RTX 5080/5090 lagerstatus

Permalänk
Skrivet av Silkystreet:

Jag och många andra köpte våra 5090 fe 5 feb. Tror inte det finns någon mönster mer än att mellanrummen mellan drops verkar bli längre o längre

Aha ok, tack för det, då får vi se när nästa drop kommer, spännande detta,

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem

Jag vill tipsa om att sharkgaming.se fortfarande har "lösa" 5070 kort i lager.
Se här: https://sharkgaming.se/datorkomponenter/grafikkort?filter_ram...-

Och om man går in på config på deras stationära datorer så kan man fortfarande byta till ett par olika 5080-kort, och även ett 5090 vad det verkar som.
Se här: https://sharkgaming.se/mighty-deep-blue-gaming-pc#bundleConfi...

Prisa gud. Mvh

Visa signatur

Monitor: |Samsung Odyssey G9, 49", 1000R curved| 2x Lenovo 32" |

PC: AMD Ryzen 9800X3D | Gigabyte GeForce RTX 5080 AERO OC SFF | ASUS X870-P Prime WIFI | Kingston Fury Beast RGB DDR5 6000MHz | Lian Li O11 Dynamic EVO White | Samsung 990 PRO M.2 NVMe 2TB |

Laptop: ASUS ROG Strix Scar III G731GV | i7 (9750H) | RTX 2060 6 GB | 16GB DDR4 3200 MHz | 14.568 kg | xD

Permalänk
Moderator
Moderator

Eftersom tråden avhandlar lagerstatus på grafikkorten har ett gäng inlägg som fastnat i andra tankar raderats. Vill ni ha köpråd eller prata annat som inte är kopplat till trådens ämne finns gott om plats att tillgå i forumet i övrigt

- MOD

Visa signatur
Permalänk

Hejsan på er,
Eftersom alla verkar köra med bottar och scripts mm och sno alla graffen för oss gamers så vill jag tipsa om en möjlighet.
Jag gick in på "tillägg" i browsern och la till Distill, det är en web monitor, där kan man ställa in att kolla förändringar på en websida, och kanske se om nåt som inte finns helt plötsligt blir tillgängligt,
Värt ett försök tänker jag,
Lycka till

Visa signatur

|Fractal Define 7 TG|Intel Ultra 7 265KF|Gigabyte Z890|Astral RTX 5080|RM1000X ATX 3.1|Odyssey G70D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfred E Neuman:

Hejsan på er,
Eftersom alla verkar köra med bottar och scripts mm och sno alla graffen för oss gamers så vill jag tipsa om en möjlighet.
Jag gick in på "tillägg" i browsern och la till Distill, det är en web monitor, där kan man ställa in att kolla förändringar på en websida, och kanske se om nåt som inte finns helt plötsligt blir tillgängligt,
Lycka till

Tack! Ska fundera på om jag borde börja använda nåt sånt, nu sitter jag här och refreshar mina tabs då och då. Det närmsta jag använt, och som jag kan tipsa om, är Notify-FE. Den plingar till när det kommer in FE-kort på Nvidias hemsida.

Permalänk
Skrivet av portia:

Tack! Ska fundera på om jag borde börja använda nåt sånt, nu sitter jag här och refreshar mina tabs då och då. Det närmsta jag använt, och som jag kan tipsa om, är Notify-FE. Den plingar till när det kommer in FE-kort på Nvidias hemsida.

Grymt och tack för detta tips! Fungerar detta på mobilen också? Plingar det till i mobilen när man har låst skärmen? 😃

Permalänk
Skrivet av Blackfear:

Grymt och tack för detta tips! Fungerar detta på mobilen också? Plingar det till i mobilen när man har låst skärmen? 😃

Mycket bra tips, kolla även tillbaka på sidan 4 i chatten med scripttips från MystiX, nu hjälps vi åt att fånga korten

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dessa hemska scriptare som snor våra kort !!
Här är ett script så ni får tag i ett kort
Hoppas ni ser ironin i det ni talar om.
If you can't beat them, join them.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Dessa hemska scriptare som snor våra kort !!
Här är ett script så ni får tag i ett kort
Hoppas ni ser ironin i det ni talar om.
If you can't beat them, join them.

Jag håller ju givetvis med, men som världen ser ut så får man ta till nödlösningar,
Hellre script för gamers än för scalpers, 😺

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Hejsan på er,
Lycka till

@Alfred E Neuman

Nu kommer det bli ännu svårare att få ett kort när du tipsar om detta då många kommer köra med det.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Alfred E Neuman

Nu kommer det bli ännu svårare att få ett kort när du tipsar om detta då många kommer köra med det.

