Permalänk
Medlem

Warcraft

Här är en tråd där man kan diskutera vilket lag och vilka gubbar som är bäst i W3 och även i WoW och även vilken hero man föredrar.

Ex...

Lag: Orc/ därför att när man har en fullt uppgraderad styrka med spell-gubbar blir orcerna nästan oslagbara. o.s.v.

Hero: Avatar/ därför att han har enligt mig en mycket bra sjätte magi.

WoW: Vilken gubbe man tycker mest om, vilken level man har o.s.v
(skryt) skriv vad ni vill....

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem

Lirade inte så mycket standard wcIII.
Körde mest Hero siege.

Men annars gillar jag Orcs med Blademaster heron.

Permalänk
Medlem

tycker att orcer är bra... lite för bra ibland. När man har spelat mycket så kommer man in det. UD kan t.ex. inte döda en bra orc (i teorin).
Spelar Orc eller UD.
Orc: fs/tc eller bm/wd eller bm/tc eller fs/wd.
UD : dk/li/Cl nästan alltid...
vad jag gillar med orcs är deras styrka och att man inte behöver ha 200 apm för att flytta runt sina gubbar så att inte de dör av 2 smällar....

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
tycker att orcer är bra... lite för bra ibland. När man har spelat mycket så kommer man in det. UD kan t.ex. inte döda en bra orc (i teorin).
Spelar Orc eller UD.
Orc: fs/tc eller bm/wd eller bm/tc eller fs/wd.
UD : dk/li/Cl nästan alltid...
vad jag gillar med orcs är deras styrka och att man inte behöver ha 200 apm för att flytta runt sina gubbar så att inte de dör av 2 smällar....

just därför att man har så lite gubbar är de så lättslagna med nightelfs, dott kör bara sin fina cyclone på halva armen så e ru död sen

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
just därför att man har så lite gubbar är de så lättslagna med nightelfs, dott kör bara sin fina cyclone på halva armen så e ru död sen

Det är just därför som man attackerar en night elf ganska fort om man kör orc för att inte låta dem få upp sina druids på master...

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem

just därför får man handla massa jävla items te sin hero i början av spelet

Hypermann spelar du mycket wc3:tft?

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

orc med dualgrunt brukar funka rätt bra, pumpa upp 2 heroes och creepa järnet. iaf i early game, i midgame så tar man raiders till AA, lategame kör man shamans/den där andra killen som reincarnatar taurens
hjärnsläpp.

Allt beror givetvis på hur läget ser ut när man scoutar.

Permalänk
Medlem

finns nästan inget som rår på en bra night elf spelare som kör sin jävla dotc/dryads e det en duktig jävel som kryddar med lite dott så smiskar det det mesta. Ne kör nästan alltid den strategin, någon som vet en riktigt bra counter på denna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

finns nästan inget som rår på en bra night elf spelare som kör sin jävla dotc/dryads e det en duktig jävel som kryddar med lite dott så smiskar det det mesta. Ne kör nästan alltid den strategin, någon som vet en riktigt bra counter på denna?

Din strategi låter ganska intressant, måste testa den. men det krävs nog som sagt en del träning

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vad då min!? alla nes kör den i princip, som tur är e det få som drar med dott. Jag kör den själv ibland, och den brukar funka bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svaret är siege. Iallafall som human, släng på lite mortars med uppgraderade shells.. Finns nästan inte någon enhet i hela NE' armeen som mortars med shells -inte- gör extra damage på. Ojojoj säger jag bara.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Här druiderna gör sig till björnar maler de ned linjen och mosar mortar kräken.
Om man har byggt dott som kastar ff så mals den där linjen som ingenting, det räcker med 2-3 stycken dottar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

finns nästan inget som rår på en bra night elf spelare som kör sin jävla dotc/dryads

Det finns nästan inget som rår på en riktigt bra spelare överhuvudtaget, oavesett taktik.

Själv älskar jag Undead, fast jag är inte så bra med dem. Kommer ihåg en gång jag spelade 4v4, och fienden anföll vårat lag. Mina ghouls blev slaktade, och mina allierades arméer likaså. Men tack vare mina necromancers vann vi iallafall. För varje gubbe av oss och dom som dog fick jag två nya.

Sen kan ju Wand of Negation ställa till med problem, men man får förståss undgå dom.

En annan gång (också 4v4) så hade fienden krossat alla mina allierades baser, och satte nu väg mot min. Deras enorma armé blev nästan helt stoppad av den skelett armé jag poppade fram, och jag höll fan ut i flera minuter tack vare necromancers. Synd att jag inte har kvar replayen, brukade sitta och titta på den ibland.

Jaja. Undead rockar! Fast egentligen gillar jag alla lag, för WarCraft 3 is teh shit.

