Elsladd Bose Soundtouch 20

Permalänk
Medlem

Elsladd Bose Soundtouch 20

Jag har en Soundtouch 20 som har legat nedpackad ett tag. Visade sig när jag packade upp den nu att jag tappat bort elkabeln. Det är dock stört omöjligt att hitta den typen av kabel. Den delen man stoppar in i apparaten brukar ju vara två runda kontakter. På Soundtouchen är det en rund och en fyrkantig. Jag har hittat sådana på Amazon och Walmart(!) men då är det fel stickkontakt såklart.

Är det verkligen omöjligt att hitta denna typ av kabel i Sverige?

Sladd exempel

Permalänk
Medlem

Ring eller skicka till bose, de har en väldigt bra kundtjänst.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jocke W:

Jag har en Soundtouch 20 som har legat nedpackad ett tag. Visade sig när jag packade upp den nu att jag tappat bort elkabeln. Det är dock stört omöjligt att hitta den typen av kabel. Den delen man stoppar in i apparaten brukar ju vara två runda kontakter. På Soundtouchen är det en rund och en fyrkantig. Jag har hittat sådana på Amazon och Walmart(!) men då är det fel stickkontakt såklart.

Är det verkligen omöjligt att hitta denna typ av kabel i Sverige?

Sladd exempel

En "rund" kontakt passar i den med rakt hörn.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.