Varför köpa en dator att spela på??

Permalänk
Medlem

Enda som är bättre med konsoler är att man sitter grymt mycket skönare i soffan och spelar.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Avstängd

varför inte ha flera datorer och flera konsoler? så har jag det! bara o köpa!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
varför inte ha flera datorer och flera konsoler? så har jag det! bara o köpa!

jag har 2½ dator och 11 konsoller, men det har tagit mig större delen av mitt liv att ta mig dit... Desvärre tror jag inte de flesta har pengar så de bara kan slänga ut på datorer och konsoller + spel och mjukvara så ofta som de känner för det...
Eller betalar du åt mig? för då handlar jag mer än gärna tills jag faller ihop utmattad

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Skulle inte vilja spela Civilization IV på en konsoll, mardröm. Konsol har sina fördelar och PC har sina. En sak jag undrar är varför folk tillsynes verkar tro att spelen håller längre till konsol än vad de håller till PC? Knasigt argument. Nej konsolen kan du inte uppgradera så där får du hålla dig till samma saker men PC:n går att uppgradera så där kan du få nya saker. Dessutom går det att spela nya spel på en sunkig dator. Bara till att ställa ner grafikinställningar etc.

Jag tycker ju personligen att det är fullkomligt idiotiskt att lägga nästa 6000:- på en Xbox360 för att få en handikappad PC.

Däremot är ju Nintendo's nya intressant för den erbjuder andra saker som ännu inte är aktuellt till PC.

Civ IV måste vara bland de sämre exemplen, för det skulle ju fungera utmärkt till konsol. Kontrollen i spelet är ju knappast intuitiv som det är, styrning med musen är ju fullständigt överflödig i det spelet.

Du kan spela alla nya spel till en konsol, utan att behöva ställa ner några inställningar alls. Man ska ju inte köpa en konsol "istället för" en dator, utan som ett kompliment till den. Har man uppfattningen att en konsol är en handikappad PC och man inte köper en av den anledningen, så har man fått det om bakfoten. Judge är inne på rätt spår, det är ju bara pengar eller bristen på pengar som hindrar en annan.

Permalänk
Medlem

Det mesta har ju sagts redan, men ialafall.
Ingenting slår precisionen man får med en bra mus+musmatta och ett skönt tangentbord! I och för sig är jag ju ganska partisk eftersom jag inte har lirat på en konsoll sedan Sega Megadrive II (sonic 2 ftw). Jag är helt värdelös på att styra saker med dendär spaken :(.

Konsoller har ju sina fördelar. Till exempel priset, och att dom inte krånglar och har sig. Sen finns det ju spel som är helt klart bättre till konsoll också, t.ex Fighting-spel och bilspel. Det senare funkar bra på PC också, men man måste nog köra med ratt för att få dendär känslan (iaf jag).

Sen har vi ju Datorskärm vs TV. En grej jag alltid tyckt är att man inte "kommer in" i spelen lika mycket när man sitter 3 meter från en CRT-TV. Man förlorar liksom alla detaljer. Det finns ju riktigt kassa datorskärmar också, men en bra CRT kostar 2500 kr och en bra TFT kostar kanske 4000, medans en HD-TV kostar 15k. Nog för att spelen blir jäääävligt snygga på en HD-TV, men liksom.. 15k? Njäe. Då sitter jag hällre 30cm från en hyffsad datorskärm och gottar mig i dom balla miljöerna i spelet.

Och sen dedär med att datorer krånglar etc.
Datorn är min hobby! En ganska dyr hobby, men ändå. Jag gillar att mecka med hårdvara och att tweaka mjukvara. Det är ju lixom halva nöjet med datorer för mig. Jag har ändå inget liv, så vad skulle jag göra utan datorn?! :< (kanske få lite läxor gjorda.. ehm..)

Hursomhelst. Konsolen har sina fördelar, men RTS, FPS och MMORPGs ska liras på PC!

Permalänk

Sedan så är ofta konsolspelen barnsligare än PC-spelen, något som jag inte gillar (t ex de stora feta blinkande symbolerna i spel som annars var menade att vara seriösa).