Permalänk
Medlem

omg dubbelpöst

Permalänk
Medlem

Undead är min favorit också, var dock ett tag sedan jag lirade, men ud-hjälten från expansionen var nästan alltid min första, med honom och graveyard kunde man boosta sin arme snabbt för tidiga anfall i lagspel

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

sant som du säger, om bra spelare alltså.
har kollat lite på replays från escw (eller vad de nu heter). Och jag undrar varför alla klickar så jävla mycket i början av varje runda. Jag uppnår typ samma saker lika snabbt med färre klick. Någon som kan svara på varför de klickar så mycket?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

har kollat lite på replays från escw (eller vad de nu heter). Och jag undrar varför alla klickar så jävla mycket i början av varje runda. Jag uppnår typ samma saker lika snabbt med färre klick. Någon som kan svara på varför de klickar så mycket?

Jag vet vad du menar. Mina kompisar väljer en gubbe och klickar tio gånger på marken där de vill att han ska gå. Själv tycker jag det är lite löjligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Här druiderna gör sig till björnar maler de ned linjen och mosar mortar kräken.
Om man har byggt dott som kastar ff så mals den där linjen som ingenting, det räcker med 2-3 stycken dottar

Ursäkta om jag inte är med i matchen.... men vad menas med "ff" och "dottar"??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Ursäkta om jag inte är med i matchen.... men vad menas med "ff" och "dottar"??

Jag gissar på att dott = Druid of the Talon och ff är deras spell Fearie Fire

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk

som vissa här har nämnt så finns det ingen strategi som inte har en svaghet. Alla lag, med alla strategier kan bli nedslagna på ett eller annat vis.

btw, Death Coil + Frost Nova = teh shit!

Permalänk
Citat:

APM is teh shit!

Permalänk
Medlem

Kör alltid NE, deamonhunter samt några archers, gå ner och harassa lite försöka förstöra så mycket som möjligt av infrastrukturen. Sen är det bara att pumpa dotta's.. Låter det gå en stund och creepar som en tok, expar sen när väl det blir strid arme mot arme så kör jag mass cyclones på dem och dödar heron först, tar sedan cyclone igen fast inte på alla units dock

Denna strategi brukar funka..

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

fungerar cyklone på flying?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
fungerar cyklone på flying?

Nej men kör dem med mycket flyg så har du mycket bra anti flyg.. bara göra dina talons till kråkor samt dina archers är mycket bra på att plocka...

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

tänkte mer att om jag, som är orc player kunde använde flygande mot dott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
tänkte mer att om jag, som är orc player kunde använde flygande mot dott.

Du skulle kunna göra det med wyverns och raiders kanske. Anfalla med wyverns, så förvandlar Dott's sig. Då springer raiders fram och kastar några nät...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Det är väl för att hålla uppe "ångan"

Permalänk
Medlem

tycker om orcs och human dock human väldigt mycket pga att dom är sköna att micra och att man håller upp sim apm och BO's hela tiden med dom, hatar NE's pga att dom är över starka och så lätta att bygga med. har dock slutat spela wc3 för ett år sen men kan till lägga att jag var väl halv-gosu och låg på 230apm, spelade at med grubby och fury ett par gånger tills dom tyckte att jag inte dög längre.

en skit bra taktig är att först ta fs, harrasa medans du creepar med grunts och sen skaffar du snabb andra hero med hex och raiders med ensnare och grunts och kanske shamans = gg

annars ta bm, creepa gröna ställen och harrasa och creep jacka honom medans du techar och bygger upp mass wyverns = gg

"sant som du säger, om bra spelare alltså.
har kollat lite på replays från escw (eller vad de nu heter). Och jag undrar varför alla klickar så jävla mycket i början av varje runda. Jag uppnår typ samma saker lika snabbt med färre klick. Någon som kan svara på varför de klickar så mycket?"

högre apm, actions per minute

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna göra det med wyverns och raiders kanske. Anfalla med wyverns, så förvandlar Dott's sig. Då springer raiders fram och kastar några nät...

det skulle nog funka bra, skulle vara kul att testa denna strategi mot en undead som pumpar gargoyles.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCuren
tycker om orcs och human dock human väldigt mycket pga att dom är sköna att micra och att man håller upp sim apm och BO's hela tiden med dom, hatar NE's pga att dom är över starka och så lätta att bygga med. har dock slutat spela wc3 för ett år sen men kan till lägga att jag var väl halv-gosu och låg på 230apm, spelade at med grubby och fury ett par gånger tills dom tyckte att jag inte dög längre.

Men det känns som när man e NE att enheterna (gubbarna) man kan bygga är jävligt klena. Orcerna tål mer eller?

Visa signatur