Permalänk
Avstängd

Claw grip på min SS Rival. Presterar bra mycket sämre med palm då handen får en avslappnad position typ

Visa signatur

MOBO: Asus M5A97 R2.0 - CPU: AMD FX6300 - GPU: Sapphire Radeon R9 280 - RAM: Corsair Vengeance 8GB LP - PSU: Cooler Master V550 - CPU Cooling: Cooler Master TX3 EVO - Monitor: Samsung S27D590P - Mouse: Steelseries Rival - Mousepad: Steelseries QCK+ - Keyboard: Corsair Strafe MX Brown - Headphones: Sennheiser HD558

Permalänk
Medlem
Skrivet av elklazor:

Get_Right? (tröjan)

Nej tyvärr, det hade varit något att vara han dock ;D

Permalänk
Avstängd

Palm, Mionix Naos 7000 är grymt skön för det.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Palm, Mionix Naos 7000.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Palm Mionix Naos 5000

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Palm Grip som då och då övergår till Claw grip

Har för tillfället en billig skitmus då ace edge 3200 inte går att få tag på längre så gott som =/

Spelar lite olika, WoT, Heroes and Generals samt nyss kört ut Witcher 3

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Fingertip och min gamla trokänare MX518 (8~9 år)

Prövat många men har inte hittat någon replacement för fingertip användning med samma ergonomi. Kanske blir att testa Zowie EC2-A nästa som har någorlunda samma form men kortare. Jag är typ extremt kräsen vad gäller formen. Kan räcka med att den är för "kantig" eller ett par mm för låg eller några gram för tung typ.

Gillar även IME 1.1 formen men har inte hittat några andra ambidextrous modeller som skulle kännas bra i handen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk

Clawgrip och plamgrip
Logitech RX300, men funderar på att uppgradera.

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

Palmgrip på en mus som är för clawgrip, Zowie Fk1.
Men har små händer

Permalänk
Hjälpsam

Lite mellan Palm och Fingertip, mest palm-ish.
Beroende på vilken dator jag är vid;
Sensei (huvuddatorn), MX700 (svenska kontoret), MX518 (andra kontoret), MX510 (rese/LAN datorn), Rival (källardatorn).
För tillfället är det med HOTS som körs.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skäggig legend

Gillar ansat, men kommer sambon ut slät blir det ju lite skoj!

Nej men Palm Grip kör väl jag på, dock håller jag hårt med tummen och att den är "vikt".

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Palm Grip som då och då övergår till Claw grip

Har för tillfället en billig skitmus då ace edge 3200 inte går att få tag på längre så gott som =/

Spelar lite olika, WoT, Heroes and Generals samt nyss kört ut Witcher 3

Skit å skit.. Tycker Edge 3200 var bra när jag hade den (å inte fan var den billig, 800kr när jag inhandlade den för ett par år sedan...).

Alltid sett mig själv som en claw-grip i tron om att det endast fanns claw samt palm-grip, men när jag ser dessa bilder så börjar det luta mer åt fingertip, men ändå inte. Är helt enkelt en hybrid mellan dessa 2

Zowie FK2
Claw-/Fingertip-grip
CS:GO

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Fingertip och min gamla trokänare MX518 (8~9 år)

Prövat många men har inte hittat någon replacement för fingertip användning med samma ergonomi. Kanske blir att testa Zowie EC2-A nästa som har någorlunda samma form men kortare. Jag är typ extremt kräsen vad gäller formen. Kan räcka med att den är för "kantig" eller ett par mm för låg eller några gram för tung typ.

Gillar även IME 1.1 formen men har inte hittat några andra ambidextrous modeller som skulle kännas bra i handen.

Zowie FK1/2 (1an är större än 2an) är riktigt skön. Ligger bra i handen och är designad för just claw/fingertip, även en ambidextrous modell.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Palmgrip, spelar mest fps som CS och Battlefield med en gammal sleten Ace Edge 3200. Den strular dock ibland, så jag ska klämma och känna lite på Qpads 5K under dreamhack summer är tanken. Känns den som en värdig efterföljare blir det troligen ett köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Zowie FK1/2 (1an är större än 2an) är riktigt skön. Ligger bra i handen och är designad för just claw/fingertip, även en ambidextrous modell.

Har en FK1 liggandes i bokhyllan men föredrar MX518 formen. FK är för låg och "äggformad" dvs den är endast hög i mitten men blir betydligt mera låg mot kanterna vilket också får det att kännas någorlunda liten och handflatan släpar därför lite för mycket mot musmattan vilket jag inte gillar. EC2-A däremot ser mera ut som en fusion av ergonomiska DeathAdder (vilket jag också gillade form-mässigt men var bara en aaaaning för stor/hög) och ambidextrous IME 1.1 med sitt mindre äggformade utseende och är mera högt vid kanterna också och gillar speciellt att det finns lite höjd där framme vid knapparna vilket MX518 också har. IME 1.1 är ju relativt liten och mindre än FK1 om man mäter de absolut längsta punkterna på musen men pga. dess form (relativt hög där framme och vid sidokanterna) känns 1.1an inte så farligt liten.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Har en FK1 liggandes i bokhyllan men föredrar MX518 formen. FK är för låg och "äggformad" dvs den är endast hög i mitten men blir betydligt mera låg mot kanterna vilket också får det att kännas någorlunda liten och handflatan släpar därför lite för mycket mot musmattan vilket jag inte gillar. EC2-A däremot ser mera ut som en fusion av ergonomiska DeathAdder (vilket jag också gillade form-mässigt men var bara en aaaaning för stor/hög) och ambidextrous IME 1.1 med sitt mindre äggformade utseende och är mera högt vid kanterna också och gillar speciellt att det finns lite höjd där framme vid knapparna vilket MX518 också har. IME 1.1 är ju relativt liten och mindre än FK1 om man mäter de absolut längsta punkterna på musen men pga. dess form (relativt hög där framme och vid sidokanterna) känns 1.1an inte så farligt liten.

