Vad tycker ni om Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Och vi har även svklarat att Steams statistik inte är värd att kolla på, då den inte återspeglar hur det ser ut i praktiken. Då det i majoritet är de som är "insatta" som svarar, gemene man som bara spelar, och inte bryr sig om vad de har, bara de kan spela är inte intresserade att svara, därav blir statistiken skev och viktad mot fel håll.

Men detta kommer du ju såklart förneka som vanligt.

Med 125 miljoner aktiva användare så är Steam en av de bättre markörerna kan jag tycka. Jag tänker tvärtom, de som inte spelar behöver inte bry sig om vilket OS de använder. De kan ju använda Gentoo eller Arch likväl. Så för Windowsanvändning och sedan när företagen börjar rulla ut Windows 10 i stor skala. Då dippar windows 7 till under 15% om inte mindre. Vi kollar igen i augusti/september.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Tiden är ur led.
Vem hade trott det för tio år sedan att Apple skulle köra med Intelprocessorer och att Microsoft skulle köra en egen version av mac os med appar och allt.
Att Apple kört över windows på mobila sidan gör Microsoft desperata och från win 8 så har windows varit mer ett mobilt os än tidigare.
Jag tycker att Microsoft skjutit sig själv i foten genom att ge upp och spela på Apples villkor.
Efter allt strul med win 10 och brist på anledningar att installera det som tex spel med dx12 osv osv så kommer jag inte att installera det på min dator.
Den dagen det funkar ok så kommer det finnas ett win 10.1 och då kommer Microsoft att hävda att win 10 var ett misstag men det nya os:et är gudarnas gåva till datoranvändare.
Tyvärr verkar det som om Microsoft håller på att köra in uppdateringar i tidigare os som gör att det blir mer eller mindre omöjligt att INTE byta till win 10.
Och sånt gillas inte.
Frågan är inte om utan NÄR det kommer fler aktörer på marknaden.
Chrome OS är ju bara ett tillputsat linux os men jag tror att Google har mer i rockärmen.
Tills dess så får den som lever se vad som händer, så jäkla skoj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Inte ren spekulation, man kan kolla historiken och dra slutsatser om hur det bör se inom en snar framtid (några dagar). Det syns tydligt i min skärmdump hur Windows 10 har tagit stora andelar snabbt månad efter månad. Men visst, Windows 7 kan ju öka nästa månad helt plötsligt...

Spekulationer alltså.

Det är ju denna typen av inlägg där du försöker övertyga andra att dina spekulationer är fakta som gör att man blir irriterad på dig.
Håll dig till ren fakta istället så blir det mycket lättare att respektera dina inlägg.

Vill du nu spekulera så inled posten med t.ex. Jag tror eller fortsätter det så här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Kan mycket väl bli så tyvärr, och då på laptops och märkesburkar,
Vanliga moderkort från Asus, MSI Gigabyte m.f kommer det nog gå att stänga av fortfarande, då dessa tillverkare vill sälja och ha nöjda kunder och tillräckligt många vill ha denna option att det går att stänga av.

secure boot i sig behöver inte vara en ond sak i sig, men om den gör så att den utestänger vissa OS som tex Windows 7, och en del Linuxdistar osv är det inte bra.

Secure boot implementeringen är sådant att den är dålig från start. Vettig implementering hade varit att låta användaren ha full kontroll. På detta sätt kan du göra färsk install och säga till secure boot att denna är rätt nu. Sedan skyddar den mot oväntade förändringar. Som det är nu är det hela baserat på CA som man i princip vet inte går att lita på. Kolla hur ofta det är strul med CAs för HTTPS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Spekulationer alltså.

Det är ju denna typen av inlägg där du försöker övertyga andra att dina spekulationer är fakta som gör att man blir irriterad på dig.
Håll dig till ren fakta istället så blir det mycket lättare att respektera dina inlägg.

Vill du nu spekulera så inled posten med t.ex. Jag tror eller fortsätter det så här.

Windows 10 64bit har ökat med nästan exakt 2,5 procentenheter fyra månader i sträck. Jag skulle bli oerhört förvånad om det helt plöstligt ser väldigt annorlunda ut för januari.

Skrivet av gummybearkiller:

Efter allt strul med win 10 och brist på anledningar att installera det som tex spel med dx12 osv osv så kommer jag inte att installera det på min dator.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

bra os, snabb och smidig. Går inte tillbaka till dem gamla os!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Secure boot implementeringen är sådant att den är dålig från start. Vettig implementering hade varit att låta användaren ha full kontroll. På detta sätt kan du göra färsk install och säga till secure boot att denna är rätt nu. Sedan skyddar den mot oväntade förändringar. Som det är nu är det hela baserat på CA som man i princip vet inte går att lita på. Kolla hur ofta det är strul med CAs för HTTPS

Ja självklart hade det varit en mycket bättre konstruktion, och som kunde ha fungerat på alla OS.

Men MS m.f vill tydligen inte överlåta olika beslut åt användaren själv, och det i många saker.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Windows 10 64bit har ökat med nästan exakt 2,5 procentenheter fyra månader i sträck. Jag skulle bli oerhört förvånad om det helt plöstligt ser väldigt annorlunda ut för januari.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Det är en helt annan sak och fortfarande spekulation, men enbart en ökning med 2,5% gör inte att W10 går om W7 i januari heller eftersom skillnaden i december var 3,73%.

Sen att W10 kommer gå om W7 är ju högst troligt, men om det blir i januari, februari eller senare får vi helt enkelt se.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dockland:

Med 125 miljoner aktiva användare så är Steam en av de bättre markörerna kan jag tycka. Jag tänker tvärtom, de som inte spelar behöver inte bry sig om vilket OS de använder. De kan ju använda Gentoo eller Arch likväl. Så för Windowsanvändning och sedan när företagen börjar rulla ut Windows 10 i stor skala. Då dippar windows 7 till under 15% om inte mindre. Vi kollar igen i augusti/september.

Fast nu missar du saker.
Steams användarbas är ointressant då det detls är ett urval slm svarar på enkäten, dels så är det manuellt "jobb" för användaren, och dels så är majoriteten av spelarna sv typen "jag köper en dator och bara spelar", och således inte har intresse av olika störande frågor/kunskap.

Nejdå, W7 kommer inte gå under 15% på många år, kolla bara på statistik för XP där det fortfarande är nästan 11% som kör XP enligt senaste statistik (December).
Så det kommer ta många år innan W7 börjar sjunka i större skala.

Skrivet av strejf:

Windows 10 64bit har ökat med nästan exakt 2,5 procentenheter fyra månader i sträck. Jag skulle bli oerhört förvånad om det helt plöstligt ser väldigt annorlunda ut för januari.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Fast nu så tänker du inte på hur det brukar vara.

Ett OS har (oftast) en snabbareöknkngstakt i början, speciellt när det är gratis, alt låg kostnad, för att sedan "plana ut" i ökning, för att efter 1-2år minst börja öka mer igen, när väl företag, organisationer, kommuner, landsting mm börjar gå över till nytt OS, vilket "normalt" börjas efter 1-3 år efter ett OS släpp, eller nära inpå att ett OS tappar supporten.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast nu missar du saker.
Steams användarbas är ointressant då det detls är ett urval slm svarar på enkäten, dels så är det manuellt "jobb" för användaren, och dels så är majoriteten av spelarna sv typen "jag köper en dator och bara spelar", och således inte har intresse av olika störande frågor/kunskap.

Nejdå, W7 kommer inte gå under 15% på många år, kolla bara på statistik för XP där det fortfarande är nästan 11% som kör XP enligt senaste statistik (December).
Så det kommer ta många år innan W7 börjar sjunka i större skala.
Fast nu så tänker du inte på hur det brukar vara.

