Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
Starcraftspelare som man är så har man nu köpt warcraftIII + TFT,
ska ge spelet en chans ialla fall.

Vill någon berätta några bra buildorders gör Humans?
Hur spelar man vs Nightelfs? Orcs? Undead?

Jag tog en match vs datorn nyss, byggde 4 barracker, då skrattade en wc3polare åt mig.
Fungerar inte macro i detta spel?
jag är noob help me out.

Hihi.. 4 barracker är jävligt overkill i wc3. Vikten ligger inte på att möla ut gubbar, utan att bygga några få enheter som är RÄTT mot fiendens enheter och sedan utnyttja dessa till max, dvs, micra som ett as.

Jag brukar köra efter följande recept.

1. Scouta fiendens bas, samt bygga några få basic enheter (footies, grunts, archers, ghouls + en hero)

2. Creepa, Techa, uppgradera.

3. Kolla vad fienden bygger.

4. Bygg det som totalt krossar hans arme.

5. WIN!

Iofs är väl detta ganska självklart. Men efterssom du var rå noob så kankse det inte skadar att vara övertydlig?

Men efterssom du är SC spelare borde du väl ha dessa grunderna väl inövade.

MICRO is the key i vilket fall som helst.

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk

Rätt jobbigt, jag kollade på en snabb spelare spela SC, det går knappt att micra i det spelet, allt går för snabbt!

Permalänk
Medlem

spelades det något igår vid 21:00? jag var fri och så men comhem hade nere allt igår från 19:30 till idag så internet funkade inte =(
ja ja kommer nog ett nytt tillfälle

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaTuSoPPaReN
Rätt jobbigt, jag kollade på en snabb spelare spela SC, det går knappt att micra i det spelet, allt går för snabbt!

Då har du missat Slayers_Boxer, Nal_Ra & Kingdom.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk

Jag kan inte säga att den jag kollade på var världens bästa, men det verkar vara grymt svårt spel.

Tillbaka till topic nu.

Permalänk
Medlem

Någon som vill lira idag? 1on1, AT, vad som helst:D

Permalänk
Medlem

idag börjar skolan igen =( det känns hårt, nu kan jag inte sitta uppe lika länge

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rumpel
idag börjar skolan igen =( det känns hårt, nu kan jag inte sitta uppe lika länge

Mjo, började också idag:( Men slutade 12 så kan spela hela dagen :). Iaf nu när man inte har massa läxor, då blir det jobbigt.

EDIT: Såg i början av tråden att ngn hade skrivit att ahn låg på 230 APM. Kan man kolla sin APM på ngt sätt? Kan inte mkt om sånt där:)

Permalänk
Medlem

Vad är apm?

hehe jag kommer inte kunna spela så mycket nu för mitt schema sög fetare än nåt jag sett

Visa signatur

Permalänk

Actions Per Minute.

Hur mycket man kan göra under en minut
Hoppas dom fixar ett par datorer med wc3 på skolan (dom sa att dom skulle det, men det är inte mycket att hoppas på)

Permalänk
Medlem

fan vilken LYX! det skulle jag vilja ha!
ok hur ser man sin apm då?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

http://www.bwchart.net/

ladda hem W3chart för warcraft III, bwchart för starcraft.
Öppna programmet, ladda in ett replay.
men folket som inte vet vad apm är brukar ha 50-60 i apm.

Värt att nämna är att 200+APM gör inte kuken större på något vis alls.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaka the great
Actions Per Minute.

Hur mycket man kan göra under en minut
Hoppas dom fixar ett par datorer med wc3 på skolan (dom sa att dom skulle det, men det är inte mycket att hoppas på)

Kan inte riktigt det här med APM. Vad exakt menar du med "Hur mycket man kan göra under en minut"? Har hört att det är antalet musklick under en minut stämmer det?

EDIT: Kom på en annan grej också:D Någon som vet vart man kan ladda ner filmer när några elitspelare spelar? Alltså inga replays utan så amn ser hur dom drar musen och håller på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w00gie
Kan inte riktigt det här med APM. Vad exakt menar du med "Hur mycket man kan göra under en minut"? Har hört att det är antalet musklick under en minut stämmer det?

EDIT: Kom på en annan grej också:D Någon som vet vart man kan ladda ner filmer när några elitspelare spelar? Alltså inga replays utan så amn ser hur dom drar musen och håller på

Som någon sa, ACTIONS / minute... asså, hur mycket du GÖR under en minut. Klickningar, tangenttryck u name it. Men ett korrekt klick är bättre än 3000 felaktiga.

Och ang. filmer undrar jag det med. Kom ihåg att jag tankade hem några på DHW04. Var balla som fan att titta på

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spegel
http://www.bwchart.net/

ladda hem W3chart för warcraft III, bwchart för starcraft.
Öppna programmet, ladda in ett replay.
men folket som inte vet vad apm är brukar ha 50-60 i apm.

Värt att nämna är att 200+APM gör inte kuken större på något vis alls.

