Permalänk
Medlem

du får nog ta och byta namn elitemod..

det där var som din topic säger ingen mod..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
ja jag vet inte exakt men tror att det beror på att min far var möbeltillverkare.Så jag har väl lite av hans gener

Frågar igen

"Hur har du tänkt dig att lösa "öppning av chassit" sen då?
Bara undrar, jag hade nämligen tänkt att bygga ett trächassi jag med..
Men jag har funderat lite på hur man ska kunna öppna upp det sen.. Gångjärn på nåt sätt, så att det kan fungera som skåp som man öppnar, eller hur har du tänkt?

Alltså när man ska öppna upp chassit, precis som man tar bort ena sidan på ett vanligt plåtchassi..
"

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

sitter inte moderkortet på "fel" sida?
snyggt bygge.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha löst öppningen som ett skåp, med nån typ av IKEA gångjärn... o sen inget handtag utan man trycker så ploppar ena sidan ut o sen tar man tag i kanten och öppnar... de som följer Roomservice på femman så gjorde de sådär på ett par garderober.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
sitter inte moderkortet på "fel" sida?
snyggt bygge.

jo det gör det.. men varför inte sätta det så?
då ser du ju iaf grafikkortskylningen

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Man kan fantisera omrubrikerna i någon tidning:
Elitemodd säljer sin dator. Skickar med liten gaffeltruck

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Citat:

TANKEN/ CPU /NORDBRYGGAN/ RADIATORN/ TANKEN

Den andra pumpen skall vid senare tillfälle kyla grafikkortet och nordbryggan

Hmm ok men alltså då blir det så att vattnet som e varmt kyls ner i radioatorn och sen hamnar o tanken, jag misstänker att vattnet i tanken kan bli "varmt" igen liksom.

bordet inte ge bättre effekt att kylavattnet innan det når CPU o Nordbrygga?

Permalänk
Medlem

Phat P-H Phat!

Kanske lite stor och otymplig men ska man bara ha den på rummet o inte gå på lan så funkar det ju! Frågan är om den andra pumpen är nödvändig? Hade kanske räckt med EN 1250 eheim.. men det är ju bara en petitess..sen är döskallen fet varför inte slänga in några pirayor när du ändå är på G? vet inte hur du löst dörröppningen på chassit men hade jag byggt ett liknande hade jag nog valt att ha en slid(?)dörr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcw
Phat P-H Phat!

Kanske lite stor och otymplig men ska man bara ha den på rummet o inte gå på lan så funkar det ju! Frågan är om den andra pumpen är nödvändig? Hade kanske räckt med EN 1250 eheim.. men det är ju bara en petitess..sen är döskallen fet varför inte slänga in några pirayor när du ändå är på G? vet inte hur du löst dörröppningen på chassit men hade jag byggt ett liknande hade jag nog valt att ha en slid(?)dörr

jo men det är ju 1 st 1250 + en 1048 (Pump)

-=fredrik=-

ja det finns ju några sätt att göra det på Gångjärn är ju en variant
men jag valde att skruva fast den med träskruv i varje hörne ocj i mitten.Å det funkar ju bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

slid(?)dörr

En sån vill jag med ha :p:D
Haha

Visa signatur

WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux

Permalänk
Hedersmedlem

fyfasen vad snyggt!

lite kusligt men grymt välgjort!

5/5!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Avstängd

hmm vad har du för temperaturer på nb, cpu, graffekortet??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

fint! .. dock lite onödigt med en 1250 om du bara tänker ha proccessorn på den sen ändå..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
hmm vad har du för temperaturer på nb, cpu, graffekortet??

nb vet ej (Kommer senare)¨

cpu ligger på 34 grader och efter ett par timmars spelande ca 40 grader(xp2200 oklockad allt orginal)

chassit 22-24 grader

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
fint! .. dock lite onödigt med en 1250 om du bara tänker ha proccessorn på den sen ändå..

Ja kanske men ev så ska jag kyla även hårdiskarna

Min fråga*

jag letar efter nån färg,jag skall ev måla ditt en figur på glaset
hmm vet ni nån färg för glas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

34 grader.. är inte det rätt högt ändå igentligen.. jag vet inte riktigt, jag är inte så haj på vattenkylning men du har väll en rätt bra vattenkylning ändå??

jag har en Waterchill CPU Cooler och min ligger i 30 grader när jag idlar och 34 grader efter att jag lirat något spel ett tag.. (lirar i regel bara FarCry just nu).... men men.. eller.. 34 är nog rätt bra ändå när jag tänker efter..

måste bara säga det en gång till som jag gjorde på mitt förra inlägg, "Förbannat fint chassi du byggt där!!!"....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pattson
34 grader.. är inte det rätt högt ändå igentligen.. jag vet inte riktigt, jag är inte så haj på vattenkylning men du har väll en rätt bra vattenkylning ändå??

jag har en Waterchill CPU Cooler och min ligger i 30 grader när jag idlar och 34 grader efter att jag lirat något spel ett tag.. (lirar i regel bara FarCry just nu).... men men.. eller.. 34 är nog rätt bra ändå när jag tänker efter..

måste bara säga det en gång till som jag gjorde på mitt förra inlägg, "Förbannat fint chassi du byggt där!!!"....

Högt o högt.. beror ju på vad man har för processor.. alla processorer utvecklar inte samma mängd värme... beror på hur mycket han har eventuellt klockat den... beror på hur många block man har.. beror på vad man har för pump osv osv..

Permalänk

Sitter å funderar nu på att börja bygga ett nytt:)

Typ en kopia på Yeong Yang Cube Server Case YY- B0420

Är det nån som vet måtten på ett sådant chassi:)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har du startat chassi tillverkning på heltid eller?

Gör nåt rejält avvikande... nåt som höjer ögonbrynen på den mest inbitne moddaren... Vore väl skoj?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk

Förövrigt så tänkte jag sälja av detta chassi,så jag inte har det stående bara

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Vad vill du ha för den?? Pm:a, är intresserad av ditt chassi! Rymemr det vapochill??

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad tar du för chassit? Bara en fråga alltså

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Vad vill du ha för den?? Pm:a, är intresserad av ditt chassi! Rymemr det vapochill??

ja utan problem skulle jag tro:)

nja jag vet faktiskt inte tiden jag har lagt ner får jag ju aldrig tillbaka ev matrial kostnad + lite lite arbetskostnad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

E du inte nöjd me den då? Grym vattenkylningsburk ju

Permalänk
Citat:

E du inte nöjd me den då? Grym vattenkylningsburk ju

Jodå vill bygga ny bara.Ja jag vet jag är lite hoppig av mig ,men tycker det är kul med nya chassin

Visa signatur
Permalänk

måste säga att de var de coolaste lådan jag sett.... mycket snyggt o genomtänkt!

Permalänk
Medlem

Man kan inte säga att du gör dåliga byggen! Nu e de bara guldfisken som saknas. Hoppas du inte hör vattnet porla så mkt, kan ju bli jobbigt i längden o lyssna på de, mena hur kul e de att springa på toa hela tiden när man sitter vid datorn

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Avstängd

Du ville ha lite info om storleken?

Hittade den här sidan, hoppas den kan vara till nytta!

http://www.techcase.de/product_info.php?products_id=380

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

EM du håller som vanligt * stor kvalitet * på dina byggen , diggar fett din hemsida åsså !

Permalänk
Medlem

Detta bygge imponerar verkligen. ***** Du får fem stjärnor av fem möjliga av mej.:D

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

Är det nån som är sugen på å köpa chassit

Håller på med ett nytt

Visa signatur