Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Förstår mig inte på sånna här snubbar, varför ska man lära ut ett dåligt sätt att skarva kablar?
Och varför vill man själv lägga ut bilder på sånna här idiot saker?

Hmm, ja klaga i en tråd som är snart ett år gammal verkar vettigt.

Om du kan ett bättre sätt att skarva ~2mm tjock ren metall (hade inga andra sladdar att leka med) utan något som helst verktyg så visa gärna

Varför lägga ut bilder? Tjah... om du börjar med att läsa tråden (kolla datum samtidigt) så kan du se att personen undrade hur man gjorde, och eftersom inte personen skulle bygga en krigsrobot så var min lösning helt perfekt till ändamålet.

Fler idiotiska påhopp att komma med?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hmm, ja klaga i en tråd som är snart ett år gammal verkar vettigt.

Om du kan ett bättre sätt att skarva ~2mm tjock ren metall (hade inga andra sladdar att leka med) utan något som helst verktyg så visa gärna

Varför lägga ut bilder? Tjah... om du börjar med att läsa tråden (kolla datum samtidigt) så kan du se att personen undrade hur man gjorde, och eftersom inte personen skulle bygga en krigsrobot så var min lösning helt perfekt till ändamålet.

Fler idiotiska påhopp att komma med?

Din lösning är idiotisk i alla lägen, och jag är väl mkt medveten om att tråden är gammal men aldrig försent att rätta till när den väl va uppe.

Jag bygger aldrig en krisrobot när jag gör en elinstallation men bara för de så kan jag inte tvinna ihop ett par ledare, okey de funkar men de börjar glappa vid "mekanisk påfrestning" tex bara genom att komma åt kabeln,.

Det är bara springa iväg och köpa "fiskögon , sockerbit, ubåt, eller liknade"

"Fiskögon"

"sockerbitar"

"ubåtar" å dyligt

När man väl gör nått så är de väl oxå trevligt att resultatet ser proffsigt ut och håller!

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Din lösning är idiotisk i alla lägen, och jag är väl mkt medveten om att tråden är gammal men aldrig försent att rätta till när den väl va uppe.

Jag bygger aldrig en krisrobot när jag gör en elinstallation men bara för de så kan jag inte tvinna ihop ett par ledare, okey de funkar men de börjar glappa vid "mekanisk påfrestning" tex bara genom att komma åt kabeln,.

Det är bara springa iväg och köpa "fiskögon , sockerbit, ubåt, eller liknade"

http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/325283_X_2004...
"Fiskögon"
http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/322059_X_2004...
"sockerbitar"
http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/327795_B_2004...
"ubåtar" å dyligt

När man väl gör nått så är de väl oxå trevligt att resultatet ser proffsigt ut och håller!

Skillnaden lär ju vara att min lösning kostar 0:-
Den tar c:a 1minut att göra, och håller om den inte blir påfrestad.
Som ett plus kan man även löda en liten klick tenn på den om man inte är nöjd, så har den god hållbarhet. (om man har sånt hemma givetvis)

Din lösning kostar väl iallafall 5kr, PLUS om man inte är elektriker, så måste man antagligen köra ner till staden, köpa en påse sockerbitar, om dom inte har "Lösvikt".

= Min är snabb simpel och någorlunda hållbar och fullgod till ändamålet.

= Din är överdriven(dock bra lösning) som kostar pengar och även en hel del tid om man inte har allting hemma.

Jag har iallafall mage att vara rättvis, och inte bara spotta ut ord hur som helst utan tanke.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det var en bra beskrivning. WAY TO GO!!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1