Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
Men det känns som när man e NE att enheterna (gubbarna) man kan bygga är jävligt klena. Orcerna tål mer eller?

hmm jo, men det gäller ju att ha sin taktik och med till exempel night elf, att hålla sig bak och satsa på hunters i början för att sen köra bears mot orc.. orcerna har mer armor / hp i början men dom är också dyrare ;D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orchid
Som många säger.. ingen ras är egentligen bättre än den andra.. its all about the player..

Bara jag som tycker teamgames är överlägset roligast..? , är "bara" lvl 24 men ofta när man torskar så beror det då fasiken inte på mig utan snarare på lagkamrater som antigen inte samarbetar eller techar och inte gör några units.. =S

Gillar alla raser på olika sätt.. en favorit är UD med säg7-8spiders, några necros och statues och lite gouls.. Hero:s DK,DL,CL. Cripple med Necros på så många units som möjligt , Aura med både DK och DL heros (helst lvl 2 på aur:orna innan du går in i fight med motståndaren) + gouls där fram ev DK lite bak för coil på heros. Necros, spiders, stats där bak. Spiders ska minst ha lvl 2attack och lvl 2armor. En statute agerar som mana påfyllare och en som healt. Dör gouls = Necros skeltons.

Givetvis har jag åkt på spö med denna taktik men det är inte många gånger!

Dispell = GG

Permalänk
Medlem

TheyCallMeImba:

Jo förvisso.. , fast då är ju frågan VAD du dispellar.. , lite skeletons här o där eventuellt , men du har ju fortfarande spiders som står där bak och pumpar skada samt att du har minst 2st lvl 3 heros där framme som mörsar.. ( i detta fall CL och DL) , + att unholy aura och Vampiric Aura
tillsammans e ruggiga.. , lägg därtill healing units/mana units och att du förmodligen har cripple på några st av dina motståndare så får dom det svårt..

Det krävs btw hyfsad unit kontroll för att denna strat ska fungera i praktiken =P

Permalänk

Backbash : Din inbox är full.

Undeads casters är enligt mig väldigt underskattade, då dessa kastar cripple vilken är en verkligt potent magi. Samt banshee i teamgames, då du kan göra så att hela deras armé har 33,3% chans att missa, vilken lätt blir några hundra damage som du inte tar emot. Väldigt få som skaffar den.

Permalänk
Medlem

Om man möter en arme som har dryader e det typ kört med den magin(cripple), spell breakers e inte kul heller. Det man ska göra som ne för att bli av med alla är att markera sina dryader och trycka på S.
Sedan heter det inte SPIDERS!!! det heter crypt fiends!!!

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Backbash : Din inbox är full.

Undeads casters är enligt mig väldigt underskattade, då dessa kastar cripple vilken är en verkligt potent magi. Samt banshee i teamgames, då du kan göra så att hela deras armé har 33,3% chans att missa, vilken lätt blir några hundra damage som du inte tar emot. Väldigt få som skaffar den.

Min inbox är tom, men det står att den är full. Börjar bli en aningen irriterad på det.
Adda på msn? Schmidt@hotbrev.com

Permalänk
Medlem

Rumpel:

Ja men ärligt talat en arme med BARA dryads?? , tror min UD army skulle slakta den ganska så rejält utan cripple..

GaTuSoPPaReN:

Ja du har rätt. Har inte sett många som haft skills när det gäller UD casters.. , eller som insett potenialen..

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Orchid
[B]Rumpel:

Ja men ärligt talat en arme med BARA dryads?? , tror min UD army skulle slakta den ganska så rejält utan cripple..

Jag har då aldrig kört bara dryads, man kombinerar dem oftast med björnar
casters e då typ värdelösa, druiderna vrålar så gör ne enheterna mer skada. Och du borde bli mos.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

Spellbreakers är de bästa anti casters, med tanke på att de kastar tillbaka magierna på en själv, och om man inte har scoutat dem så är det svårt att kontra snabbt och effektivt.

Permalänk
Medlem

en sak jag undrar e, vad man har fearie dragons till?
jag har fattat att de sänder tebax skada som tex blizzard gör, men vad gör de mer?

Visa signatur

Permalänk

Haha, vilka minnen jag har av faerie dragons, i patcherna före 1.17 så var de så overpowered så det inte är klokt (Då dessa gjorde skada på sådana trupper som inte ens har mana, sjukt).

Du har fått deras sätt att göra skada helt om bakfoten.

Faerie dragons är väldigt lätta att använda. När en spellcaster kastar en magi, och en faerie dragon är i flare form i närheten, skadar den spellcastern ganska mycket. Dessa är högst effektiva när fienden precis har teleporterat tillbaka till sin stad och alla trupper är i formation skithög, för att de har en AoE attack.

Så fungerar faerie dragons.

Permalänk
Medlem

ok, nu har jag laddat ner ett par demos från wcreplays.com.
Hur går jag tillväga för att kolla på dem?

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry

Du högerklickar väljer öppna med Warcraft 3 och så ska den starta om det inte har valt det automatiskt då är det bara att dubbelklicka på filen.

Visa signatur

Min nuvarande väldigt seriösa bf2 klan: www.fr4gma.info.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Haha, vilka minnen jag har av faerie dragons, i patcherna före 1.17 så var de så overpowered så det inte är klokt (Då dessa gjorde skada på sådana trupper som inte ens har mana, sjukt).

