Origin, fast i offline - kan ej gå online.

Permalänk
Medlem

Origin, fast i offline - kan ej gå online.

Tjenare har ett väldigt störande problem, kan ej gå online i Origin och således inte lira BF4. Någon som har upplevt samma sak?

Körde W8 när jag stötte på det för första gången (i torsdags kväll). Det var den droppen som fick bägaren o rinna över så jag la in W7 igen vilket funkade fram tills för 15min sedan då jag fick samma problem. När jag försökte joina en server fick jag detta meddelandet varpå jag kolla origin o såg att jag vart offline igen.

You shouldn't get this error. No shit!

Har försökt googla o prova dem saker folk rekommenderar men ännu har inget funkat...

Hittade denna tråden om andra som har samma problem men ingen fix där heller
http://www.digclan.net/forum/m/8271615/viewthread/5448530-ori...
http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/15/9730599.page

Tack på förhand, Jonathan

Permalänk
Medlem

Kontakta EA.

Permalänk
Medlem

Logga ut, stäng av, starta som admin

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk
Avstängd

Har du startat om datorn? Jag har fått så ibland när jag har pillat med VPN osv.

Permalänk
Medlem

Installera Vista

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezin:

Kontakta EA.

Jo jag har funderat på det men när man ser hur dåliga de är på att svara i trådar som berör liknande problem undrar jag om det verkligen kommer leda till nåt.

Skrivet av Rollickz:

Logga ut, stäng av, starta som admin

Done, done and done. Startar alltid origin som admin.

Skrivet av SweFox*:

Har du startat om datorn? Jag har fått så ibland när jag har pillat med VPN osv.

Yes, provat o starta om Origin, starta om datorn, avinstallera origin + installera nytt, formaterat datorn, återställt routern samt lagt in undantag för allt som har med origin och BF4 o göra i virusskydd/brandvägg.

Skrivet av nlkar:

Installera Vista

For real? Aldrig provat det men varför skulle det göra någon som helst skillnad?

Permalänk
Medlem

Värt att notera är att jag kommer in på origin i online-läget på laptopen som kör trådlöst men inte på vanliga datorn.