Ha! Jag låg på 70 (fast jag visste juh iofs vad det handlade om)

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

Jag låg på 53 APM Den jag mötte den replayen hade 75, men jag vann Fan tycker det är dött i den här tråden nu, blev det det när jag började skriva i den?:)

Kan också stoltsera at jag börjar ta NE. ÄNTLIGEN!!! Human som man är Och Human tkr jag e svagast och spec. NE är IMBA!!!!!! Men nu tar jag dom också haha är så glad var bara tvungen at säga det:)

Permalänk
Medlem

Spelar för tillfället WC3 RoC och lirar lite å kampanjen, är det när den är färdig värt att köpa TFT eller har man tröttnat när den är klar eller är det mycket nya enheter och heros?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nick3
Spelar för tillfället WC3 RoC och lirar lite å kampanjen, är det när den är färdig värt att köpa TFT eller har man tröttnat när den är klar eller är det mycket nya enheter och heros?

Du ska lätt köpa TFT! Mycket nytt och mycket bättre. Tycker RoC är tråkigt men älskar TFT, så köp TFT

Permalänk
Medlem

Kan någon som ser sig själv som duktig spela in en replay för RoC 1.18 helst orc eller NE och läga upp?, det skulle vara mycket uppskattat då jag vill lära mig mer hur man kan bygga bra.

(PS helst orc )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w00gie
Jag låg på 53 APM Den jag mötte den replayen hade 75, men jag vann Fan tycker det är dött i den här tråden nu, blev det det när jag började skriva i den?:)

Kan också stoltsera at jag börjar ta NE. ÄNTLIGEN!!! Human som man är Och Human tkr jag e svagast och spec. NE är IMBA!!!!!! Men nu tar jag dom också haha är så glad var bara tvungen at säga det:)

NE är väl ändå inte imba? Om du syftar på hunts är det svårare att imba med hunts än t.ex. ghouls efterssom hunts har en kort ranged attack.

Ghouls + DL är det ultimata imba gänget! Sleep, Vampiric Aura och dina ghouls går loss på FI hero

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ghouls e den enheten jag hatar mest av alla!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

ghouls e den enheten jag hatar mest av alla!

Please utveckla dig?

hatar du att bygga dom eller att möta dom? Enlighten me

Visa signatur

Permalänk
Medlem

båda två, de e fula för starka när andra använder dem och för svaga när jag själv prövar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

båda två, de e fula för starka när andra använder dem och för svaga när jag själv prövar

Hehe... så brukar det vara

Men ghouls är ju som bekant många och snabba. Så heal, och scrolls of speed/armor = måste till ghouls efterssom dom dör så jävla lätt annars. micro is teh shit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tufft program. Min snitt-apm var tydligen 90. Det är väl rätt schysst?

Å andra sidan - Vad ligger Grubbys på? 300? x_x

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0zzy
NE är väl ändå inte imba? Om du syftar på hunts är det svårare att imba med hunts än t.ex. ghouls efterssom hunts har en kort ranged attack.

Ghouls + DL är det ultimata imba gänget! Sleep, Vampiric Aura och dina ghouls går loss på FI hero

Nja tycker ändå NE e lite imba i 1.18. Eller kanske inte men alla har problem att vinna över dom iaf.

Permalänk
Medlem

alla har problem mot alla tycker jag. det svåraste att ta för nes e luftstrider
för att man oftast kör på björnar+dryader

Visa signatur

Permalänk

Vad är det som är imbalanced med NE? Säg det så jag kan börja lira det.

Själv tycker jag det är jävligt svårt att spela night elf, då dessa har en enorm nackdel mot piercing, mer än hälften av alla units night elf kan bygga tar extra skada från just den typen av attack.

Om ni tycker att det är svårt att slå huntresses, så säger jag bara, det är inte lätt att få snabba hunts, det kostar så mycket lumber, bygg två tre torn, det ger en stor fördel mot attack. Techa till siege, och ni vinner.

Permalänk
Citat:

Själv tycker jag det är jävligt svårt att spela night elf, då dessa har en enorm nackdel mot piercing, mer än hälften av alla units night elf kan bygga tar extra skada från just den typen av attack.

Om ni tycker att det är svårt att slå huntresses, så säger jag bara, det är inte lätt att få snabba hunts, det kostar så mycket lumber, bygg två tre torn, det ger en stor fördel mot attack. Techa till siege, och ni vinner.

Har vunnit fler än en match mot NE med mass Demos.
Älskar att se när det kommer 8-9hunts och man har 6-7demos. Slash, inga hunts. Sen är basen inte så svår att få ner med så många demos... självklart har man heron och ett par grunts med för att jobba bort eventuella närgågna typer. Det många glömmer då de kör mass demos är peons. Peons är bland det viktigaste eftersom en demo är ganska vek.

Permalänk
Medlem
Citat:

Som jag skrev högre upp, det kanske inte är så mycket som är imba. Jag har tyckt och tycker att det är lite imba:D. Vet även att det är många fler som tycker det och har sett på några warcraft sidor att några eliter tycker det. Tycker det är svårt att försvara sig mot mass hunts, sedan är det svårt att försvara sig mot det som alla verkar köra nu, bears och dryads.

Sedan är det ju så att jag är ingen elit så det behöver inte vara ngt som är imba med NE, jag kanske är för dålig helt enkelt.:D Bara så jag tycker just nu.

Gatusopparen, spela någon gång? Du är rätt bra va? Spelar inte du NE förresten?