Permalänk

I5 och moderkort

tjena. Byggde nyss in nytt moderkort (h170m-ed) och en ny processor i5 6600k, Har fått et litet problem.. Startade nyss datorn och kom in i bios osv, Sen efter reeboten, så startar datorn men jag får ingen bild :/ Suttit nu och klurat hur jag ska fixa men får inte fram någon lösning.

Installerade om windows innan jag böt delar. Så windows är helt nytt.

Tacksam för hjälp.

Permalänk

Om du installerade Windows innan du bytte CPU så är det ju klart burken inte startar. Du måste installera om Windows efter byte av CPU och moderkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ominstallera windows

Visa signatur

Chassi:Fractal Define S Mobo:Z97-AR Cpu:I5-4670k@4,2ghz Gpu:Gigabyte g1 970 Cpu Cooler:Hyper 212 evo Ram:16 gb 1600 mhz ddr3 crucial SSD:Samsung 850 evo 250gb HDD Seagate 500gb 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marzupilami:

Om du installerade Windows innan du bytte CPU så är det ju klart burken inte startar. Du måste installera om Windows efter byte av CPU och moderkort.

Det är endast vid byte av moderkort man behöver köra en clean install. Jag har bytt cpu utan ominstallation vid ett flertal tillfällen.

Visa signatur

9800x3d pbo +200mhz/co -18 | 6000c30 (buildzoid subtimings) | sapphire pure rx 9070 (xt vbios) @-150mv core/2800mhz vram

Permalänk
Skrivet av erssn:

Det är endast vid byte av moderkort man behöver köra en clean install. Jag har bytt cpu utan ominstallation vid ett flertal tillfällen.

Jo, men det gäller väl bara i viss utsträckning? Jag tänkte på hans andra tråd där han skriver att han kör AMD system nu, det var därför jag skrev så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att installera om Windows INNAN du bytte hårdvara var inte riktigt rätt ordning.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Att installera om Windows INNAN du bytte hårdvara var inte riktigt rätt ordning.

Hur gör jag för att installera om windows med alla nya delar då ? om jag inte får bild.. Borde väl ändå komma till bios tycker jag. Men inget händer.

EDIT: Tog ut en ram sticka , ssd och grafikkort då starta den. ska köra om windows igen me nya delarna.