Push-notiser, stängd app på Android?

Permalänk
Medlem

Push-notiser, stängd app på Android?

Snapchat skickar alltid notiser till mig oavsett om jag är på WiFi, mobilt nätverk eller har stängt ner applikationen manuellt. Andra appar, till exempel Curve, verkar bara skicka push när jag har igång applikationen och möjligtvis när jag är uppkopplad mot WiFi (inte helt säker).

Vad beror detta på?

Har letat i inställningarna och allt ser ut att vara rätt och likadant som på Snapchat.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

För att det är just Push-notiser, de ska enligt konstens alla regler komma fram oavsett.
Beroende på vilken telefon du har så bör du kunna stänga av alla notifikationer för en specifik app om du vill smyga med ditt snapchattande.

Permalänk
Medlem

Pushnotiserna hanteras av telefonens os, appen startar inte nödvändigtvis

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

För att det är just Push-notiser, de ska enligt konstens alla regler komma fram oavsett.
Beroende på vilken telefon du har så bör du kunna stänga av alla notifikationer för en specifik app om du vill smyga med ditt snapchattande.

Jag vill inte smyga utan saknar att det inte kommer push från exempelvis Curve när jag handlar med kortet som är kopplat. Jag har kollat alla inställningar jag hittat för push-notiser och det ser likadant ut för Curve som för Snapchat där push faktiskt kommer fram som det skall. Även exempelvis Swish-pushnotiser har inte heller alltid kommit fram när appen inte är igång.

Har en OnePlus 5T med standard-OS.

Vill alltså inte stänga av någon notis, utan jag får inte notiser fastän jag skall få det.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Jag vill inte smyga utan saknar att det inte kommer push från exempelvis Curve när jag handlar med kortet som är kopplat. Jag har kollat alla inställningar jag hittat för push-notiser och det ser likadant ut för Curve som för Snapchat där push faktiskt kommer fram som det skall. Även exempelvis Swish-pushnotiser har inte heller alltid kommit fram när appen inte är igång.

Har en OnePlus 5T med standard-OS.

Vill alltså inte stänga av någon notis, utan jag får inte notiser fastän jag skall få det.

Hade samma problem med lite olika appar på min OnePlus 6T. Det löste sig efter att jag uppdaterade till android 10. Om jag inte minns fel så ska väl 5T också få den uppdateringen snart?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]