Permalänk
Medlem

Ny cpu-kylare eller boxad?

Jo jag står inför ett datorköp och tänkte köpa en AMD Athlon64 3500+. Boxad och bulk kostar lika mycket på db i dagsläget så där är det inget snack om saken. Men en ny cpu-kylare kostar ju inte så mycket så man kanske skulle slå till och köpa en sån i samma veva?

Jag hade inte tänkt att överklocka någonting men vill ju såklart ha en stabil och samtidigt tyst dator. Jag tvivlar inte på att den medföljande cpu-kylaren _klarar_ att kyla cpu:n, frågan är om hur bra och hur tyst den gör det. Om jag köper en Zalman ZM-7000A-CU t ex, kommer jag få en märkbart tystare dator då?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Den boxade kylaren är faktiskt helt ok. Fläkten kan brumma lite, men den kan man byta mot någon tyst 60mm om man vill vara ekonomisk. Annars är Zalman 7000B-AlCU ett bra val för ett tyst system. Inte värt de extra kronorna för -CU versionen, eftersom de kyler i stort sett lika bra.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Re: Ny cpu-kylare eller boxad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cybbe
Jo jag står inför ett datorköp och tänkte köpa en AMD Athlon64 3500+. Boxad och bulk kostar lika mycket på db i dagsläget så där är det inget snack om saken. Men en ny cpu-kylare kostar ju inte så mycket så man kanske skulle slå till och köpa en sån i samma veva?

Jag hade inte tänkt att överklocka någonting men vill ju såklart ha en stabil och samtidigt tyst dator. Jag tvivlar inte på att den medföljande cpu-kylaren _klarar_ att kyla cpu:n, frågan är om hur bra och hur tyst den gör det. Om jag köper en Zalman ZM-7000A-CU t ex, kommer jag få en märkbart tystare dator då?

jag skulle köpt en boxad eftersom det är bra att ha en extra fläkt.. kostar ju inte speciellt mkt. och fläkten som jag rekommenderar är zalman 7000B AlCU... köp inte A versionen eftersom B kostar lika mkt samtidigt som den är uppdaterad på lite punkter och billigare och lättare... skiljer dock bara några gram men de är ju egentligen över rekommendationerna, både AlCu och Cu. men kör på en 7000b AlCu alltså, det är mitt råd!

Visa signatur

| MSI Neo2 | 3200+ | 2x1 HyperX | 6800LE 16/5 | Tagan 480w | 1.1TB |
| Dell XPS M1330 | T9300 | 2GB | 8400M GS | 160GB 7.2k | 6-Cell |