Permalänk

Göra egna Polyfona ringsignaler???

Tja!

Jag har precis köpt en SonyEricsson T310 och undrar om det är nån som vet om man med hjälp av nån speciell mjukvara eller nån tjänst på nån webbsida kan göra egna polyfona ringsignaler till sin mobiltelefon???

Vore ju väldigt skoj om man kunde det...

MVH/ Christian

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk

Mobile Music Polyphonic

Ja! Du kan konvertera mp3/wav mm till midi (polyfoniska ringsignaler)

Du kan ladda hem/läsa om det här

edit: om du kommer på hur man går till väga, så får du gärna dela med dig ut av dina kunskaper. jag har själv inte lyckats :/

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

..eller till en nokia 6100?

Permalänk
Medlem

Om det där mp3-midi programmet verkligen funkar, så kommer det antagligen inte låta så värst bra.....

Skaffa ett program du kan spapa midi låtar i, typ Guitar Pro 4 (som jag använder ) eller Cubase, det finns nog gratis program också om du letar lite

Visa signatur

Burken: Athlon XP2400+ | Abit KD7-RAID | TwinMos 512MB | 190Gb HDD | GeForce2 pro/400 64Mb |
Servern: Duron 800Mhz | Asus A7V | 384Mb SDRam | 120Gb HDD || Bärbara från 1990 =) ||

Permalänk

Okej, men hur får jag över midi-spåret från datorn till telefonen???

Nån som har nån lösning???

Visa signatur

Mitt system: MSI 790GX-G65, AMD Phenom II X3 720 BE, OCZ Reaper HPC DDR3 PC10666 1333MHZ 2x2 GB, XFX HD 4870 1 GB XXX, WD Green SSD 120GD, WD Caviar Green SATAII 1TB, Lambda Lexicon, Corsair HX450W PSU, BenQ E2400HD TFT. OS: Windows 7 64-bit.

Permalänk
Medlem

Sony Ericsson Communications Suite borde funka för att föra över filer via IR elller datakabel.
http://www.sonyericsson.com/fun/page.jsp?application_area.app...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ouranos
Om det där mp3-midi programmet verkligen funkar, så kommer det antagligen inte låta så värst bra.....

Skaffa ett program du kan spapa midi låtar i, typ Guitar Pro 4 (som jag använder ) eller Cubase, det finns nog gratis program också om du letar lite

Varför köpa progg för flera tusen för att göra en ringsignal till en telefon?
En enkel sökning på internet så hittar man tusentals med midi trudilutter man kan ha och många av de äldre låter mycket bra.
Man kan lägga dessa på en WAP sida man gjort och sedan hämla dem via WAP, eller sänder man dessa titt en dator som har ett IR öga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kenny_lex
Varför köpa progg för flera tusen för att göra en ringsignal till en telefon?
En enkel sökning på internet så hittar man tusentals med midi trudilutter man kan ha och många av de äldre låter mycket bra.
Man kan lägga dessa på en WAP sida man gjort och sedan hämla dem via WAP, eller sänder man dessa titt en dator som har ett IR öga.

Men vi snackar väl om att göra egna här? självklart kan man ladda ner färdiga midi-låtar, som andra har gjort
sen så kostar GP bara några hundralappar cubase är dock dyrare

Visa signatur

Burken: Athlon XP2400+ | Abit KD7-RAID | TwinMos 512MB | 190Gb HDD | GeForce2 pro/400 64Mb |
Servern: Duron 800Mhz | Asus A7V | 384Mb SDRam | 120Gb HDD || Bärbara från 1990 =) ||

Permalänk

Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dubalizer

edit: om du kommer på hur man går till väga, så får du gärna dela med dig ut av dina kunskaper. jag har själv inte lyckats :/

skitet kostar ju pengar... hur laddar man hem en gratis verasion

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av clawfinger
skitet kostar ju pengar... hur laddar man hem en gratis verasion

Kostar det för mycket skall du alltså inte ha det. Sådan är världen, eller du kanske snor en bil enbart för att den kostar pengar, pengar som du inte har? Skärpning! Vad vi på Sweclockers forum tycker om warezdiskussioner behöver jag kanske inte gå in på ytterligare...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Kostar det för mycket skall du alltså inte ha det. Sådan är världen, eller du kanske snor en bil enbart för att den kostar pengar, pengar som du inte har? Skärpning! Vad vi på Sweclockers forum tycker om warezdiskussioner behöver jag kanske inte gå in på ytterligare...

Han kanske menade ett program som gör samma sak men som är gratis att använda? Men det är bara ett annat sätt att tolka det han skrev

Permalänk

man behöver inte ha en wap-sida för att lägga ut en midi och tanka hem den. det räcker att webhotellet stödjer midi filer. tanka upp filen. skriv in adressen i waptelefonen och tanka hem...

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

jag har en liten fråga angående polyfona ringsignaler som ajg hoppas nån kan svara på: vad är det för olika format på dem? varför fungerar inte vissa till min 6100 till exempel? är det för många röster i filerna jag laddat ner kanske? tror min telefon bara stödjer 4..

nån som vet?

Permalänk

ladda ner nokia pc suite gratis från www.nokia.se och gör om den till en skalbar 4ch miditrudelutt..

Visa signatur

S:|AMD XP 3200 m. Zalman CNPS-7000+AS5|ABit AN7|1GB TwinMOS PC3200 Dualchannel|ATi Radeon 9800SE AIW|2x80GB S-ata Hitachi 7k250|1x120GB Seagate|1x200GB Seagate||B:|Apple iBook Blueberry Rev.1 G3/300MHz|40GB Seagate Momentus|320MB RAM|ATi Rage Mobility VRAM 4MB|Mac OSX 10.3.5||iPod:|15GB G3|Koss bågar

Permalänk
Medlem

Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Har de kommit på någon algoritm för att omvandla mp3/wav till MIDI??? Låter mycket osannolikt.

Skulle snarare gissa att programmet konverterar MIDI -> ringsignalsformat & wav/MP3 -> binärt ringsignalsformat.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rontaronny
jag har en liten fråga angående polyfona ringsignaler som ajg hoppas nån kan svara på: vad är det för olika format på dem? varför fungerar inte vissa till min 6100 till exempel? är det för många röster i filerna jag laddat ner kanske? tror min telefon bara stödjer 4..

nån som vet?

De jag vet om är det gamla hederliga midi-formatet som man kommer ihåg från när man var liten, samt .mmf-formatet som jag inte vet mycket om.

midi är mycket mer utbrett och klart att föredra om telefonen stödjer det.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Re: Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wowtip
Har de kommit på någon algoritm för att omvandla mp3/wav till MIDI??? Låter mycket osannolikt.

Skulle snarare gissa att programmet konverterar MIDI -> ringsignalsformat & wav/MP3 -> binärt ringsignalsformat.

nja. snarare mp3/wav --> ringsignalsformat (som jag anser är midi)

formatet till min n7210 är iaf sp-midi. men det skall även gå att konvertera till *.mmf och ett 30 tal andra olika midi-format.
Men man måste ändå ställa in vilka instrument man vill ha signalen i. Om jag vill konvertera någon avancerad låt, så får jag vara beredd på att byta ut vissa instrument till några andra fördefinerade....

men jag är ingen expert. har som sagt inte fått till det ännu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Citat:

nja. snarare mp3/wav --> ringsignalsformat (som jag anser är midi)

formatet till min n7210 är iaf sp-midi. men det skall även gå att konvertera till *.mmf och ett 30 tal andra olika midi-format.

Jo, det verkar som att det finns program för att göra det faktiskt, men inte deras. Om man kollar på deras hemsida säger de att man ska använda ett externt program, Intelliscore, som inte heller är gratis. Därefter ska man då använda deras program för att konvertera MIDI -> Annat ringsignalsformat. Har på känn att resultatet inte kommer bli så lysande om man lyssnar på deras exempelkonverteringar av extremt simpla ljudfiler -> MIDI. Det de försöker göra är extremt komplicerat och med mer avancerat material än en enkel trudelutt med kanske ett eller två instrument, lär det låta soppa.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff

Warez-diskussion?, nu är det väl ändå du som får skärpa dig! Saker som är gratis är inte alltid wärsch.

Och hur kan du ta sådana ord i din mun när ni själva publicerat en artikel om en hårdmoddad Xbox som inte går att köra original spel på? Lugna ner dig lite.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Mobile Music Polyphonic

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Och hur kan du ta sådana ord i din mun när ni själva publicerat en artikel om en hårdmoddad Xbox som inte går att köra original spel på? Lugna ner dig lite.

Och varför skulle det inte gå och spela original spel på en chippad X-låda?
Med X-Ecutor 2 Pro som MjO monterade går det fint att lira original!

Permalänk
Hedersmedlem

för att få över ringsignalen kanske du kan använda turbonallens DownUp?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Ladda hem Powertab och komponera din melodi. Exportera den sedan som midi och ladda in i telefonen.

Permalänk
Medlem

Finns nog något program hos www.myt610.com

Visa signatur

Walla?