Razer Huntsman Mini. Hjälp mig att få ESC att fungera!

Permalänk
Medlem

Razer Huntsman Mini. Hjälp mig att få ESC att fungera!

Hej på er!

Köpte ett Razer Huntsman Mini för några veckor sedan.

Det fungerar bra tycker jag, dock stör jag mig lite på en sak.
För att använda vissar knappar behöver man hålla ned FN-knappen, vilket antagligen är vanligt på mini-tangentbord.

Däremot så hade jag en kort period där jag inte behöver hålla ned FN-knappen för att kunna trycka på esc. Jag vet inte hur jag gjorde för att "aktivera" detta, eller hur jag får tillbaka det att bli så. Är det någon som har samma eller eventuellt vet hur man gör?

Att alla de övriga knapparna behöver FN-tryck är helt okej, men vore skönt att kunna trycka på esc-knappen utan FN.
Annars får jag bara §§§§§ den ikonen.

Visa signatur

emil_privat@hotmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slo89:

Hej på er!

Köpte ett Razer Huntsman Mini för några veckor sedan.

Det fungerar bra tycker jag, dock stör jag mig lite på en sak.
För att använda vissar knappar behöver man hålla ned FN-knappen, vilket antagligen är vanligt på mini-tangentbord.

Däremot så hade jag en kort period där jag inte behöver hålla ned FN-knappen för att kunna trycka på esc. Jag vet inte hur jag gjorde för att "aktivera" detta, eller hur jag får tillbaka det att bli så. Är det någon som har samma eller eventuellt vet hur man gör?

Att alla de övriga knapparna behöver FN-tryck är helt okej, men vore skönt att kunna trycka på esc-knappen utan FN.
Annars får jag bara §§§§§ den ikonen.

Du kan inte bara använda Razer synapse för att binda om funktionen på den? Detta kräver dock att synapse är igång för att det ska funka.

Sen vet jag inte om Huntsman fungerar med Razer synapse men skulle gissa det.

Permalänk

Lyfter tråden. Nej den går tydligen inte att ändra. Sitter i samma sits, suck

Och detta är ett huntsman mini mercury

Permalänk

Måste ju stå i instruktionerna. 🤔

Permalänk
Skrivet av slo89:

Hej på er!

Köpte ett Razer Huntsman Mini för några veckor sedan.

Det fungerar bra tycker jag, dock stör jag mig lite på en sak.
För att använda vissar knappar behöver man hålla ned FN-knappen, vilket antagligen är vanligt på mini-tangentbord.

Däremot så hade jag en kort period där jag inte behöver hålla ned FN-knappen för att kunna trycka på esc. Jag vet inte hur jag gjorde för att "aktivera" detta, eller hur jag får tillbaka det att bli så. Är det någon som har samma eller eventuellt vet hur man gör?

Att alla de övriga knapparna behöver FN-tryck är helt okej, men vore skönt att kunna trycka på esc-knappen utan FN.
Annars får jag bara §§§§§ den ikonen.

Skrivet av _Fredrik_:

Lyfter tråden. Nej den går tydligen inte att ändra. Sitter i samma sits, suck

Och detta är ett huntsman mini mercury

Det går att göra via Synapse:

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Skrivet av Mistybisty:

Det går att göra via Synapse:
<Uppladdad bildlänk>

Den rutan för Esc är inte ändringsbar för mig. Sitter med senaste Synapse med uppgraderat bord.

Permalänk

Jag har alltid haft så att jag behövt använda FN för Esc på min Huntsman Mini, men nu har det blivit helt tvärtom, då jag för tillfället har § bindat i spel, så blir det lite knas nu när jag behöver använda FN för § nu istället, så lär binda om, medans Esc behöver det inte längre. Det är skitskumt hur den helt plötsligt började tvärtom, jag hittar inte heller någon lösning, jag har provat att fabriks återställa den, den går bara tillbaka till samma problem ändå, har även startat om datorn 🤔🤔

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B450-F | CPU: AMD Ryzen 7 3800x 3.9 GHz | CPU-kylare: be quiet! Pure Rock 2 | GPU: Gigabyte RTX 2080 SUPER AORUS | RAM: Corsair Vengeance 3200Mhz 32GB | SSD: 1TB M.2 NVMe + 520GB SSD | PSU: Seasonic FOCUS GX 750W | Display: MSI Optix MAG272QP 165 hz | Mus: Razer Viper Ultimate | Headphones: SteelSeries Arctis 7 | Keyboard: Razer Huntsman Mini