Vad gör ni när swecklockers ligger nere för underhåll?

Permalänk
Avstängd

Vad gör ni när swecklockers ligger nere för underhåll?

Varje natt på bestämd tid ligger swecklockers nere för underhåll, vad gör ni då?

Permalänk
Avstängd

Sover

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Trycker på F5.

Permalänk
Hedersmedlem

Suckar och alt-tabbar till något jobbrelaterat.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Frågan e varför de ligger nere VARJE natt. Vad e grejen? Va gör dem?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 7 5700x3D, 32Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Frågan e varför de ligger nere VARJE natt. Vad e grejen? Va gör dem?

Tycker också det är märkligt. Behövs det verkligen underhåll så ofta?

Visa signatur

Mobo: Asus TUF Gaming B650-E WIFI *** CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D *** Kylare: Arctic Liquid Freezer 3 Pro 360 *** RAM: 32Gb Kingston 6000Mhz *** PSU: Seasonic Focus GX 1000W *** GPU: Powercolor RD 9070XT *** SSD: WD Black 2 TB *** Chassi: Fractal Design North TG Svart *** Tangentbord: Glorious GMMK 3 Pro custom *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waverider:

Kanske dom har morgonskift där nån blåser ur lite lätt och damsuger så allt hålls fräsht?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waverider:

Så ofta? Varje natt är det underhåll.

Permalänk
Avstängd

Vi ska inte gå in på varför forumet är i underhåll varje natt utan vad ni som är vaken gör när sidan är offline?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av waverider:

Underhåll.... Är det inte så att de varenda natt uppdaterar den?
Den finns någon tråd om detta då de pratar om att bygga bort det, där det finns hur många sätt som helst att göra detta på där de är olika kostsamma.

Jag ser mer det positivt att det finns någon som brinner för att utveckla siten så mycket så att de nästan varje natt uppdateras.

Nå lär sidan går ner så brukar jag lägga mig, det är runt den tid då många nördar i sverige lägger sig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kentanders:

Så ofta? Varje natt är det underhåll.

Tycker bara att det är ovanligt att se att en sida har underhåll varje natt, men kanske är vanligare än jag tror. Sidan funkar alltid bra enligt mig, så det är säkert bara bra då att det är underhåll ofta.

Visa signatur

Mobo: Asus TUF Gaming B650-E WIFI *** CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D *** Kylare: Arctic Liquid Freezer 3 Pro 360 *** RAM: 32Gb Kingston 6000Mhz *** PSU: Seasonic Focus GX 1000W *** GPU: Powercolor RD 9070XT *** SSD: WD Black 2 TB *** Chassi: Fractal Design North TG Svart *** Tangentbord: Glorious GMMK 3 Pro custom *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Avstängd

Undrade mer om ni hänger på andra sidor när forumet underhålls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kentanders:

Undrade mer om ni hänger på andra sidor när forumet underhålls?

Eftersom att alla verkar undra så kan jag berätta att vid den tiden så tar de backup på databasen.
Och ja, ni lär tacka dem om det skulle smälla och backupen är det enda som kan rädda situationen.

Hursom, jag brukar antingen sova vid den tiden, annars läser jag lite nyheter, hoppar till någon bilnyhets-sida eller också så surfar jag bara runt lite på flashback för att se om jag kan hitta någon trevlig tråd, det vill säga en tråd utan otrevligheter och det många gånger lättare sagt än gjort.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Svär lite snabbt och surfar vidare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lifooz:

Eftersom att alla verkar undra så kan jag berätta att vid den tiden så tar de backup på databasen.
Och ja, ni lär tacka dem om det skulle smälla och backupen är det enda som kan rädda situationen.

Hursom, jag brukar antingen sova vid den tiden, annars läser jag lite nyheter, hoppar till någon bilnyhets-sida eller också så surfar jag bara runt lite på flashback för att se om jag kan hitta någon trevlig tråd, det vill säga en tråd utan otrevligheter och det många gånger lättare sagt än gjort.

/Lifooz

Jag tar också kontinuerligt backup på mitt forum och det påverkar inte forumet alls. Man kan vara inloggad och skriva när backupen tas.

Permalänk
Medlem

När jag bodde i kina kom underhållet alltid vid 11 på förmiddagen vilket var skitirriterande haha. Det blev väntande och tryckande på f5.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lifooz:

/Lifooz

Backup av databas lika med nedtid? Jag begriper inte det minsta varför detta skulle behövas. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Kanske på enklare databaser men på sql server etc bara köra på.

Nå en annan brukar sätta på en film och lägga mig, då man ska upp på morgonen och jobba så bör man lägga sig inte alltför sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Backup av databas lika med nedtid? Jag begriper inte det minsta varför detta skulle behövas. Jag har aldrig hört talas om något liknande. Kanske på enklare databaser men på sql server etc bara köra på.

Nå en annan brukar sätta på en film och lägga mig, då man ska upp på morgonen och jobba så bör man lägga sig inte alltför sent.

Nej jag tycker det är lite skumt jag med, det är 2019 nu men under året skall de tydligen kolla närmare på en lösning som inte innebär nedtid.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jobbar.

Händer ibland att jag är hemma före 05:15, och då får man helt enkelt surfa in på något annat.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Sjunker in i min personlig avgrund och betraktar gällande min existens, livets asburditet och universu-OH där fångade jag en Pokemon!

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Vad jag gör? Jag sitter och funderar på vad redaktionen gör när sweclockers ligger nere? Jag tänker mig att Emil går upp varje natt/morgon, stänger av servern på en knapp och sedan varsamt och systematiskt med en liten pensel rengör serverns innandöme, kylflensar mm.

Varför går sweclockers ner för underhåll varje natt?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Dricker mitt morgonkaffe medan jag väntar på att gröten värms upp i micron.

Permalänk
Medlem

Sidan är alltid nere vid frukost så det blir att åka extra tidigt till jobbet och slösurfa lite på sweclockers. Måste ju få sin morgonfix :).

Permalänk
Medlem

Vaknar för tidigt och kan inte somna om, kan lika bra slösurfa lite på Sweclockers.

"Sidan nere för underhåll."

Ah, just det. Surfar runt några minuter, klickar sen in på Sweclockers av gammal vana.

"Sidan nere för underhåll.

Ah, just det...

Permalänk
Medlem

När jag backpackade i asien i våras brukade frukost eller lunch vara runt 4 svensk tid, så var riktigt trist att man inte kunde slösurfa på swec när man åt sin cocosnöt.

Dock är väl systemet inte nere för underhåll natt mot söndag?

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ens att sidan låg nere för underhåll.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@emilakered kan inte du skina lite ljus på varför den går ner?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

@Kentanders: Hur mycket tar ditt forum i GB får jag fråga?

Permalänk
Medlem

När man tar en backup så byggs väl en tabell och man kopierar av hela sql databasen? Vbulletin som swec grundar på?

Tillkommer nya inlägg så missas väl detta i backupen medans den kör. Så dom kanske vill få med ALLT och sen när sidan är uppe igen så körs den från där backupen är 100% i sync med forumet?

Permalänk
Medlem

Är inte sidan nere på natten (typ 4-5)? På natten sover jag :p.