Vissa sidor får timeout på samma nod...

Permalänk
Medlem

Vissa sidor får timeout på samma nod...

Jag har skickat ett mail till internetleverantörerna men jag tänkte att jag skapar en tråd här också eftersom forum inte stänger under helger...
Hursomhelst, till mitt problem; jag kan komma åt relativt många sidor, men många får jag timeout på även fast samma sidor funkar för kompisar, jag har ingen aning vad som är fel, först tänkte jag att det var DNS'en men då ska den inte flippa ur om man skriver in ip'et till sidan tycker jag.
Jag körde en tracert och fick fram att alla sidor som jag inte kan komma åt får timeout på so-4-0-0.mp3.iah1.us.above.net, kan vara so-3-3 också, men alltid den, us.above.net.
Är jag ute och seglar eller vad är det för fel?
Har haft detta problem i runt 2 dagar nu.
Ett exampel är www.anime-kraze.net och www.tuvai.com kan inte komma åt någon av dem fast ni säkert kan. Kan ju testa att köra en tracert också om ni känner för det.

Några idéer?

Permalänk
Medlem

Inget program som ligger igång och spärrar IPn el dylikt?

Permalänk
Medlem

Nepp, enda som är igång är de vanliga windows processerna, ett litet onlinespel (har testat att stänga av det och besöka sidorna, funkar inte) och skrivar applikationer, quicktime, apache, mozilla, daemon, winamp, trillian etc. Inget nytt eller något som jag inte känner igen.