Tack för förtydligandet. Hur ser jag resultaten i den surveyn baserat på antal röstande? Jag trodde det var alla installerade Steamklienter som statistiken hämtades från. Procent är rätt ointressant om jag inte vet hur många deltagare det är i surveyn. Det kanske bara är 15 som bemödat sig fylla i den.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Tack för förtydligandet. Hur ser jag resultaten i den surveyn baserat på antal röstande? Jag trodde det var alla installerade Steamklienter som statistiken hämtades från. Procent är rätt ointressant om jag inte vet hur många deltagare det är i surveyn. Det kanske bara är 15 som bemödat sig fylla i den.

Antal deltagande i "Steam Hardware & Software Survey" är något som bara Valve själva känner till antar jag.

Finns hur mycket teorier och svammel som helst på det officiella forumet. Ingen känner till exakt hur undersökningen går till. Hur urvalet sker, vilka som deltar... ingenting.

För övrigt så undrar jag hur man på https://netmarketshare.com/ kan se antalet deltagande i statistiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Fast nu missar du saker.
Steams användarbas är ointressant då det detls är ett urval slm svarar på enkäten, dels så är det manuellt "jobb" för användaren, och dels så är majoriteten av spelarna sv typen "jag köper en dator och bara spelar", och således inte har intresse av olika störande frågor/kunskap.

Nejdå, W7 kommer inte gå under 15% på många år, kolla bara på statistik för XP där det fortfarande är nästan 11% som kör XP enligt senaste statistik (December).
Så det kommer ta många år innan W7 börjar sjunka i större skala.
Fast nu så tänker du inte på hur det brukar vara.

Ett OS har (oftast) en snabbareöknkngstakt i början, speciellt när det är gratis, alt låg kostnad, för att sedan "plana ut" i ökning, för att efter 1-2år minst börja öka mer igen, när väl företag, organisationer, kommuner, landsting mm börjar gå över till nytt OS, vilket "normalt" börjas efter 1-3 år efter ett OS släpp, eller nära inpå att ett OS tappar supporten.

Beror på vad du menar med manuellt jobb.
Steam frågar om du vill dela informationen, svarar du ja så samlar steamklienten in alla uppgifter automatiskt och skickar dom vidare.
Du behöver alltså inte fylla i alla uppgifter själv utan endast godkänna att dom tar del av uppgifterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

För övrigt så undrar jag hur man på https://netmarketshare.com/ kan se antalet deltagande i statistiken?

Citat:

We collect data from the browsers of site visitors to our exclusive on-demand network of HitsLink Analytics and SharePost clients. The network includes over 40,000 websites, and spans the globe. We ‘count’ unique visitors to our network sites, and only count one unique visit to each network site per day. This is part of our quality control process to prevent fraud, and ensure the most accurate portrayal of Internet usage market share. The data is compiled from approximately 160 million unique visits per month. The information published on www.netmarketshare.com is an aggregation of the data from this network of hosted website traffic statistics. In addition, we classify 430+ referral sources identified as search engines. Aggregate traffic referrals from these engines are summarized and reported monthly. The statistics for search engines include both organic and sponsored referrals.

https://netmarketshare.com/faq.aspx#Methodology

Sedan om det är en bra metod eller inte är svårt att svara på. Men antagligen lika användbar som Steams statistik i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Ok. Nu ska jag faktiskt klaga på Windows 10 och Microsoft lite.

Min fru har en bärbar dator som kom med Windows 7. Givetvis uppgraderade jag den till Windows 10 Home så fort som möjligt. "Skaffa Windows 10" appen sa att allt i datorn var kompatibelt. Uppgraderingen gick bra och allt såg ok ut till en början. Men med jämna mellanrum kraschade grafikdrivrutinen. Jag tänkte att det går nog över efter några patchar eller att Microsoft ser till att skicka ut en ny drivrutin från AMD så småningom. Givetvis rapporterade jag felet i Microsofts Feedback-app.

