Permalänk
Medlem

UniFi AP problem vid installation.

Hej jag har köpt en unifi AP och har tänkt att använda den som accesspunkt efter en Asus RT-AC56U.
Jag kopplade in unifin med kablarna ock den blinkar först gult och sen lyser konstant gult.
Men när jag installeradar programmet och programmet ska söka efter unifin så säger
programmet att det har tagit för lång tid.
Jag har även stängt av brandväggen i både datorn och routern.
Vad ska jag göra jag kommer inte längre?

Permalänk
Medlem

Försök att göra en reset på enheten. Installera om programvaran om inte det hjälper.

Permalänk
Medlem

Unifi AP ropar efter en host som heter "unifi"
Om det går, prova att lägga in en DNS host i din router.
döp den till unifi och ge den samma IP som datorn med unifi-programmet har.
Det brukar hjälpa

har du testat UniFi Discovery tool?

har du öppnat rätt portar i brandväggen på din dator?

By default UniFi Controller uses the following TCP ports: unifi.shutdown.port=8081 (for management purpose) unifi.http.port=8080 (device inform) unifi.https.port=8443 (controller UI / API) portal.http.port=8880 (portal redirect port for HTTP) portal.https.port=8843 (portal redirect port for HTTPs) unifi.db.port=27117 (local-bound port for DB server) And UDP port 3478.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Som standard har accesspunkten IP adressen 192.168.1.20.

anslut med ssh till enheten.

ssh ubnt@192.168.1.20

lösen: ubnt

Skriv sedan:
mca-cli
set-inform http://ip-of-controller:8080/inform

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett liknande problem men min AP hittas av Discovery Utility. Dock när jag trycker launch a browser i controllern får jag bara sidan kan inte visas.

Har Ap ansluten till min router och den får ip som den ska. Win 7 64 på min maskin.

Någon som har tips?

Edit: Loggen ser ut så här:

Caused by: java.io.FileNotFoundException: C:\Users\Fredrik\Ubiquiti UniFi\data\keystore (Det går inte att hitta filen)
at java.io.FileInputStream.open(Native Method)
at java.io.FileInputStream.<init>(Unknown Source)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.getStore(JSSESocketFactory.java:400)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.getKeystore(JSSESocketFactory.java:306)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.getKeyManagers(JSSESocketFactory.java:565)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.getKeyManagers(JSSESocketFactory.java:505)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.init(JSSESocketFactory.java:449)
at org.apache.tomcat.util.net.jsse.JSSESocketFactory.createSocket(JSSESocketFactory.java:158)
at org.apache.tomcat.util.net.JIoEndpoint.bind(JIoEndpoint.java:393)
at org.apache.tomcat.util.net.AbstractEndpoint.init(AbstractEndpoint.java:610)
at org.apache.coyote.AbstractProtocol.init(AbstractProtocol.java:429)
at org.apache.coyote.http11.AbstractHttp11JsseProtocol.init(AbstractHttp11JsseProtocol.java:119)
at org.apache.catalina.connector.Connector.initInternal(Connector.java:981)
... 26 more
[2014-10-25 19:48:34,329] <launcher-ui> ERROR launcher - UniFi Controller (3.2.5) started.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har du JAVA installerat?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Funkar nu, fick gå ner till java 6 för att få det att fungera.
Blev inte så imponerad av prestandan dock, får nog testa att hänga den i taket istället för att lägga den på en stol.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Funkar nu, fick gå ner till java 6 för att få det att fungera.
Blev inte så imponerad av prestandan dock, får nog testa att hänga den i taket istället för att lägga den på en stol.

Vad fick du när du testade?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte testat, ser bara signalstyrkan och den är inte så hög. Bor i ett betonghus med betongväggar så det är helt klart en utmaning att vara AP här. Kommer att komplettera med en till sen är jag nog hemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testat?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har bara ADSL nu och är nyinflyttad i ett hus byggt 68 som aldrig är renoverat så tyvärr är inte test av Wifi så högt på prio-listan frun sköter.
Får in fiber 1000/1000 i December så då kan jag testa lite mer.

Huset är helt byggt i betong, även innerväggar så det är nog en utmaning för AP´n. Förmodligen kommer jag att få komplettera med ytterligare en AP för att få max täckning.

Visa signatur

Permalänk

Lånar denna tråd, har precis skaffat en UniFi AP.
Hittar den inte i discovery och kan inte logga in via ssh med putty.
Hittar enheten på 192.168.1.65, kör en ssh mot den med user: ubnt pw: ubnt
Står access denied. Har försökt med mac också.

Nätverket hemma ser ut såhär Telia adsl router => switch => Unifi (har även försökt koppla direkt till routern)
När jag drar sladd in från macen (min laptop har inte nätverksport) in i routern kan jag hitta den via unifi discovery, men inte web interface:et / controllern

Permalänk

Har du prövat att installerat controllerprogrammet och se om du hittar AP:n där?

Permalänk
Skrivet av maltenizer:

Har du prövat att installerat controllerprogrammet och se om du hittar AP:n där?

Yes, jag var lite trött efter ha försökt x antal gånger igår Har testat med controllern på två olika datorer

Permalänk

Nu har jag lyckats komma in på den genom att reseta UAP:n sen logga invia putty. Men kan fortfarande inte hitta den(bara på macen i discovery). Har testat att öppna 8080, 8443, 8881, 8882 i routern och brandväggen. Still nothing
Testat
set-inform 192.168.1.64:8080 och set-inform 192.168.1.64:8080/inform samt long-shoot set-inform 127.0.0.1:8443

Hjälp

Permalänk

Löste det sig?

Hej,
Jag försöker installera UniFi AP Outdoor + och tycks få samma problem. Monterar och installerar enligt alla givna instruktioner men AP får ingen kontakt med LAN. Löste du problemet och i så fall hur?

Permalänk
Medlem

Kan väl flika in med något positivt:)

Bor i betongkåk, väggar, golv är 25-35cm betong. Kämpat med dyra routers, repeaters m.m. m.m. All fast utrustning har jag borrat mig fram till, sitter nog en unmanaged gigaswitch i varje garderob nu Men eftersom fibern kommer in i källaren så har routern alltid stått där, har funkat ok för det mesta, allt mellan 0.5-5mbit från 100 inkommande.

Tröttnade efter 2 år och köpte en AC-PRO som jag har mitt i kåken på övervåningen och så köpte jag en AC-LR som jag har mitt i kåken fast lite mera bakåt då familjen umgås på baksidan mest.

Trodde faktiskt inte att de skulle orka igenom all betong ändå, men jo då!!! Lyckan är obeskrivlig! ;D

Inomhus är det som att gå runt med en tp-kabel jackad direkt i mobil och paddan. Utomhus har jag som sämst 25-30mbit och då är jag utanför tomten, 1700m2, 110m2 hus.

Kan vara mina bästa 3000kr jag spenderat i tech stuff, och då köper jag en hel del

Yay!!! Skål

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...