Permalänk
Avstängd

Blodfläckar på kläder

Nu är det att jag råkat tvätta kläderna, varav 1 av de hade torkat blod på som jag råkade missa som jag såg under vikningen. Sökte lite på nätet snabbt. ´
Hittar inte så mycket förutom om fläcken är färsk. Och så klorin men det är ju färgat plagg. har slut på vanish pulver. Men har en sådan

Kommer det hjälpa om jag sprutar ett par gånger.. låter det verka och sedan tvätta plagget om på nytt på 60c igen?..

Några bra knep/förslag tages emot då det inte är direkt de billigaste kläderna heller

Lite korkat av mig men men

Mvh

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Det bästa sätter att få bort fläckar på kläderna är att gnugga in den med lite Yes diskmedel, låta verka någon minut bara, sen tvätta i maskin som vanligt Funkar iaf klockrent på färska fläckar, så hur bra det skulle gå i ditt fall vet jag inte. Men jag skulle nog gett det en chans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Resorb:

Det bästa sätter att få bort fläckar på kläderna är att gnugga in den med lite Yes diskmedel, låta verka någon minut bara, sen tvätta i maskin som vanligt Funkar iaf klockrent på färska fläckar, så hur bra det skulle gå i ditt fall vet jag inte. Men jag skulle nog gett det en chans.

låter nog bra.. ska försöka med det omedelbart :).. tack för tipset

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Fick du bort fläckarna?