Kan man piratkopiera konsolspel? För senast köpte jag en dator för 10 000, men efter det har jag bara lagt mellan 500 och 1000 kr på spel, jag undrar om inte kostnaden hade blivit lika hög för konsolen om jag köpt den vid samma tillfälle och sen köpt spel till den.

Och sedan går det inte att komma undan från det faktum att konsolspel är speciella, och att PC-spelare antagligen har en PC av en anledning. Jag gillade t ex inte Halo alls, ett spel som många konsolspelare höjt till skyarna. Det var ju hjärndödare än hjärndödast, handlingen var lam och allt var övergulligt. :/

Edit: Och visst, Halo kom tidigare till konsol än PC men när konsolspelarna spelade Halo så satt jag och spelade Deus ex, så det hade inte gjort någon skillnad om det kommit tidigare för ribban var redan rejält höjd.

Permalänk
Medlem

Pc är ju så mycket bättre eftersom man kan göra så mycket mera än att spela och pc spelen är så mycket snyggare än spel till konsol. Har någon sett så snygga spel som F.E.A.R till konsol?

Också med en konsol känner man sig så låst till att bara göra en sak om man inte chippar Xboxen men det verker för mycket arbete i stället för att köpa en dator.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
jag har 2½ dator och 11 konsoller, men det har tagit mig större delen av mitt liv att ta mig dit... Desvärre tror jag inte de flesta har pengar så de bara kan slänga ut på datorer och konsoller + spel och mjukvara så ofta som de känner för det...
Eller betalar du åt mig? för då handlar jag mer än gärna tills jag faller ihop utmattad

haha ja visst! men först måste jag handla så jag faller ihop utmattad o det gör jag inte här snarare i valhall!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Avstängd

Låt oss räkna lite. Alla har ju en dator, och man uppgraderar den ibland oavsett om man är gamer eller inte. Dom flesta köper nog ny dator oftare än det släpps konsoller i samma serie. Hur många har inte köpt ny dator sedans PS2?

Så där har vi en utgift på låt säga 8000:- för en vanlig dator som inte är speciell. Den utgiften har både datorspelarna och konsollspelarna. Eftersom alla har dator, finns väl undantag men undantagen får skylla sig själva.

Sen har man en utgift på 4000:- extra så har du en fin gaming dator. Inte så dyrt när man ser det så va?

Och så tittar vi på konsollen, en xbox 360 kostar 4000. Och om man ska ha låt säga 7 spel till (inte otroligt hög sifffra, snarare tvärtom) så kostar det genast nästan 9000.

Så räknat på det viset så är konsollen mer än dubbelt så dyr.

Och då har vi inte räknat in HD-TVn som man "måste" köpa. En investering jag inte gjort på länge om det inte vore för konsoll. Det är nog lättare att bränna pengar på konsoll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Låt oss räkna lite. Alla har ju en dator, och man uppgraderar den ibland oavsett om man är gamer eller inte. Dom flesta köper nog ny dator oftare än det släpps konsoller i samma serie. Hur många har inte köpt ny dator sedans PS2?

Så där har vi en utgift på låt säga 8000:- för en vanlig dator som inte är speciell. Den utgiften har både datorspelarna och konsollspelarna. Eftersom alla har dator, finns väl undantag men undantagen får skylla sig själva.

Sen har man en utgift på 4000:- extra så har du en fin gaming dator. Inte så dyrt när man ser det så va?

Och så tittar vi på konsollen, en xbox 360 kostar 4000. Och om man ska ha låt säga 7 spel till (inte otroligt hög sifffra, snarare tvärtom) så kostar det genast nästan 9000.

Så räknat på det viset så är konsollen mer än dubbelt så dyr.