Det är både ett AMD Radeon HD 6480G och ett AMD Radeon HD 7400M Series kort i datorn, alltså en dual-setup av grafikkort. Givetvis mycket gamla grafikkort och troligtvis ingenting som AMD supporterar på Windows 10.

Datumen på drivrutinerna är 2015-08-21 för 6480G-kortet och 2015-11-04 för 7400M-kortet. Alltså drivrutiner som är släppta efter att Windows 10 kom ut på marknaden.

Men appen sa som sagt att datorn var kompatibel. Nu har det gått nästan sex månader sedan jag uppgraderade datorn och grafikdrivrutinen kraschar fortfarande. Därför köpte jag igår en SSD på Inet som jag fick levererad idag (snabb leverans!). Installerade den fort i hennes dator och kör in en ren installation av Windows 10 Home x64. Uppdaterar allt i Windows Update. Men grafikdrivrutinen fortsätter att krascha...

Så nu blir det till att köpa en ny dator åt henne, vi kan givetvis inte ha en dator med något annat än Windows 10 i hushållet och en grafikdrivrutin som kraschar någon gång per dag är inte acceptabelt, trots att allt som händer är att det kommer upp en liten ruta som talar om att den har kraschat.

Det ska tilläggas att jag har uppgraderat fem andra datorer här hemma utan problem (till och med en gammal laptop som är tillverkad 2006) och otaliga datorer åt vänner och bekanta. Men det här tråkigt, jag är ärligt besviken på Microsoft.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ok. Nu ska jag faktiskt klaga på Windows 10 och Microsoft lite.

Min fru har en bärbar dator som kom med Windows 7. Givetvis uppgraderade jag den till Windows 10 Home så fort som möjligt. "Skaffa Windows 10" appen sa att allt i datorn var kompatibelt. Uppgraderingen gick bra och allt såg ok ut till en början. Men med jämna mellanrum kraschade grafikdrivrutinen. Jag tänkte att det går nog över efter några patchar eller att Microsoft ser till att skicka ut en ny drivrutin från AMD så småningom. Givetvis rapporterade jag felet i Microsofts Feedback-app.

Det är både ett AMD Radeon HD 6480G och ett AMD Radeon HD 7400M Series kort i datorn, alltså en dual-setup av grafikkort. Givetvis mycket gamla grafikkort och troligtvis ingenting som AMD supporterar på Windows 10.

Datumen på drivrutinerna är 2015-08-21 för 6480G-kortet och 2015-11-04 för 7400M-kortet. Alltså drivrutiner som är släppta efter att Windows 10 kom ut på marknaden.

Men appen sa som sagt att datorn var kompatibel. Nu har det gått nästan sex månader sedan jag uppgraderade datorn och grafikdrivrutinen kraschar fortfarande. Därför köpte jag igår en SSD på Inet som jag fick levererad idag (snabb leverans!). Installerade den fort i hennes dator och kör in en ren installation av Windows 10 Home x64. Uppdaterar allt i Windows Update. Men grafikdrivrutinen fortsätter att krascha...

Så nu blir det till att köpa en ny dator åt henne, vi kan givetvis inte ha en dator med något annat än Windows 10 i hushållet och en grafikdrivrutin som kraschar någon gång per dag är inte acceptabelt, trots att allt som händer är att det kommer upp en liten ruta som talar om att den har kraschat.

Det ska tilläggas att jag har uppgraderat fem andra datorer här hemma utan problem, till och med en gammal laptop som är tillverkad 2006. Men det här tråkigt, jag är ärligt besviken på Microsoft.

Är det detta som dyker upp?

För det är som jag nämnde tidigare i tråden ett ganska vanligt problem...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaine_Uro:

Är det detta som dyker upp?

http://www.tenforums.com/attachments/graphic-cards/35424d1441261919t-display-driver-stopped-responding-has-recovered-4glxfl5.png

För det är som jag nämnde tidigare i tråden ett ganska vanligt problem...

