som har en lösning på problemet? Jag har ringt runt lite, folk säger att det oftast finns ett litet hål som man kan stoppa in gem i, så att den öppnas. Men jag är inte hemma, så jag har inte möjlighet att kolla...

Om detta hål inte finns, är jag död ? Finns det inga andra sätt att lösa problemet?

Och en sak bara. Den lyser grönt hela tiden, om det spelar nån roll...

Mvh
Robert D

Permalänk

Ja, det brukar finnas ett hål på framsidan för detta ändamål. hål är till för att sticka in saker i.

Visa signatur

*Windows said Reboot. I said no. Windows reminded me who's in control*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gh0stbuster
Ja, det brukar finnas ett hål på framsidan för detta ändamål. hål är till för att sticka in saker i.

hahaha låter som du beskriver nåt helt annat LOL )

Visa signatur

"Hardware is the part of the computer that can be kicked"

Permalänk
Medlem

JAg har inget hål :( ...

Vad kan man då göra, förrutom det uppenbara?

Permalänk

Klart attt det måste finnas ätt hål där framme har du tittat RIKTIGT noga?!?! Det är inte alls stort! och kan sitta precis vart som helst på fronten...

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk

Vad händer om en skiva fastnar i en slot-in? Bara undrar..

Permalänk
Medlem

kollat så att inte någon ide kabel sitter fel eller något liknande?
om du inte hittar hålet pilla upp frontluckan på cd brännaren så ska du nog se hålet....

Permalänk

hålet brukar ligga precis under släden.

Permalänk
Medlem

Bävermannen: Slot-in-spelare brukar också ha ett hål. Det kommer inte ut nån släde, men väl en CD-skiva (den "frikopplas" från mekanismen och kommer uttrillande)

matrix: Såna fel har jag fått med dåliga IDE-kablar, eller master/slave-krockar (två master-enheter på samma sladd). Testa ta ut IDE-kabeln från brännaren och kolla om den beter sig mer normalt (att skivan går att mata ut). Om den inte funkar då, är nog brännaren död.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.