Vdsl scream - är det någon i hela sverige som har det?

Permalänk
Medlem

Intressant! De har alltså bemödat sig att skriva i statusen.

"Din närmsta station är ÅRSTA.Din station kommer preliminärt att byggas ut vecka 16, därefter är leveranstiden ca. 3-4 veckor. "

Tidigast blir det i maj alltså..

hahahaahahahahahhahahahhahahhahahaha.. ´

Adjö Bostream.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk

Alla ni som gnäller verkar iaf ha internet. De kopplade ur mitt xstream... utan att koppla in scream... enligt de (övertygad om att de ljuger) så har telefonstatioen pajat. Så jag sitter med vdsl utrustningen (4-portars switch fö. öv.) utan något jävla internet. GAaaaaaaaaah

Permalänk
Medlem

men beställ BBB NU!

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Medlem

Det fanns nån länk där man kunde kolla var telefonstationerna låg är
det nån som har den ?

Permalänk
Medlem

mmm

Det finns 2 som jag känner, dom bor nästan grannar här i Norrköping..
#eneby-lan på Q-net Ranc0re vStromp^

Visa signatur

Clocker ;)

Permalänk

noob jag funderar faktiskt STARKT på att göra det.

Permalänk

Blev lovad 26Mb för jag hade bara 20m till stationen(Årsta). Mailade dem igår och då hade stationen "flyttat" 530m Så nu får jag bara 13Mb Skulle få nått i April/ maj trodde Anna :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick precis kontakt med Bostream igen och har blivit lovad mitten på April...

Permalänk
Medlem

hehe detta är sannslöst. dom skjuter bara fram leveransen hela tiden.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Inom 10 dar kommer mitt fungera... då skall telestationen vara reparerad.
Kommer dessutom få gratis inkopplingsavgift samt gratis första månaden. Vilket är helt okej.

Permalänk
Medlem

nå som mailat bonet, och lyckats få svar, vart mailar ni? jag har bara användt dendär post-grejjen på deras sida.. använt den 4-5 gånger, aldrig fått svar

Permalänk
Medlem

Hej hej!
dags för mig att skriva lite här nu med...fick svar att den 15:e skulle jag få scream vdsl, 13/13 ser det ut som. deras status har ändrat nu ser jag och beräknad leverans är den 18:e mars, så man hoppas på torsdag då.....
fick inte scream adsl i väntan så jag har kvar mit xstream sedan tidigare.

får se om de håller detta nu.
Stationen är kaserntorget i göteborg.

Permalänk
Medlem

Hehe! Jag ahr fått exakt samma datum.... fast ajg ligger på vasa stationen!

Visa signatur

Är man inte bra så måste man se bra ut!

Permalänk
Medlem

Nu ringde bostream...de skulle kopplat in mig men något gick fel tydligen.
så nu skall det dröja en obestämd tid tills scream kan kopplas in.
grattis till mig....

Permalänk

sekolon det som hände för mig med... "pappa" gnällde hos chefen vilket resulterade i gratis inkoppling en gratis månad samt fixxat inom 10 dar.

Edit:Samma station för övrigt. Ett kretskort har pajat

Permalänk
Medlem

Okay.. nu när jag läst genom heeeeela denna långa tråd så får jag väl ta BBB..
ELLER????

Det är så att jag ska flytta till Malmö innom en månad. Har köpt en lägenhet vid MAS i centrum..
Det finns BBB inkopplat i lägenheten genom föreningen..
Vet inget om priser o så.. Men vet ju hastighet.

Men jag är ju såklart sugen på snabbare..
Så hade jag funderingar på Bostream 26mb... som jag ska kunna få i min lägenhet.

Men är det värt o ta bostream.. (det kostar lite mer)
och kanske tar en j*vla tid med?!..

Visa signatur

/ Fredde

Permalänk

geggen, finns BBB i lägenheten är det absolut det bästa och billigaste alternativet... Att välja VDSL över en LAN anslutning tycker jag verkar vara lite dumt... Dessutom kommer du ju att kunna trycka på med 100 MBps i BBB LAN...

Nä, slopa VDSL planerna är mitt råd... När jag köper ny bostadsrätt är BBB LAN ett krav... Dubbla toaletter och balkonger kan flyga och fara bara jag får ett LAN uttag...

/Anders

Visa signatur

Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Medlem

Okay... Jo då hoppar jag vdsl...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av formatckolon
geggen, finns BBB i lägenheten är det absolut det bästa och billigaste alternativet... Att välja VDSL över en LAN anslutning tycker jag verkar vara lite dumt... Dessutom kommer du ju att kunna trycka på med 100 MBps i BBB LAN...

Nä, slopa VDSL planerna är mitt råd... När jag köper ny bostadsrätt är BBB LAN ett krav... Dubbla toaletter och balkonger kan flyga och fara bara jag får ett LAN uttag...