Ja precis, så ser det ut när grafikdrivrutinen kraschar i Windows 10. För mig är det inte vanligt, det händer bara på en enda dator. Men trist förstås, det borde inte vara så.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja precis, så ser det ut när grafikdrivrutinen kraschar i Windows 10. För mig är det inte vanligt, det händer bara på en enda dator. Men trist förstås, det borde inte vara så.

Dra in Linux Arch på den och testa, så går den att använda åtmintone

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ok. Nu ska jag faktiskt klaga på Windows 10 och Microsoft lite.

Min fru har en bärbar dator som kom med Windows 7. Givetvis uppgraderade jag den till Windows 10 Home så fort som möjligt. "Skaffa Windows 10" appen sa att allt i datorn var kompatibelt. Uppgraderingen gick bra och allt såg ok ut till en början. Men med jämna mellanrum kraschade grafikdrivrutinen. Jag tänkte att det går nog över efter några patchar eller att Microsoft ser till att skicka ut en ny drivrutin från AMD så småningom. Givetvis rapporterade jag felet i Microsofts Feedback-app.

Det är både ett AMD Radeon HD 6480G och ett AMD Radeon HD 7400M Series kort i datorn, alltså en dual-setup av grafikkort. Givetvis mycket gamla grafikkort och troligtvis ingenting som AMD supporterar på Windows 10.

Datumen på drivrutinerna är 2015-08-21 för 6480G-kortet och 2015-11-04 för 7400M-kortet. Alltså drivrutiner som är släppta efter att Windows 10 kom ut på marknaden.

Men appen sa som sagt att datorn var kompatibel. Nu har det gått nästan sex månader sedan jag uppgraderade datorn och grafikdrivrutinen kraschar fortfarande. Därför köpte jag igår en SSD på Inet som jag fick levererad idag (snabb leverans!). Installerade den fort i hennes dator och kör in en ren installation av Windows 10 Home x64. Uppdaterar allt i Windows Update. Men grafikdrivrutinen fortsätter att krascha...

Så nu blir det till att köpa en ny dator åt henne, vi kan givetvis inte ha en dator med något annat än Windows 10 i hushållet och en grafikdrivrutin som kraschar någon gång per dag är inte acceptabelt, trots att allt som händer är att det kommer upp en liten ruta som talar om att den har kraschat.

Det ska tilläggas att jag har uppgraderat fem andra datorer här hemma utan problem (till och med en gammal laptop som är tillverkad 2006) och otaliga datorer åt vänner och bekanta. Men det här tråkigt, jag är ärligt besviken på Microsoft.

Den posten förtjänade ett tryck på "Bra inlägg"

Tyvärr (även om du inte tror mig) så finns det mängder med användare som har samma eller liknande problem med sina datorer efter uppgraderingen och det är väl en av orsakerna till motståndet och kritiken som finns mot MS och W10.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MacAllan:

Den posten förtjänade ett tryck på "Bra inlägg"

Tyvärr (även om du inte tror mig) så finns det mängder med användare som har samma eller liknande problem med sina datorer efter uppgraderingen och det är väl en av orsakerna till motståndet och kritiken som finns mot MS och W10.

Jag tror dig. Drygt 200 miljoner datorer har uppdaterats till Windows 10. Om 1% får problem så innebär det 2 miljoner datorer med problem. Det är väldigt många datorer det.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ja självklart hade det varit en mycket bättre konstruktion, och som kunde ha fungerat på alla OS.

Men MS m.f vill tydligen inte överlåta olika beslut åt användaren själv, och det i många saker.

Så agerar vist annat företag med, men även MS gjort i det tysta.

Fick stänga av det på ett moderkort när jag installerade win 7 för några år sen. Den gillade troligen inte skivor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggustavsson:

Ja självklart hade det varit en mycket bättre konstruktion, och som kunde ha fungerat på alla OS.

Men MS m.f vill tydligen inte överlåta olika beslut åt användaren själv, och det i många saker.