Och då har vi inte räknat in HD-TVn som man "måste" köpa. En investering jag inte gjort på länge om det inte vore för konsoll. Det är nog lättare att bränna pengar på konsoll.

inte egentligen...
Jag köpte mitt GC på releaseveckan för 4000:- Nu har jag totalt 29 spel för en totalsumma på ytterligare 11.000. Sammanlagt med extra kontroller.. kongas och minneskort så säg 16.000:- för mitt GC fram till idag. Min dator däremot kostade 7500 i inköp. Sedan dess har jag varit tvungen (alltså när saker bara lagt av) blivit tvungen att lägga ut runt 4000 till på den. Sen med nu 3 nya hårddiskar, grafikkort, minnen, dvd-brännare och nya möss, tangentbord och mjukvara så har min pc kostat mig nästan 25.000, och då är den ändå gammal och sliten nu och spel går inte lira på samma nivå som det brukade och allting tar en hiskelig tid... men den är köpt 1 år efter mitt GC.. som fortfarande är lika kul som när jag köpte det... Så även om jag skulle lägga 10K på en HDTV nu skulle jag ändå bara lagt ut 1K mer på min konsoll, som då hållt i nuläget 1 år längre och troligen läl hålla i en 2-3 år till, men en ny dator kommer det bli i vår nu... inte för att jag vill, utan för att det känns som det verkligen behövs... så innan mitt GC kommer vara ålderdomligt och uttjänat kommer min PC-vana säkert vara uppe i en 35-40K...

Och jaa, jag köper min mjukvara till PC... att man olagligt kan tanka hem saker gör inte PC:n bättre, för det kan man till konsoller också...

Sen kan jag nog inte hålla med sgt.pepper om att konsollspel skulle vara banrsligare... var får man det ifrån? Metroid, FF, MGS, Burnout och oändligt många mer håller precis samma klass som till pc.... sen att det kanske itne finns några motsvarigheter till CS, Far-Cry och annat gör ju inte hela spelutbudet till konsoller barnsligare... Skulle nog tvärtom säga att utbudet till konsoller är bättre än till dator då man håller sig mer inom genrerna och serierna som finns har anor och klass, till skillnad från de flesta PC-spel som bara förfaller efter första spelet... För att inte tala om att det finns minst lika mycket barnsligt till PC... bara att det inte syns lika mycket... mulle meck någon? Mumintrollen kanske? Mängden skräpspel till PC är ju oändlig... för även om vi bara snackar barnspel så är dem ju ofta rätt mycket bättre till konsoll än dator...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte klocka en XBOX!

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem

Ja, du har rätt i att det blir dyrare med konsol. Som exemplet med hårddisken till 360. 20gb för 1000kr. Rena rånet. Men bara tragiskt att piratkopiering måste räknas in i jämförelsen. "Men spelen till PC kostar ju inget." Baahh!

Själv skulle jag också väntat längre med ny TV om det inte vore för 360 och PS3, men för mig hör TV'n främst till hemmabiosystemet, alltså för att kolla på film. Vilket får de nya konsolerna att bli enbart till katalysatorer i inköpsplanen. ;-P

edit: Det är klart man kan klocka en XBOX, precis som allt annat med puls.. erm, klockfrekvens.

edit2: Häpp, jag hade tydligen fel, som vanligt. Kunde inte tänka mig att ingen lyckats överklocka en xbox. :'( Men jag hittade iaf två metoder:

Citat:

Do you have a wall clock? Put your Xbox over top of the wall clock on a shelf or something and you will have an overclock Xbox.

EDIT: Make sure the wall clock is digital.

Citat:

1. Buy PS2, and rip out the Emotion Engine.
2. Open up Xbox and solder Emotion Engine straight to the Xbox motherboard.
3. Buy super cooling system to keep the modded console cool.
4. Feel the power of EEX!

Permalänk

Belga: Med barnsligt så menar jag inte dåligt, du nämnde t ex Metroid. Det kanske är jättebra (jag har aldrig spelat det) men det har en barnslig stil med klara färger och skumma vapen. Mängden utflippade spel är mycket större till konsolerna, och jag gillar inte den stilen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Belga: Med barnsligt så menar jag inte dåligt, du nämnde t ex Metroid. Det kanske är jättebra (jag har aldrig spelat det) men det har en barnslig stil med klara färger och skumma vapen. Mängden utflippade spel är mycket större till konsolerna, och jag gillar inte den stilen.

Det finns nog många gånger fler spel som är utflippade till pc. Ska man räkna på det sättet så är ju doom, halflife, Unreal och hela gänget utflippade... för inget av spelen ser ju särskilt verkligt ut egentligen när man tänker efter.

