Hejsan!!
TACK så mycket för din hjälp!!!
Jag körde med drivers: 320.4** något, testade inte Beta varianten
Tester och resultat!
1: Jag gjorde så att jag klockade
CPUn till 4,7 GHz med Hyper-threading på, vilket resulterade i oerhört instabil FPS ( som innan fast värre )
Hyper-threading PÅ
Jag hade innan Minimal FPS på 40, genomsnitts FPS på 70 och maximal FPS på 120med Hyper-threading PÅ i 4,7 GHZ klockning.
Hyper-threading AV
Jag stängde sedan av Hyper-threading och körde samma BF3 runda igen, Och herre jävlar sicken skillnad!! Samma runda med Hyper-threading AV gav en minimal FPS på 120, genomsnitt FPS på 152 och en maximal på 201 FPS
Hyper-threading PÅ
Jag körde sedan en omgång på Operation Firestorm på en tom server med Hyper-threading PÅ och fick minimalt 40 fps, gemonsnitt 60 och max 99 FPS.
Hyper-threading AV
Jag körde sedan samma runda me Hyper-threading AV och fick en minimal FPS på 115, genomsnitt fps på 135 och maximal på 180
Hyper-threading PÅ
Jag körde sedan en omgång på Operation Firestorm på en full 64p server med Hyper-threading PÅ och fick minimalt 32 fps, gemonsnitt 55 och max 86 FPS.
Hyper-threading AV
Jag körde sedan samma runda me Hyper-threading AV och fick en minimal FPS på 111, genomsnitt fps på 130 och maximal på 180
Renderings tiderna för grafik och CPU
3: de gröna och gula linjerna ligger jämt med varandra nu med, men Hyper-threading AV!
CPU Användning
4: Min processor ligger på 100% Användning med Hyper-threading AV, så i mitt fall så är min CPU den svagaste delen i datorn och kan hålla grafikkorten tillbaka lite, men när jag får ut en minimal FPS på 115 på peration Firestorm med 64p inne så ser jag inte det som ett så stort problem egentligen Set är la i så fall ifall BF4 blir för tungt för den
Nu när jag spelar med HT AV, så ligger grafikkorten på 40-60 % användning och leverar minimal FPS på 111, genomsnitt fps på 130 och maximal på 180
Så i framtiden kanske man kommer att kolla närmare in på en AMD FX 8350 med 8 cores då 3770K:n ligger på 100% användning i nuläget
Skall försöka komma upp i 4,8 GHz med processorn under veckans gång Ligger nu på 4,7 med 1,35 V
Jag kan nu även köra mina minnen i 2400MHz vilket inte gick innan utan att datorn vägrade att starta
Mycket bra tråd nedan!
Denna tråd som du länkade http://chipreviews.com/main-feature/main-news/battlefield-3-revisited/ Både förklarade och hjälpte så ENORMT mycket så du förstår inte!!
Tack igen på all din hjälp!
Det är mycket trevligt att se att folk är här på Swecklockers är soppas varmhjärtade och verkligen vill hjälpa varandra ^^