Klart de inte vill att folk har kontroll över sina datorer. Gör det svårare att behålla monopol för MS och också svårare för NSA och co att spionera på användarna (MS tjänar på det hela med).
Problemet är att folk köper det och tillåter att bli utnyttjade och spionerade på. Det är upp till var och en av oss att säga ifrån. Speciellt med tanke på hur många har lidit genom historien för att ge oss samhället som MS och diverse regeringar vill omvandla till gamla goda feodalismen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Ja precis, så ser det ut när grafikdrivrutinen kraschar i Windows 10. För mig är det inte vanligt, det händer bara på en enda dator. Men trist förstås, det borde inte vara så.

Som jag tidigare skrev så var det i Windows Vista som jag först upplevde detta felmeddelande. Sedan har det dykt upp emellanåt även i Windows 7, 8, 8.1 och nu 10:an också. Så inget nytt alltså... snart 10 år. Eller ännu längre, om det nu förekom i XP.

How to Fix Display Driver Stopped Responding and Has Recovered Error on Windows 10/8.1/8/7/XP/Vista

Method 1. Update the Latest Driver for Your Graphics Hardware

Method 2. Close the Running Programs as Many as Possible

Method 3. Increase the GPU Processing Time

Method 4. Deal with Your Applications

Method 5. Make Sure Microsoft DirectX is the Latest Version

Method 6. Make Sure the Motherboard’s BIOS/Chipset Drivers Working Properly

Method 7. Set Hardware to Default Settings

Method 8. Make Sure the CPU and GPU are not Overheating

Method 9. Check If There is Failing Hardware

Method 10. Reinstall the Windows Operating System

http://www.drivethelife.com/windows-drivers/how-to-fix-displa...

Permalänk

Är de värt att uppgradera? Spelar bara csgo!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thecokeman:

Är de värt att uppgradera? Spelar bara csgo!

En som jag känner sa att han fick mer FPS i CS efter att han uppgraderat. Frågan du borde ställa är: Är det värt att inte uppgradera nu när det ändå är gratis?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thecokeman:

Är de värt att uppgradera? Spelar bara csgo!

Beror på om ditt privatliv betyder något för dig eller inte. Om inte. För all del, uppgradera och njut av att MS och co spionerar på dig. Om det betyder något håll dig till Win 7 och installera bara säkerhets uppdateringar för att undvika spionering som de börjat slänga bland de andra uppdateringar.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Jag tror dig. Drygt 200 miljoner datorer har uppdaterats till Windows 10. Om 1% får problem så innebär det 2 miljoner datorer med problem. Det är väldigt många datorer det.

Jag har haft problem med 100% av de system jag provat 10an på och grafiken kraschar relativt ofta och startar om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

*** raderat ***

Skrivet av mrqaffe:

Jag har haft problem med 100% av de system jag provat 10an på och grafiken kraschar relativt ofta och startar om.

Får jag fråga vilket antivirusprogram du använder?

Onödigt
Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag har haft problem med 100% av de system jag provat 10an på och grafiken kraschar relativt ofta och startar om.

jag hoppade på 10an samma dag den släpptes på både min och damens dator, de första dagarna hade jag lite problem med just det där, men efter en uppdatering av drivrutin har det aldrig hänt igen. nu kör jag nog en äldre drivrutin, eftersom det fungerade har jag inte brytt mig om att uppdatera, jag kör inte heller den där nvidia experience skiten

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Beror på om ditt privatliv betyder något för dig eller inte. Om inte. För all del, uppgradera och njut av att MS och co spionerar på dig. Om det betyder något håll dig till Win 7 och installera bara säkerhets uppdateringar för att undvika spionering som de börjat slänga bland de andra uppdateringar.

"Spybot Anti-Beacon" kanske kan vara ett bra gratisalternativ för er som är så paranoida... varför man nu skulle lita på ett 3:e-partsprogram vet jag inte, men... nåja.

Fungerar till Windows 7 och 8 också.