Den Zowie mus jag har är känns större och bekvämare än MX 518. Är EC1 evo.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Fingertip-grip
Jag röstade först "annat" ovan, för det är ett slags penn-grepp. Jag använder en moddad Wow-Pen Joy som lutar 45° åt sidan vilket ska vara bättre för handlederna.

Ja ful var den i alla fall hehe...^^

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Fingertip och min gamla trokänare MX518 (8~9 år)

Prövat många men har inte hittat någon replacement för fingertip användning med samma ergonomi. Kanske blir att testa Zowie EC2-A nästa som har någorlunda samma form men kortare. Jag är typ extremt kräsen vad gäller formen. Kan räcka med att den är för "kantig" eller ett par mm för låg eller några gram för tung typ.

Gillar även IME 1.1 formen men har inte hittat några andra ambidextrous modeller som skulle kännas bra i handen.

Har också MX 518 och samma typ 9 år, och har en ny MX 518 liggande i lådan som väntar på att bli körd när den gamla ger upp.
Men den vägrar att sluta fungera hehe, så det är kvali det hehe

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING, I7 9700K, 16GB RAM, SSD 128GB, SSD 256GBx2, HDD 2 TB, NVIDIA GeForce GTX 1080, Logitec MX518, Tangentbord LIDL "Mekaniska is for sissys", WIN 10 Ultimate 64Bit.

Permalänk

Jag kör fingertip/clawhybrid (förs musen uppåt blir det fingertip, neråt blir det claw), handen vilandes på musmattan på samma ställe hela tiden. Alltså jag flyttar musen med fingrarna. Vid stora rörelser lyfter jag upp musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Skit å skit.. Tycker Edge 3200 var bra när jag hade den (å inte fan var den billig, 800kr när jag inhandlade den för ett par år sedan...).

det jag menade är att jag har en billig 50kr mus från geeks iom att edge 3200 inte går att få tag på längre! 3200 är fasen det absolut bästa Ace någonsin gjort ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Kör oftast med palmgrip använder G500 och MX518,

Ibland använder jag en Zowie EC1 och på den tycker jag att det är bekvämt med clawgrip konstigt nog.

Visa signatur

Define Mini | 2600k | GTX 780 | HX 650W | Samsung 830 128GB | 3TB HDD | PB278Q 27" - 2x 17" | IBM Model M2 | G500 |

Permalänk
Medlem

Kör med Palmgrip.

Dock svårt att hitta en som är riktigt bekväm.
De skönaste mössen jag har haft är en riktigt gammal optisk Logitech Mouseman Wheel och mycket senare en MX1100.
Dock så får jag säga att jag tycker min nya 3dConnexion CadMouse är skönare än min föregående Performance MX mus, men dock inte lika sköna som de två ovan..

Permalänk

Fingertip grip
Logitech G402
Lirar typ cs, rome total war och garrys mod

Visa signatur

Min burk: GPU: Gigabyte RTX 3070 Aorus Master, CPU: Ryzen 7 7700X, Moderkort: ASUS TUF B650M, Chassi: Phanteks Enthoo Evolv mATX, Skärm: Gigabyte G34WQC

Permalänk

Calm grip steelseries kana v2

Permalänk
Medlem

Fingertip
Zowie FK2 - har valt liten och lätt för FPS-spel.

Permalänk
Medlem

Edge 3200 här gammal trotjänare funkar fin än har fyndat en till som liter i reserv

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga Fingertip Grip med musen nedan.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Fingertip grip med en Zowie FK1. Lirar mest CSGO och Diablo3.
Lirade med en SS Kana innan och gillade den formen mycket bättre. Bland annat för att sidoknapparna är i bättre position. Men mouse1 började klabba efter 1 år, vilket suger i FPS spel.
FK1 har bättre scrollwheel, är matt och glider bättre på musmattan.
/opinion

Permalänk
Medlem

En palmare! Zowie ec1-A här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Använder nog ett väldigt speciellt grepp.
Jag spelar endast CS:GO och håller mig borta från AWPn så detta grepp fungerar riktigt bra för mig tillsammans med min höga sensitivity.
Har en Zowie EC2-A som jag lägger pek- och långfingret på mouse 1 och sedan splittar jag fingrarna så att lång- och lillfingret hamnar på sidogreppet bredvid mouse 2.

Här har ni en obehagligt kass bild

http://i.imgur.com/ciNMIUh.jpg

that sum weird sheit

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync