Fallout 4 - Tabba inte ut!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Fallout 4 - Tabba inte ut!!!

Hej allihopa.

Jag har ett problem med mitt Fallout. Om jag tabbar ut (Ctrl + Alt + Del, Alt + Tab, Alt + Esc) och väntar typ 5 sekunder så kraschar hela min dator då jag startar upp spelet igen och måste starta om den.

Snälla. Om det är någon som kan fixa detta så vore jag väldigt tacksam.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I skogen
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av eddisono:

Hej allihopa.

Jag har ett problem med mitt Fallout. Om jag tabbar ut (Ctrl + Alt + Del, Alt + Tab, Alt + Esc) och väntar typ 5 sekunder så kraschar hela min dator då jag startar upp spelet igen och måste starta om den.

Snälla. Om det är någon som kan fixa detta så vore jag väldigt tacksam.

Varför gör du det då?

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Vad spelar du i för fönsterläge? Fullskärm, Borderless eller Windowed? Byt mellan fullskärm och borderless så kanske du slipper krasherna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Lastviking: Jag tabbar ut för att skriva i skype och ibland måste jag ut på nätet för att hjälpa folk med saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

@Marwelln: Spelar i fullskärm. Jag har hört att om man laggar mer om man sätter på borderless så jag har inte riktigt provat det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Jan 2008

Antar att du spelar i fullscreen, hade jag varit som du så hade jag testat med fönsterläge. Då behöver du inte tabba och hålla på, bara byta fönster

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Mar 2015

Lite overkill för bara ett spel, men har du dual monitor?

ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | 8700K @ Stock | NH-D15 [Push/Pull] | 32GB DDR4 2133mhz | GigaByte GTX 1080Ti 11GB
Samsung 960 nvme 500GB | 4TB blandad lagring | Corsair Gaming Sabre RGB | AOC AGON AG271QG 1440p @ 144hz
Windows 10 X64 Enterprise LTSB

Dark Grove Journal

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av eddisono:

@Marwelln: Spelar i fullskärm. Jag har hört att om man laggar mer om man sätter på borderless så jag har inte riktigt provat det.

Lagg har du inte i ett singleplayer-spel som är offline. Däremot kan man i en del spel få lägre FPS än i fullscreen mode, långt ifrån alltid dock.

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av eddisono:

Prova i fortsättningen istället för att gå på "jag har hört"

Har det löst sig?

Btw.. har du en browser på i bakgrunden när du spelar?
Stäng av hårdvaruacceleration då i den.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 @2 cf-v12hp hydro dynamic. GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av SCORPIUS:

Prova i fortsättningen istället för att gå på "jag har hört"

Har det löst sig?

Btw.. har du en browser på i bakgrunden när du spelar?
Stäng av hårdvaruacceleration då i den.

Jag provade borderless och fick fps drop. Jag brukar inte ha någon webbläsare på när jag spelar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Mar 2011

Jag tabbar ut och in hela tiden, brukar ha spelet igång flera dygn i sträck utan att det kraschar, så i ditt fall beror det nog på något annat. Vilka program har du haft igång när spelet kraschat?

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Sep 2005

Samma här, tabbar ut och in hela tiden också. Aldrig varit med om att det kraschar datorn eller spelet, vad har du igång i bakgrunden? har du överklockat? vad har du för saker i datorn?

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Lite overkill för bara ett spel, men har du dual monitor?

Även med en till skärm så tabbas man ut ur spelet ifall man byter fokus till andra skärmen i fullskärmsläge.

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2013

Borderless köttar totalt alla frames. God bless optimization.
Brukar gå bra för mig om jag öppnar pip-boy'en innan jag tabbar ut. In-game och loading screens är ett no-no

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av sosalextom:

Borderless köttar totalt alla frames. God bless optimization.
Brukar gå bra för mig om jag öppnar pip-boy'en innan jag tabbar ut. In-game och loading screens är ett no-no

Har provat att öppna med pip-boyen uppe också men det krashar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Oväntat, ett Bethesda-spel som buggar vid alt-tab...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av IshethZenunim:

Jag tabbar ut och in hela tiden, brukar ha spelet igång flera dygn i sträck utan att det kraschar, så i ditt fall beror det nog på något annat. Vilka program har du haft igång när spelet kraschat?

Jag har oftast på skype och spotify. Sedan har jag på vanliga program som drivrutinerna till grafikkortet. Har även på Razers gamebooster men det verkar inte boosta Fallout så jag vet inte om det är ett problem. Kan faktiskt inte komma på vad det är. Använder skype på mobilen för att skriva till folk nu. Det är lungt om jag stänger ner det i ungefär 5-10 sekunder men mer än så kraschar spelet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Death Star
Registrerad
Dec 2004

jag kan tabba...

Kolla så det inte är drivrutinerna som strular??

Lightsaber - Black armour - and balls!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Maj 2015

Vad har du för specs på datorn?
Kanske får acceptera att den inte orkar med fallout, windows och diverse program samtidigt?

Skickades från m.sweclockers.com

Asus x99-a, intel i7 5820k @4,5GHz, Titan X (Pascal), HyperX fury ddr4 16Gb @ 2400MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, NZXT H440, custom loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008

Kraschar aldrig för mig, men jag går alltid till "pausmenyn" (alltså via escape) innan jag gör alt+tab, så jag vet inte om det är därför.

Innan jag lade in en SLI-fix så hade jag dock alla möjliga problem och krascher...

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av eddisono:

Jag har oftast på skype och spotify. Sedan har jag på vanliga program som drivrutinerna till grafikkortet. Har även på Razers gamebooster men det verkar inte boosta Fallout så jag vet inte om det är ett problem. Kan faktiskt inte komma på vad det är. Använder skype på mobilen för att skriva till folk nu. Det är lungt om jag stänger ner det i ungefär 5-10 sekunder men mer än så kraschar spelet.

Du kan ju börja med att avinstallera Razers Gamebooster som troligen orsakar dina problem.

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Fractal Design Define C Windowed Edition

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Konstiga är att det INTE händer i fallout4 för mig.

Hänt i oblivion, skyrim, fallout 3, fallout nv

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jmk
Registrerad
Dec 2004

Fungerar att tabba ut i windows för mig. i Skyrim minns jag att man fick tjorva lite för att komma tillbaka.
Fast då har jag bara spotify installerat av dem program du nämner, men kör inte det samtidigt som jag spelar.

Intel i5 3570k . Corsair H70 . Corsair Vengeance LP 8GB . GTX 1060 . Samsung 850 Evo + 840 . Asus Xonar Essence ST . Corsair 650W . FD Define R3 . Asus VG248QE

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Testa denna mod:

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/102/?tab=1&navtag=http...

Den har något läge för borderless windows mode. Kanske det fungerar bättre.

Chassi: Fractal Design Mini C, Kylning: Noctua NH-D15S, PSU: EVGA SN G2 750W,
CPU: Intel 8700K @ 4.8Ghz, GPU: Palit GTX 1080 Jetstream @ 2050/5600,
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz, MOBO: ASRock z370m Pro4,
SSD:
Samsung 840 PRO 256GB, SDD2: Samsung EVO 850 250GB,
Övrigt: Ducky Shine3 TKL, Roccat Kone Pure, 1x Asus PG279Q, 1x DELL U2515H, ModMic, Audio-Technica ATH-M50x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av backfeed:

Kraschar aldrig för mig, men jag går alltid till "pausmenyn" (alltså via escape) innan jag gör alt+tab, så jag vet inte om det är därför.

Innan jag lade in en SLI-fix så hade jag dock alla möjliga problem och krascher...

Den går till pausmenyn automatiskt när man tabbar

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Har du ett AMD kort? En kompis hade ett liknande problem och han installerade om grafikkortets drivrutiner, vilket löste problemet.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*tråd flyttad*