Men sen skall du tänka på hur stor PC-spel marknaden är, och på alla de tusentals spel du troligen aldrig ens sett eller hört namnen på... antalet spel till en konsoll är inte ens en droppe i havet i jämförelse, så mängden skräp är nog större till PC, bara det att där får de ingen uppmärksamhet och märks alltså inte.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att konsole kan gämföras med mcdonalds. Det går fort, det är bliligt å ger hyggligt resultat. Men det mättar inte, det är inte jätte gott och valmöjligheterna å smaken är så mycket bättre om man fixar själv.

Konsole känns för mig mest som lätt underhållning som går igång om det inte är nått bra på tv:n. Men sen om man vill ha nått djupare, nått med lite innehåll, då finns det inget bättre än ett fint PC:spel.

Stora konsole tittlar som metalgear å zelda förstår jag mig inte på. I den förstnämnda så finns det blinkande healthpaks (iaf ammunition å grejjer) och anledningen att man skall använda sig av stealth är att kontrollen är helt hopplös att sikta med. Glömde jag säga att man dessutom har en skysst radar som talar om var fiendena är? Zelda då, där springer man omkring å löser problem i stil med "här växer det expoderande grejjer, här är en stor sten som blockerar vägen...", och trotts det så drar det till sig folk på 20 år.

Jaha, då lättade jag på mitt konsole hat trotts att jag försökte låta bli...

Permalänk
Citat:

Det finns nog många gånger fler spel som är utflippade till pc. Ska man räkna på det sättet så är ju doom, halflife, Unreal och hela gänget utflippade... för inget av spelen ser ju särskilt verkligt ut egentligen när man tänker efter.

Men sen skall du tänka på hur stor PC-spel marknaden är, och på alla de tusentals spel du troligen aldrig ens sett eller hört namnen på... antalet spel till en konsoll är inte ens en droppe i havet i jämförelse, så mängden skräp är nog större till PC, bara det att där får de ingen uppmärksamhet och märks alltså inte.

Nej, UT och dom är förvisso utflippade, men de har iaf en råare känsla som gör att de inte känns barnsliga (vilket t ex Metroid inte har).

Varför drar du upp att det finns fler skräpspel? Det kvittar ju helt och hållet eftersom ingen vettig människa lägger pengar på de dåliga spelen.

Permalänk
Medlem

Den enda typ av spel jag tycker hör hemma på konsollen är Final Fantasy spel och liknande, ALLT annat är roligare att spela på datorn.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
Nej, UT och dom är förvisso utflippade, men de har iaf en råare känsla som gör att de inte känns barnsliga (vilket t ex Metroid inte har).

Varför drar du upp att det finns fler skräpspel? Det kvittar ju helt och hållet eftersom ingen vettig människa lägger pengar på de dåliga spelen.

nej precis, precis som att ingen lägger pengar på skräpspelen till konsoll. Metroid tycker jag är bra mycket råare än många PC-spel... bara det att det inte har med grafiken att göra.. iallafall inte så mycket, det har mer med kännslan att göra. ch sen finns det ju massa andra spel... RE4 är nog det bästa exemplet på grafik som piskar många PC-spel.

men det är sak samma.. kontentan är att det finns spel av alla kategorier och kalibrar till både PC och konsoll, frågan är bara om man bryr sig om att titta. Du säger att du inte gillar den där "barnsliga" känslan i konsoller, men jag tvivlar på att du letat upp spelen som inte har den, för till skillnad från PC där man mer elle rmindre tvångsmatas höjdarspelen, så får man när det gäller konsoller leta själv till största delen för att hitta det bästa... iallafall i min erfarenhet är det då.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex

Permalänk
Medlem

Re: Varför köpa en dator att spela på??

Jag illustrerar, snackar med polare, lyssnar på musik, ser film, läser tidningen, håller på med skolarbeten. Dessutom spelar jag. Allt det här är lätt värt att lägga 10-15k på.

