Ang höga EU böter pga att Google har sina installerde på Android

Permalänk

Ang höga EU böter pga att Google har sina installerde på Android

Läste precis att EU ska ge Google skyhöga böter pga att Googlapparna är förinstallerade och att valmöjligheen inte är stor på Android.

I mina öron låter detta vansinnigt när det i stort sätt bara finns en konkurrent, ja frukten.

Men är inte den ännu men inlåst med deras egna appar tex iMessage mfl+ att det är mer invecklat att få ut en app som hen har gjort på iTunes vs Google plus.

Sen finns förvisso mer skräpappar och varianter på samma sak,vissa värdelösa och vissa fantastiska.

Men viktigast är att jag väljer själv vilken av appana jag vill använda på goggles play.

Varför då böta goggles pga inlåsning, Samsung kan ju köra sitt Tizen och fanns det inte ett Firefox OS också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Läste precis att EU ska ge Google skyhöga böter pga att Googlapparna är förinstallerade och att valmöjligheen inte är stor på Android.

I mina öron låter detta vansinnigt när det i stort sätt bara finns en konkurrent, ja frukten.

Men är inte den ännu men inlåst med deras egna appar tex iMessage mfl+ att det är mer invecklat att få ut en app som hen har gjort på iTunes vs Google plus.

Sen finns förvisso mer skräpappar och varianter på samma sak,vissa värdelösa och vissa fantastiska.

Men viktigast är att jag väljer själv vilken av appana jag vill använda på goggles play.

Varför då böta goggles pga inlåsning, Samsung kan ju köra sitt Tizen och fanns det inte ett Firefox OS också?

Kanskje du burde sette deg inn litt mer inn i saken gjennom linken her?

https://www.cnbc.com/video/2018/07/18/eu-commissioner-vestage...

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Kanskje du burde sette deg inn litt mer inn i saken gjennom linken her?

https://www.cnbc.com/video/2018/07/18/eu-commissioner-vestage...

Men vad är skillnaden mot tex äpplets system egentligen?
Fungerar ganska snarlikt i praktiken sen går det att disabla dom flesta av goggles appar, om dom går ut med mer info om det så kanske dom kan klara överklagan?

Nu gissar jag bara och tycker att det är fel när jag anser att äpplet gör likadant, och med nyare Android versioner kan man neka rättigheter också vilket jag inte vet om det går att göra på den andra? Kan ev vara andra villkor för att få lov att lägga upp på iTunes?
Editor: Och länken visar ju bara en av tomtarna i EU som vill böta Google så den måste anses vara partisk.
Sen är ju just Googles Ekosystem en av sakerna som gör att jag föredrar just Android, och det finns också Google fria romar att installera till dom flesta populära telefoner om man orkar engagera sig.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Pierre232: Apple säljer sina egna telefoner med sin egen mjukvara. Dom tvingar exempelvis inte Samsung att använda Safari. (Dvs om det hade funnits andra som sålt iOS som OS i sina telefoner)

Problemet är att Google tvingar exempelvis på Chrome för andra företag som måste inkluderas.

I samma stil som detta https://en.wikipedia.org/wiki/BrowserChoice.eu

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Men vad är skillnaden mot tex äpplets system egentligen?
Fungerar ganska snarlikt i praktiken sen går det att disabla dom flesta av goggles appar, om dom går ut med mer info om det så kanske dom kan klara överklagan?

Nu gissar jag bara och tycker att det är fel när jag anser att äpplet gör likadant, och med nyare Android versioner kan man neka rättigheter också vilket jag inte vet om det går att göra på den andra? Kan ev vara andra villkor för att få lov att lägga upp på iTunes?