Mvh

Vill du sitta och konstant trycka fö5 Arbetslös och student eller kontorsjobb där man inte gör så mycket har möjligen en chans. Vi som jobbar 15h shift har lite svårare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

” You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain.” 😄

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Alfred E Neuman

Mvh

Kör inte du själv det sedan långt tillbaka?

Mvh

Visa signatur

ASUS ProArt 602 Wood Edition - Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 64GB DDR5 - ASUS RTX 5090 ROG Astral OC - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Sharkgaming har ett fåtal 5080 i lager.
https://sharkgaming.se/pny-geforce-rtx-5080-argb-epic-x-oc-16...
19499kr

Lite för odiskret för min smak, det ska vara vitt eller neutral design i svart.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Skrivet av anon343854:

@Alfred E Neuman

Mvh

Hejsan,
Jag förstår hur du tänker, och det är ju ok, men ju fler vi är som kan hitta kort som dyker upp, ju bättre är det ju.
Hoppas ju att de som fått kort kommer fortsätta leta och hjälpa till att tipsa,
Mvh Alfred

Visa signatur

Permalänk

Hejsan,
Jag förstår hur du tänker, och det är ju ok, men ju fler vi är som kan hitta kort som dyker upp, ju bättre är det ju.
Hoppas ju att de som fått kort kommer fortsätta leta och hjälpa till att tipsa,
Mvh Alfred

Tror han menade att tipsa om scripts osv.

Permalänk
Medlem

Synd att inte http://gpukollen.ingman.me/ är uppdaterad på länge.

Skulle det gå lägga in 50-seriekorten där eller är det ett dött projekt nu för tiden?

@xeloader

Permalänk
Skrivet av Noob_To_Computers:

Tror han menade att tipsa om scripts osv.

Hejsan,
Tror faktiskt han menade mitt tips om Distill, så folk ska slippa sitta och uppdatera websidorna hela tiden.
Scriptet jag tipsade om fanns ju redan i tråden.

Vi skippar detta nu och fokuserar på att hjälpa varandra att hitta kort, Good Hunting,

Mvh Alfred

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinP74:

Sharkgaming har ett fåtal 5080 i lager.
https://sharkgaming.se/pny-geforce-rtx-5080-argb-epic-x-oc-16...
19499kr

Lite för odiskret för min smak, det ska vara vitt eller neutral design i svart.

Är lite av samma åsikt. pass för min del. är ändå 5000 över MSRP då ska det vara estetiskt tilltalande.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk

Enligt Inet supporten var anledningen till att man inte ville ha en kölista eftersom det begränsar folk utifrån från att köpa deras produkter. "Genom detta system är det fler konsumenter som får ta del av grafikkorten."

Tanken är ju fin men man tänker ju inte på att scalpers och bottar köper upp dem på en sekund :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonisbabonis16:

Enligt Inet supporten var anledningen till att man inte ville ha en kölista eftersom det begränsar folk utifrån från att köpa deras produkter. "Genom detta system är det fler konsumenter som får ta del av grafikkorten."

Tanken är ju fin men man tänker ju inte på att scalpers och bottar köper upp dem på en sekund :/

Förstår inte hur man tänker att man får fler kunder när man nu nekar alla att köpa tills man släpper några kort lite helt oannonserat. Ända anledningen jag kan se är att man vill kunna höja priserna för att få bättre marginaler.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

Den här tråden spårar ut konstant.... Håll er gärna till rubriken är ni snälla

Permalänk
Medlem

5080, 7 kvar i lager atm. Dock smaskiga 22k styck.

https://www.amazon.se/ASUS-spelgrafikkort-6-plats-design-Disp...

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzaku:

Dom tar mer än scalpers...

Permalänk

Snäppet billigare än TUF-kortet men fortfarande dyrt för min smak (18700kr)
https://www.amazon.se/PNY-GeForce-RTXTM-Triple-Graphics/dp/B0...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Alfred E Neuman

Mvh

Och?

Tack så mycket @Alfred E Neuman !

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Alfred E Neuman

Mvh

Finns massvis av kort ute på tradera osv som är väldigt nära msrp för korten.. 5090 saknar vi dock att se till "normala" priser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerxan:

Finns massvis av kort ute på tradera osv som är väldigt nära msrp för korten.. 5090 saknar vi dock att se till "normala" priser.

Tradera tar 500 sura kronor. Jag förstår säkerhet men kostar men ändå 500.. Jag har fått chansen flera ggr att köpa dom till nästan butikspris men jag vill inte sponsra dom här säljarna på ett eller annat sätt...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nerxan:

@Nerxan
Och sen får man lägga på Traderas köp skydd.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cido:

Och?

Tack så mycket @Alfred E Neuman !

@Cido
Hehe jag va lite ironisk 😁

Jag har börjat köpa upp lite kort med denna metod nu, fungerar riktigt bra.
Även fyndvaror.