Permalänk
Medlem

SmartTV eller inte?

Ska köpa en ny tv att ha framför sängen. Till den ska det vara inkopplat både xbox one x när de kommer samt ett chromecast ultra att strömma på. Är det verkligen värt att lägga pengar för att få en smart funktion?? Har det sedan innan och upplever att den är precis oduglig, men vet inte om funktionen utvecklats sedan 3 år? För min är precis värdelös..

Permalänk
Medlem

Det är inte värt det, speciellt inte om du redan kör en chromecast som troligen gör det du vill mycket bättre. SmartTV funktionerna är sällan bra, ger snarare mer strul än annat i min mening iaf.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

"Smart"-tv är enligt min mening totalt värdelöst, särskilt i ditt fall med både en framtida Xbonex och en Chromecast.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Enda märket som har vettig SmartTV för oss svenskar är Samsung. Sålde min APTV 4 då den inte klarar 4K och alla appar ändå fanns i min nya TV.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av l3n3m4:

Ska köpa en ny tv att ha framför sängen. Till den ska det vara inkopplat både xbox one x när de kommer samt ett chromecast ultra att strömma på. Är det verkligen värt att lägga pengar för att få en smart funktion?? Har det sedan innan och upplever att den är precis oduglig, men vet inte om funktionen utvecklats sedan 3 år? För min är precis värdelös..

Fast det kostar ju inte mer för det är en smart-tv idag.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Finns det ens TV (typ >40") utan "smart"?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jag gillar t.ex. sf anytime appen och netflix-appen. Vi stänger av mobilen,datorer osv hemma efter kl 20 om det inte är något speciellt. Så då kan man hyra, streama, köra från lokal dlna osv.
Så även om det saknas mycket och ibland är lite bökigt, så när det är i ordning är det trevlig

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Inaktiv

En fördel med att köra en smarttv med Android TV är att den har Chromecast inbyggd så då slipper du den.