Byta mellan hårddiskar ut utan att man korrumperar något?

Permalänk
Medlem

Byta mellan hårddiskar ut utan att man korrumperar något?

Tjena

Nu är denna säkert onödigt och har sett att man kan göra detta men vill vara HELT säker innan jag gör något.

Jag installerade en SSD nyligen och säkerhetskopierande allt till min WD My Book men när jag väl hade installerat klart allt på SSD:n med windows och tillhörande program så kom jag på att jag missat att säkerhetskopiera en grej, kan jag komma åt denna? HDD:n som jag bytte från är inte formaterad så windows (dock ingen licens) finns på den tillsammans med allt annat som jag kopierade över, men jag har bara en Sata-Data kabel så hade tänkt att flytta över tilbacks dem till HDD:n så jag kan komma åt dessa filer går det att bara flytta kablarna (när datorn är avstängd såklart) utan att allt i SSD:n blir korrupt? Jag tänker ju att allt i HDD:n bör vara fine får jag hoppas.

All hjälp uppskattas!

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du böt alltså från HDD till SSD? Sålänge du inte gjort något med HDD'n kommer du såklart åt datan på den. Bara koppla in internt/externt till datorn.

Antingen köper du en kabinett eller kopplar in din HDD precis som med din SSD, inget ska gå fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Du böt alltså från HDD till SSD? Sålänge du inte gjort något med HDD'n kommer du såklart åt datan på den. Bara koppla in internt/externt till datorn.

Antingen köper du en kabinett eller kopplar in din HDD precis som med din SSD, inget ska gå fel.

Yes, bytte från HDD till SSD, har inte gjort nåt alls med hddn bara inaktiverat Windows licensen så att jag kunde aktivera den på ssdn men Windows funkar ju utan licens så allt är ju safe då

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /