Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort inlägg pga. otrevligheter/off-topic. Vänligen håll diskussionen på en vettig nivå, var trevliga.
§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Doz3r:

Har kollat runt lite på orchiden och enligt speccsen ska det vara en 4ml tank på den men ser en massa som säger 2ml, har du några riktiga siffror? Fick bli en beställning från FT, att de ska vara så "billiga"

Jag har inte kollat det riktigt men jag är skeptisk till att det är 4ml kapacitet för jag fyller den väldigt ofta. Det kan iofs bero på att ett 0,3ohm dualbygge förångar juicen som en jeffla maskin men det känns ändå inte som 4ml. Oavsett så är den underbar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14867066']Jag har inte kollat det riktigt men jag är skeptisk till att det är 4ml kapacitet för jag fyller den väldigt ofta. Det kan iofs bero på att ett 0,3ohm dualbygge förångar juicen som en jeffla maskin men det känns ändå inte som 4ml. Oavsett så är den underbar

På Fasttechs hemsida står det ''2.5-3.0ml''. Står inte exakt hur mycket det är.
La en beställning.

Time to wait...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph0bLif3:

Upptäckte att jag faktiskt vapar mera än när jag rökte vanliga cigaretter. Jag brukade röka 2 paket Marlboro Röd om dagen och har rökt i 13 år. En cigarett innehåller 0,8mg nikotin. Så 0,8mg x 19 = 15,2mg/paket. 15,2mg x 2 = 30,4mg nikotin i två paket. Jag kör med 16mg nikotin i min vardagliga e-juice. Det får plats 3ml e-juice i min iClear X.1. Tanken blir tom efter en dags vape faktiskt så 16mg/ml x3 = 48mg. Det blir mera än att röka 3 paket Marlboro Röd om dagen. 15,2mg/paket x 3 = 45,6mg.

Sen så kan jag aldrig riktigt vänja mig vid nikotinet i e-juicen av någon anledning. Varje morgon jag vaknar och känner behovet och tar ett par bloss så blir jag snurrig i huvudet. Det går ju förstås över efter ett antal blossar till men detta hade jag inte med vanliga cigaretter.

Någon annan som befinner sig i någon liknande situation?

För min del har användandet av e-ciggen ökat markant. Ibland sitter jag med den i munnen i 20-30 minuter utan paus och gör detta utan att jag tänker på det. Däremot har jag knappt någon nikotin i längre då jag kör en blandning på ca 90-95% nikotinfri juice och resterande med 6mg nikotin men även många gånger kör jag helt nikotinfritt.
Har idag börjat tvinga mig att vänta iaf en timme innan jag drar några bloss för jag måste verkligen ändra detta beteende. Ska nog vid nästa juicebeställning bara ta nikotinfritt och gå mot att helt sluta även med e-cigg. Har använt e-cigg nu sedan slutet av januari detta år så känns som att det är dags och lägga ned detta även helt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Twisted 28 gauge. 5 wraps. 0.24 ohm. Riktigt bra smak och moln!
Den är byggd på min Zenith V2 klon. (Fantastiskt bra RDA!)

Permalänk
Proffsmoddare

YES!!! The eagle has landed

Galet nöjd. Grymt skön design rent ergonomiskt. Den känns otroligt solid och kvalitativ. Den ger ett totalt annat intryck live än vad bilderna kan förmedla och HOLY SHIT !! 1.2ohm 50watts.......Dem Clouds man Dem clouds ska leka med den hela kvällen och testa builds återkommer med lite mer resultat och förmodligen ett litet YT klipp med

Skrivet av MuffinManxD:

Twisted 28 gauge. 5 wraps. 0.24 ohm. Riktigt bra smak och moln!
Den är byggd på min Zenith V2 klon. (Fantastiskt bra RDA!)

Förbannat snyggt gjorda coils!! Well done sir

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14867709']YES!!! The eagle has landed

http://imageshack.com/a/img910/6242/gEdyMf.jpg

Galet nöjd. Grymt skön design rent ergonomiskt. Den känns otroligt solid och kvalitativ. Den ger ett totalt annat intryck live än vad bilderna kan förmedla och HOLY SHIT !! 1.2ohm 50watts.......Dem Clouds man Dem clouds ska leka med den hela kvällen och testa builds återkommer med lite mer resultat och förmodligen ett litet YT klipp med

Förbannat snyggt gjorda coils!! Well done sir

Tack! Twisted är roligt att leka med
Väldigt intressant design på den modden, lite synd att den ser ut att hålla en 26650 men bara håller en 18650. Men 50w tho! Riktigt nice! Ser fram emot videon!
Blir din DNA30 värdelös nu? Haha Vad är lägsta ohmen man kan bygga med din Cloupor?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Tack! Twisted är roligt att leka med
Väldigt intressant design på den modden, lite synd att den ser ut att hålla en 26650 men bara håller en 18650. Men 50w tho! Riktigt nice! Ser fram emot videon!
Blir din DNA30 värdelös nu? Haha Vad är lägsta ohmen man kan bygga med din Cloupor?

T5 går ner till 0,2 ohm och min 50watt är numera 75 watt dom släppte firmware update idag

Lyckan var kortlivad :/ tydligen har updaten dödat en hel hög med T5or min har dock klarat sig men användandet ligger på is i väntan på ny update...

[EDIT]

Flashade tillbaka orginalfirmware och passade på att fixa en egen bootscreen med

Visa signatur

Permalänk

Hoppas de kommer en firmware update till DNA30 med bättre ohm mätning och mer watt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av TeknikHemmet:

Hoppas de kommer en firmware update till DNA30 med bättre ohm mätning och mer watt

Det can du nog fetglömma tyvärr då dna30 chip inte kan uppdateras via usb varken orginalen eller Cana chippet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förstagångsköpare här. Har kollat runt lite, och fastnat för en Odyssey-s. Såg att man även får med en bdc tank för halva priset. Är det någon som kan förklara vad som är speciellt med den här "bdc"-tanken? Någon som har några synpunkter på Odyssey-serien rent allmänt?

Länk till det tänkta köpet: http://www.totallywicked-eliquid.de/products/odyssey-elekrisc...

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av lokans:

Förstagångsköpare här. Har kollat runt lite, och fastnat för en Odyssey-s. Såg att man även får med en bdc tank för halva priset. Är det någon som kan förklara vad som är speciellt med den här "bdc"-tanken? Någon som har några synpunkter på Odyssey-serien rent allmänt?

Länk till det tänkta köpet: http://www.totallywicked-eliquid.de/products/odyssey-elekrisc...

Personligen skulle jag aldrig köpt den då jag aldrig sett en enda recension på den och den ser ut att använda någon skum cartomizer lösning . Jag ger samma tips till dig som jag ger till alla som ska starta. Skaffa en Vamo V5 och en Aspire Nautilus tank med de nya bvc coilsen för där kommer du få en riktigt bra vape utan att behöva betala löjligt stora summor.

Visa signatur

Permalänk

Tjena, tänkte beställa lite e-juice från Yaeliq i slutet på månaden. Tänkte höra med er vad för smaker ni rekommenderar? Har ju Black Honey Tobacco, Cue Due och Butterscotch. Black Honey Tobacco är asgod, en favorit! Ska beställa fler flaskor med den smaken. Cue Due funkar, smakar honungsmelon/gurka med en liten hint av mint . Butterscotch är helt okej, men man tröttnar fort på smaken. Smakar helt klart smörkola.
Får nog ta och beställa en till Nautilus tror jag. Så jag har två tankar med olika smaker att variera mellan

Tänkte Yellow Custard V2, Zoosha Tobacco, Morning Vape.

Vad säger ni?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lokans:

Förstagångsköpare här.l[/url]

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14869997']Skaffa en Vamo V5 och en Aspire Nautilus tank med de nya bvc coilsen för där kommer du få en riktigt bra vape

Skrivet av safarisoya:

Tjena, tänkte beställa lite e-juice från Yaeliq i slutet på månaden. Tänkte höra med er vad för smaker ni rekommenderar? Har ju Black Honey Tobacco, Cue Due och Butterscotch. Black Honey Tobacco är asgod, en favorit! Ska beställa fler flaskor med den smaken. Cue Due funkar, smakar honungsmelon/gurka med en liten hint av mint . Butterscotch är helt okej, men man tröttnar fort på smaken. Smakar helt klart smörkola.
Får nog ta och beställa en till Nautilus tror jag. Så jag har två tankar med olika smaker att variera mellan

Vad säger ni?

Sitter här och väntar på en Nautilus Tank med en massa BVC coils, så kan ge mina synpunkter som absolut nybörjare sen.

Custard V2 är fantastiskt god som Wolverine säger. Beställde en 100ml nu med boost flaska, samt en sample på Morning Vape, så hoppas även detta paket dyker upp i veckan =]

Permalänk
Medlem

Ökar min budget nu till min nästa elcigg. Kan tänka mig lägga 500 kronor, och helst från någon svensk hemsida! Är det någon som har några förslag? Nu menar jag givetvis ett kit med både batteri och tank.

Den mest intresserande produkten jag hittills har hittat är:
http://egocigg.se/home/95-x6-e-cigarett-med-x8-tank-atomizer.html

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Skrivet av safarisoya:

Vad säger ni?

Pomegranate, Mothers milkshake, Yellow Custard V2 och grönt äpple är mina favoriter.

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Ökar min budget nu till min nästa elcigg. Kan tänka mig lägga 500 kronor, och helst från någon svensk hemsida! Är det någon som har några förslag? Nu menar jag givetvis ett kit med både batteri och tank.

Spara lite till pengar och köp en Aspire Nautilus och en Vamo v5
http://www.fasttech.com/products/3006/10009139/1807900
http://www.fasttech.com/products/3007/10009799/1859403
http://www.fasttech.com/products/0/10009229/1491700-vamo-v5-v...
Sen får du köpa batteri och laddare. (Sony VTC5 rekomenderas)
Inte från en svensk hemsida, det går att hitta i Sverige med men det kostar mer då.
Ingen mening o köpa det kittet du hittade då du redan har typ ett sådant kit.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Conglo:

Som MuffinMan sa spara dina pengar!! Att köpa ett kit från den siten är att kasta dina pengar i sjön dom har inte en enda vettig produkt i hela sitt utbud. Behåll det du har och spara så att du faktiskt kan köpa något som är bra och som faktiskt blir en riktig upgrade. Vamo v5 och Nautilus är nästa steg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Spara lite till pengar och köp en Aspire Nautilus och en Vamo v5
http://www.fasttech.com/products/3006/10009139/1807900
http://www.fasttech.com/products/3007/10009799/1859403
http://www.fasttech.com/products/0/10009229/1491700-vamo-v5-v...
Sen får du köpa batteri och laddare. (Sony VTC5 rekomenderas)
Inte från en svensk hemsida, det går att hitta i Sverige med men det kostar mer då.
Ingen mening o köpa det kittet du hittade då du redan har typ ett sådant kit.

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14871604']Som MuffinMan sa spara dina pengar!! Att köpa ett kit från den siten är att kasta dina pengar i sjön dom har inte en enda vettig produkt i hela sitt utbud. Behåll det du har och spara så att du faktiskt kan köpa något som är bra och som faktiskt blir en riktig upgrade. Vamo v5 och Nautilus är nästa steg.

Bör jag åtminstone byta tank? Sitter på en CE4, och märker att det inte är världens bästa.

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Bör jag åtminstone byta tank? Sitter på en CE4, och märker att det inte är världens bästa.

CE4 är sämst IMO. Kör på det jag rekomenderade. Spara dina pengar o köp dig en upplevelse! (Vamo v5 o Aspire)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

CE4 är sämst IMO. Kör på det jag rekomenderade. Spara dina pengar o köp dig en upplevelse! (Vamo v5 o Aspire)

Har haft en del tankar förrut, och ja, CE4 är verkligen en av de tråkigaste och sämsta tanksen jag använt. Men har aldrig prövat "Protank:sen". Är det värt att testa en? Det lär väl vara en uppgradering från CE4 samt CE5?

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Conglo:

Har haft en del tankar förrut, och ja, CE4 är verkligen en av de tråkigaste och sämsta tanksen jag använt. Men har aldrig prövat "Protank:sen". Är det värt att testa en? Det lär väl vara en uppgradering från CE4 samt CE5?

Den bästa lilla tanken som du kan köpa idag som inte ser skum ut på ett ego batteri är Nautilus mini. Hands down finns INGET på marknaden som ens kommer close när det gäller små clearomizers

Visa signatur

Permalänk
Medlem

iGo W6 + Quad Micro Coils + Copper Manhattan

Denna RDA är ett måste för "cloud chasers".

Har inget speciellt bygge i den. Quad Micro Coils @.27Ω med 28g Kanthal A1, 6 wraps(1,1mm) och den ger tjockare och större moln än med mitt förra "Twin Twisted Dual Parallel Micro Coils" bygge i min TOBH Atty RDA.

Spänningsfallet var endast .3V med ett fullt laddat Sony VTC5 batteri.

E-juice slut efter ca: 1 lunghit. Notera att jag kör utan munstycket. Tänk att ha nikotin i denna. ^^

Köpte iGo W6 från Ångfabriken: http://angfabriken.se/produkt/igo-w6-rda/ Det är ingen klon. Den är så pass billig för att den är framtagen i Kina. Riktigt bra kvalitet dock. Till skillnad från måndagsexemplar av Plume Veil klon jag köpte för ett tag sedan...