Skickades från m.sweclockers.com

Virker som du ikke sett video fra CNBC. Der forklarer Vestagder at Google stiller krav for alle mobiltelefon produsenter at de MÅ ha visse apper installert inkl søk motoren fra Google for å kunne være del av Googles Androids øko system. Ettersom de fleste brukere ikke legger energi på at tilpasse mobilen med alternativer web lesere eller søk motorer, så vil Google bli alt for dominerende når det gjelder konkurranse og en hel del funksjoner er så tett integrert at det nesten er umulig å tilpasse mobilen uten å få problemer. Med tanke på mitt eget problem å få en 3de parts app til å ta opp samtale som ble Hi-jacked av Googles "OK google", så er det i høyeste grad aktuelt. Det er altså ikke kun en app, men flere apper som Google gjør så tett integrert at de fleste alminnelige brukere gir opp for å tilpasse etter eget behov. Med Bixby (også voice control app), så er det vanskelige for utenforstående utviklere å få samme tilgang til styrsystemet og den smidighet som tilsynelatende Googles apper tilbyder.

Vestagder svarer på spørsmålet om Apple og relasjonen til Google og Android, så du burde kanskje se video og siden spørre igjen?

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

@Pierre232: Apple säljer sina egna telefoner med sin egen mjukvara. Dom tvingar exempelvis inte Samsung att använda Safari. (Dvs om det hade funnits andra som sålt iOS som OS i sina telefoner)

Nej det är sant, men ett tag snackades det om att dom skulle gå över till Tizen om jag inte minns helt fel. Annars får dom ju satsa en del av sin jätte installera och ta fram ett nytt os, eller försöka få Ubuntu att funka ordentligt på deras telefoner. Sen finns det vilken webbläsare du föredra på playstore likadant med de flesta appar, bara att välja appen som standard efter installation.

Det värsta är ju att dom inte kan få Android att fungera helt perfekt på deras mobiler. Har haft många men mina Samsung har det alltid varit något med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gigantrix:

Virker som du ikke sett video fra CNBC. Der forklarer Vestagder at Google stiller krav for alle mobiltelefon produsenter at de MÅ ha visse inkl søk motoren fra Google for å kunne være del av Androids øko system. Ettersom de fleste brukere ikke legger energi på at tilpasse mobilen med alternativer web lesere eller søk motorer, så vil Google bli alt for dominerende når det gjelder konkurranse og en hel del funksjoner er så tett integrert at det nesten er umulig å tilpasse mobilen uten å få problemer.

Vestagder svarer på spørsmålet om Apple og relasjonen til Google og Android, så du burde kanskje se video og siden spørre igjen?

Visst ställer dom krav och borde göra det, annars skulle du aldrig få tex en uppdatering. Finns vissa regler som måste följas, men jag anser fortfarande inte att länken betyder något pga att den partisk eftersom det är dom som vill ha Googles pengar. Sen bötas både Apple och Google i EU ganska ofta pga dov olika saker. Anser fortfarande att det är ett korkat argument och för modligen sitter hon vid en Windows dator med alla MSpaketen till🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pierre232:

Nej det är sant, men ett tag snackades det om att dom skulle gå över till Tizen om jag inte minns helt fel. Annars får dom ju satsa en del av sin jätte installera och ta fram ett nytt os, eller försöka få Ubuntu att funka ordentligt på deras telefoner. Sen finns det vilken webbläsare du föredra på playstore likadant med de flesta appar, bara att välja appen som standard efter installation.

Det värsta är ju att dom inte kan få Android att fungera helt perfekt på deras mobiler. Har haft många men mina Samsung har det alltid varit något med

Skickades från m.sweclockers.com

https://en.wikipedia.org/wiki/Tizen

Fra wiki om Tizen, så kan jeg kun få det til å være et system for kontroll av biler eller lignende og ikke noe der direkte har med mobile telefon enheter å gjøre.....

Har selv hatt Samsung over flere mobil generasjoner. Du må huske at også Samsung legger inn apper der utfører veldig mye samme funksjoner som Google og at de til en viss del konkurrer med Google om både GooglePlay Store, web lesere etc. Det sier seg selv at det kan bli konflikter mellom hvilken app som gjør hva for noe og hvilke rettigheter til å bruke hardvaren resp app bør ha.

Permalänk

Men det är lite det jag är inne på, det skall intr behövas tripplar appar, kör själv Moto g5s som är 99% vanilla den har några inställningar Xtra ungefär ,annars en app av varje. Duo och vissa andra går att avinstallera och resten är frysbara om man nu inte tål google, problemet är att alla gör likadant och försöker låsa in dig. Det är att gå åt dej håll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk