Ja jag behöver definitivt fila på mina kunskaper inom området. Hittade i mina anteckningar att relationerna skulle vara i BCNF. Jag minns inte ens vad det innebar även om jag förstår konceptet normalisation. Som sagt 7år sedan jag gjorde detta i skolan och aldrig sysslat med det efter. Jag minns inte alls hur tankegångarna gick när tabellerna och relationerna togs fram.
Men jag vill exempelvis kunna redovisa hur många pallar som är producerade för en viss tidsperiod, antal pallar av en viss kaktyp under samma period, hur mycket ingredienser som finns kvar på lager, antal pallar med en viss status (på lager, blockad, levererad), vilken kund som köpt flest kakor och av vilken typ.
Så det är väl kanske en handfull metrics som jag skulle vilja kunna ha i min dashboard. Är som sagt ganska novis på detta. Men skulle vilja utveckla projektet lite när jag har tid för att lära mig mer och fräscha upp mina kunskaper i sql, java och vidare lära mig om hur man kan analysera och visualisera datorn med olika BI verktyg
Ingredients(ingName, totalAmount, lastDel, lastQty)
Cookies(cookieName)
Recepies(cookieName, ingName, qty)
Customers(custName, adress)
Orders(orderId, custName, date)
Pallets(pId, cookieName, produced, stats, orderId)
NbrPallets(cookieName, orderId, qty)