Permalänk
Medlem

Köpt ny rigg förutom gpu

Hejsan, det var då ca 10 år sedan jag byggde en ny dator & jag känner mig lite förvirrad! Byggde ihop allt igår kväll & startade upp datorn. Men jag kommer inte längre än till bios, sedan får jag upp att jag ska connecta alla PCIe kablar till mitt grafikkort? Men hittade bara en från mitt nätaggregat! Mitt bygge kommer nedanför

Samt att jag har mitt gamla Zotac Amp Extreme 1080 med två stycken 8 pins anslutningar. Hur ska jag lösa detta?

Visa signatur

Livet är som en tärning, de bästa man kan få är sex

Permalänk
Medlem

Vet inte hur de skickar det där chassi/psu kombot men låter otroligt att det endast kommer med 1x8 pin? Och inga kablar på sidan? Men ta kontakt med försäljaren ifall du kan.

På Cooler Masters hemsida står:
*1x extra PCI-e 6+2 Pin cable could be requested for free from local Customer Service

Permalänk
Medlem

enligt specifikationen på inet har den bara 1x8 pins och 1x12 pins.

Antingen får du fixa adapters,byta nätagg,köpa kabel från tillverkare eller skaffa gpu med 12 pin endast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Vet inte hur de skickar det där chassi/psu kombot men låter otroligt att det endast kommer med 1x8 pin? Och inga kablar på sidan? Men ta kontakt med försäljaren ifall du kan.

På Cooler Masters hemsida står:
*1x extra PCI-e 6+2 Pin cable could be requested for free from local Customer Service

Ja det är väldigt märkligt! Jag har kollat på grafikkortet jag har & det följde med en 8 pin med fördelning så att det blev 2 st 8 pins i änden! Är det något jag kanske kan köpa istället?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeaj:

enligt specifikationen på inet har den bara 1x8 pins och 1x12 pins.

Antingen får du fixa adapters,byta nätagg,köpa kabel från tillverkare eller skaffa gpu med 12 pin endast.

Finns det adapters från 12 till 8?

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte12:

Ja det är väldigt märkligt! Jag har kollat på grafikkortet jag har & det följde med en 8 pin med fördelning så att det blev 2 st 8 pins i änden! Är det något jag kanske kan köpa istället?

Om du använder denna splitter/Y-kabel bör det ju fungera.
Har du tryckt i kontakterna ordentligt så att hakarna klickar i?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Om du använder denna splitter/Y-kabel bör det ju fungera.
Har du tryckt i kontakterna ordentligt så att hakarna klickar i?

Tyvärr så har jag inte dessa kontakter kvar, ska fråga den lokala datorbutiken ifall dom
Har en sådan splitter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det blev ett nytt nätaggregat istället, så nu rullar den på fint! tack för alla svar!
mvh.

Visa signatur