Dom har den uppdaterade versionen av iGo W6 och inte den version som RiP Trippers på YouTube visade.

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare

Jag byggde en 50watt ficklampa ikväll

2x26gauge 10wraps på 3mm borr 0,8ohm Detta kan tyckas vara hög ohm men på T5an sparkar den röv utan dess like Kan ju lungt säga att mina mekaniska dagar är över. Ska leka med T5 nu fram tills T8 släpps att kunna göra feta coils med massor av yta runt 1-1.5ohm och ändå få dom att tända lika snabbt som et 0,2 mechbygge är GULD

0,8 är tom lite lågt för T5 då gräddfilen ligger runt 1,2-1,7 där man kan pumpa 7-8 volt i coilen Körde 75watt upgraden innan men som tur var hann jag flasha tillbaka innan min T5 brände, många hade inte samma tur dock. Nu väntar jag bara på den nya fixade 75watt updaten och då jäääävlars

Testade även med ett 1,2ohm dual 28gauge bygge och daym! Man behöver verkligen inte mekaniska moddar längre för att producera moln

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mer n00b-frågor.

Fick hem alla mina nya prylar idag. Beställde ju Custard V2 med en boost flaska. Betyder det att all smak ligger i boosten? Så det är inget från start eller? För det smakar inget

Permalänk
Medlem

iGo W6 + Twisted Quad Micro Coils

Tyvärr så misslyckades detta bygge.

Att ha 4st coilar som är tvinnade med 28g kanthal A1 blev för hett med iGo W6. Testade att avfyra med bara bottenplattan på utan topcap. Visst det var en hel del mera ånga men problemet var luftflödet. Det fanns helt enkelt inte tillräckligt för att skapa ett ännu större moln.

Topcapen blev så het att man kunde tro att det gick att steka ägg på den. Tror att kammaren var för liten också för en "Twisted Quad" eftersom det är en 22mm RDA.

Det verkar som den fungerar bäst med coilar som är gjorda utav en enkel tråd. Speciellt om man ska ha 4st. Tror 24g Kanthal A1 är den tjockaste tråden man kan använda för att kunna trä igenom hålen från båda sidorna. RiP Trippers använde ju 24g i hans recension av iGo W6.

.25Ω

Twisted Quad Micro Coils

Visa signatur

Laptop: Lenovo LEGION Y520(Mini-DP variant), OS: Windows 10, RAM: 8GB 2400MHz DDR4, Processor: i5 7300HQ, Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB (Max-Q), Lagring: Samsung 256GB SSD(M.2 PCI Express), Extern HDD: 4TB Seagate GoFlex Desk(Inuti: Seagate Barracuda XT 7200RPM 184.8MB/s read och 152.8MB/s write över USB3.0. Gjord för 24/7 användning), Dataskärm: 27" iiyama Black Hawk G-Master G2730HSU-B1 1920x1080 75Hz 1ms GTG, Tangentbord: HyperX FPS CherryMX röd, Mus: Steelseries Rival 110 etc...

Permalänk
Proffsmoddare

Vad gör man om man har en gammal bränd First Gen Xbox liggande och en hög med vapegear?? Svaret är ju självklart man gör en XvapeboX

Inte helt klar än men jag är på god väg iallafall

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14878001']Vad gör man om man har en gammal bränd First Gen Xbox liggande och en hög med vapegear?? Svaret är ju självklart man gör en XvapeboX

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/7389/GLzcsJ.jpg

Det där var riktigt häftigt!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

Mer n00b-frågor.

Fick hem alla mina nya prylar idag. Beställde ju Custard V2 med en boost flaska. Betyder det att all smak ligger i boosten? Så det är inget från start eller? För det smakar inget

Jo, det finns smak i redan. Boost är bara om man vill ha mer smak. Smakar det inget, så tycker jag att du ska låta den steepa ett tag. För bästa smak, 2 veckor med krämiga smaker. Här har du en guide på hur du steppar din juice.
https://www.youtube.com/watch?v=dgKfKctOMQI

Permalänk
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;14878001']Vad gör man om man har en gammal bränd First Gen Xbox liggande och en hög med vapegear?? Svaret är ju självklart man gör en XvapeboX

http://imagizer.imageshack.us/a/img537/7389/GLzcsJ.jpg

Din kreativitet tar aldrig slut! Fantastiskt!