/Anders

Visa signatur

/ Fredde

Permalänk
Medlem

Icystriker> Sa de att ett kretskort pajjade förra veckan? När de skulle koppla in det?

Permalänk

sekolon, mmm att de pajade förra veckan. Så jag har alla utrustning men inget internet :/

Permalänk
Medlem

Jävla bostream. Förstår inte hur "#¤"&¤& svårt de ska vara för dem att skicka ett mail. "Vi har tyvärr inga vdsl-platser kvar. Du kan bara få adsl." Är de så jävla svårt för dem att klämma ut sig det, så man måste ringa själv efter en månad och undra vafan de håller på med? Jävla svinerier till service...

Permalänk

Japp, håller med. Avbeställde min Scream-beställning i måndags. BBB var trevliga nog att ringa mig i lördags och erbjuda mig deras ADSL/VDSL utan installationskostnad. Enda kruxet nu är att jag måste vänta 3 månader eftersom det är uppsägningstiden på XStream...

Men ahde jag stannat hos Bostream skulle det säkert ta ännu längre tid.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distortion10000
Japp, håller med. Avbeställde min Scream-beställning i måndags. BBB var trevliga nog att ringa mig i lördags och erbjuda mig deras ADSL/VDSL utan installationskostnad. Enda kruxet nu är att jag måste vänta 3 månader eftersom det är uppsägningstiden på XStream...

Men ahde jag stannat hos Bostream skulle det säkert ta ännu längre tid.

Nån speciell anledning till att du slapp installationskostnaden?

Permalänk

Jag fick samma erbjudande per telefon från BBB, ADSL utan installationskostnad (bor alltså 3.200 meter från tel.central)... Har dock valt Telia som jag fick på 4 dagar... BBB skulle ha 90 dagar på sig...

/Anders

Visa signatur

Om det fungerar för bra, installera om det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tear
Hehe! Jag ahr fått exakt samma datum.... fast ajg ligger på vasa stationen!

Jag ligger oxå på vasa stationen o har har idag fått mitt modem. Skulle få VDSL 13/13 men då jag kikat lite närmare på modemet så kom jag fram till att det är ett speedtouch 510v. (inte 610 som det står på lådan) Tilläggas ska kanske att det är inte alls det modem som finns på deras hemsida heller. Tror detta är något gammalt modem som är ombyggt. Att jag sen inte ens får vdsl utan sketen ADSL gör mig fan helt jävla skogstokig. Har ju bara väntat i 9 månader på att få byta. Att jag över huvudtaget fick en uppgradering berodde antagligen på att jag hade tur o fick snacka med en trevlig person på supporten denna gången. Har ringt 3ggr under perioden jag väntat o fått 3 olika svar. Det hela är en fars.....har NÅGON fått VDSL av bostream?? Skulle fan anmäla dom till konsumentombudsmannen....

Permalänk
Medlem

de säger massa saker i telefon men tyvärr det skitsnacket gäller inte hos ARN & konsumentverket. Som sagt många gånger tidigare, har man inte det på papper från BoSkit att man får VDSL då är chanserna utterst små att få det. Tro mig du är inte det enda som har blivit blåst, lider me dig ...
Själv skall jag få BBB snart och aldrig mer skall komma i närheten med något som har med BoStream att göra, skall fan av revolt inte ens ladda från de som har skiten!

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk

Har varit i telefon kontakt idag igen med rövarna om att dom fakturerat mig med 437 kr för mycket, inte ens det kan dom göra rätt.
Jag ska prata med någon chef på måndag om att dra in min startavgift pgr av ej levererad tjänst, dessutom hade jag en väldigt intressant diskussion med kundtjänst huruvida dom som har möjligheten att få vdsl inte fått detta och betalar fullt pris för "ersättningstjänsten vilket adsl nu är för vdsl kunderna." Jag har läst i lagboken och det fungerar inte så att man kan åberopa att scream är ett samlingsnamn för deras bredband när dom i sina avtal skriver att det ska levereras vdsl då detta är tekniskt möjligt. Och det har dom faktiskt inte följt. Jag kommer att få deras lagliga underlag skickat till mig imorgon och lämna över ett ärende med ganska hyfsad grund till konsumentombudsmannen, mitt fall är något annorlunda mot majoriteten men ett slag för arbetaren känns det om iaf. Att försöka skadar aldrig.

Så ni som kan, håll er så långt borta från bostream att dom verkligen känner av det så kanske dom börjar arbeta som ett företag ska göra.

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem

Mailade bostream och sa upp mitt abbonemang igår tröttnat på att vänta..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JB-Prod
Nån speciell anledning till att du slapp installationskostnaden?

De hade en kampanj just nu helt enkelt. Ren tur.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distortion10000
De hade en kampanj just nu helt enkelt. Ren tur.

Men det är alltså 0kr i installations avgift? Inte nöjd-kund kampanjen där man får tillbaks avgiften om man säger upp tjänsten inom 3 mån?