Du har fått deras sätt att göra skada helt om bakfoten.

Faerie dragons är väldigt lätta att använda. När en spellcaster kastar en magi, och en faerie dragon är i flare form i närheten, skadar den spellcastern ganska mycket. Dessa är högst effektiva när fienden precis har teleporterat tillbaka till sin stad och alla trupper är i formation skithög, för att de har en AoE attack.

Så fungerar faerie dragons.

då de funksr brs mot alla snubbar som använder mana alltså???

Visa signatur

Permalänk

Nja, alla enheter som har mana och kastar spells.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel

då de funksr brs mot alla snubbar som använder mana alltså???

när en caster kastar en spell så attackerar fairy dragons automatisk mot dom. Rejält också. Caster blir slaaakt av fairys

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sebbeharry

Du öpnnar warcraft-mappen, sen öpnnar du "Replay". Efter det så gör du en ny mapp som du kanske kallar "Wcreplays". Sen lägger du in dina replays i denna mapp. Starta sedan WC3 TFT, gå in på Singe Player sen trycker du på View Replay. Nu när du är inne där trycker du på mappen som du la dem i. Dubbelklicka sen njut!

Permalänk
Medlem

Körde ett 3on3 At här om dagen. Vi var Orc, HU, Ud och mötte 3 UD. Dom körde Goul rush, dvs En CL, En Dl, En Dk och bara mass ghouls. Deras 18 gouls tidigt game var helt omöjlig att få stopp på med när dom imba med sleep och impale. När aurorna kom med i spelet var det kört.

Vad skulle vi ha gjort?

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
Körde ett 3on3 At här om dagen. Vi var Orc, HU, Ud och mötte 3 UD. Dom körde Goul rush, dvs En CL, En Dl, En Dk och bara mass ghouls. Deras 18 gouls tidigt game var helt omöjlig att få stopp på med när dom imba med sleep och impale. När aurorna kom med i spelet var det kört.

Vad skulle vi ha gjort?

dragit in i någons bas och försvarat med god unit control. ingen attack, utan ni skulle bara försökt hålla ut så länge som möjligt samtidigt som ni bygger footies, ghouls och grunts. När ni fått upp några stycken så frontalattackerar ni dom. Och då blir dom tillbaka tryckta.

Nyckeln till att överleva alla sorters rush är att ha en bra byggd bas och bra unit control.

Permalänk
Citat:

Vad skulle vi ha gjort?

Det gäller att backa in i en bas för att få en minskad front eftersom ghouls är ganska svaga klarar de sig bara om de är i en grupp men vid en väldigt liten front blir de svaga

Visa signatur

Permalänk

Det bästa är att retirera till en NE bas, då slaktas alla av träden. 8))) Så gör jag.

Nu har jag ett nytt konto. Willbreaker. Fast det är egentligen Wiiibreaker.

Whisper me 8). Jag har 7-0.

Permalänk
Medlem

Men det var alltså omöligt. Men Rod of Necromancy fick dom skellet, och efterssom dom gjorde första attacken och mölade ner hela human basen utan att vi kunde göra speciellt mycket. Hur bra UC man än har tar inte 2 grunts 5 ghouls.

Och det där med NE basen låter vettigt, men vi var ingen NE..

Och det är klart som korvspad att jag vet att man ska backa in i basen, vilket vi gjorde.. men då krossade dom byggnaderna längst fram.

Visa signatur

Permalänk

WC3 THE FROZEN THRONE
Ras:Undead
Hero:The lich king

Visa signatur

The silence is a sound too

Permalänk
Medlem

WC III FT

Ras: The horde
Hero: Blademaster

Permalänk
Medlem

dags att ge nytt liv till denna lilla tråden
jo nu har jag spelat detta så länge tråden funnits (ungefär)
jag tänkte höra om någon vill starta en liten klan? eller bara spela lite för nöjes skull
skriv gärna här eller sänd ett pm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, försök få liv i Warcraft tråden nu!

Och nej, inge klan för min del. Spelar alldeles för lite nu för tiden. Sitter bara med map editorn och håller på att göra en CTF bana

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Japp, försök få liv i Warcraft tråden nu!

Och nej, inge klan för min del. Spelar alldeles för lite nu för tiden. Sitter bara med map editorn och håller på att göra en CTF bana

CTF?
Ja spelar inte heller tillräckligt mycket för att delta i en klan spelar mest dota och dyl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt mig folk som inte spelar så mycket
jag spelar inte heller så mycket nu för tiden, man ska ju ha tid att leva också!
så det är typ bara bra om man inte kan spela mycket tycker jag. Det är bara lite wc3 gemenskap jag vill ha typ
alla kompisar spelar ju bara dod eller cs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hehe... ska bara säga att wc3 är ett ruggigt bra spel.
Blev så sufgen på att spela campaign igen så jag började på wc3 campaignet "rign of caos". Jag fastnade i det direkt.. så nu måste jag spela klart det

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ankan_84
hehe... ska bara säga att wc3 är ett ruggigt bra spel.
Blev så sufgen på att spela campaign igen så jag började på wc3 campaignet "rign of caos". Jag fastnade i det direkt.. så nu måste jag spela klart det

Enda felet med campaignen är att normal är hur lätt som helst och hard är jättesvårt borde funnits något mellanting så man fick lite utmaning inte hur mycket som helst

Visa signatur