Permalänk
Citat:

nej precis, precis som att ingen lägger pengar på skräpspelen till konsoll. Metroid tycker jag är bra mycket råare än många PC-spel... bara det att det inte har med grafiken att göra.. iallafall inte så mycket, det har mer med kännslan att göra. ch sen finns det ju massa andra spel... RE4 är nog det bästa exemplet på grafik som piskar många PC-spel.

men det är sak samma.. kontentan är att det finns spel av alla kategorier och kalibrar till både PC och konsoll, frågan är bara om man bryr sig om att titta. Du säger att du inte gillar den där "barnsliga" känslan i konsoller, men jag tvivlar på att du letat upp spelen som inte har den, för till skillnad från PC där man mer elle rmindre tvångsmatas höjdarspelen, så får man när det gäller konsoller leta själv till största delen för att hitta det bästa... iallafall i min erfarenhet är det då.

Jag såg på när en kompis spelade RE4, och visst så är grafiken helt ok (noter att jag verkligen menar ok, den är verkligen inget spektakulärt, men den funkar) men spelytan är extremt liten. Det har ju nästan mindre gångar är Half-life (och då menar jag ettan). :/

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk

Civ IV måste vara bland de sämre exemplen, för det skulle ju fungera utmärkt till konsol. Kontrollen i spelet är ju knappast intuitiv som det är, styrning med musen är ju fullständigt överflödig i det spelet.

Förstår inte varför Civ är ett dåligt exempel. Hur ska du ta dig in i alla mängder av olika menyer som finns i Civ? Du kanske inte behöver din mus för att styra din trupper m.m. Men hur mycket styr du trupper i relation till allt annat. Inte mycket. Har du spelat Civ överhuvudtaget? Ett liknande spel i GUI-upplägg är Sim City. Jag hade Sim City till SNES. Totalt värdelöst, skitsvårt att styra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk

Du kan spela alla nya spel till en konsol, utan att behöva ställa ner några inställningar alls. Man ska ju inte köpa en konsol "istället för" en dator, utan som ett kompliment till den. Har man uppfattningen att en konsol är en handikappad PC och man inte köper en av den anledningen, så har man fått det om bakfoten. Judge är inne på rätt spår, det är ju bara pengar eller bristen på pengar som hindrar en annan.

Du förstår helt uppenbart inte min poäng.

Kan ge ett exempel. Jag köpte lite nytt till min dator för två år sedan. Sammanlagda summan för det jag köpte var cirka 6000:-. Jag kan fortfarande spela spel som t.ex. CS:Source på väldigt hög upplösning. Visst den börjar bli gammal.

Då kan vi ju ställa detta i relation till mitt PS2. Den börjar kännas otroligt gammal och mossig. Jag har en uppsjö spel till den men jag sitter i princip aldrig där. Spelar ingen roll om jag inte behöver uppgradera min PS2, spelen känns ändå gammla även om de släpps nu. Hårdvara åldras ju inte långsammare på en konsol än på en PC, eller hur? Sammanlagt har jag säker lagt runt en 8000:- med spel och allt. Dock släpps det spel till PS2 som det inte gör till PC, därför äger jag en. Men jag äger inte den för att jag tycker att den är en bättre investering än PC. Lägger mycket hellre pengar på prylar till min PC.

Xbox360 är helt klart en handikappad PC enligt min egna högst subjektiva uppfattning. Vad vi har sett tidigare så släpps ju en majoritet av de bra spelen som släpps till XBOX även till PC. Ser ingen anledning till att det skulle bli annorlunda med 360. Vad är det som är så nytt och revolutionerade med 360? Allt det som man nu påstås kunna göra med 360 har man kunnat göra med en PC läääääänge.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Sötast

Jag önskar jag bara kunde "gå över" till konsoll utan att blinka, har försökt verkligen.

Sitter man på PS2an så känns det trist och man sitter där bara å spelar i sin hörna... sitter man på datorn... så pratar man med er, man pratar där.. man lirar lite online, kanske pratar med någon i ett spel eller så.

En av anledningarna jag gillar PCn så mycket är att man är så.. online

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag illustrerar, snackar med polare, lyssnar på musik, ser film, läser tidningen, håller på med skolarbeten. Dessutom spelar jag. Allt det här är lätt värt att lägga 10-15k på.

Jag illustrerar, snackar med polare, lyssnar på musik, ser film, läser tidningen, håller på med skolarbeten på min dator som kostade 5k för ett år sedan. Spela spel gör jag i soffan på konsoll, med stor tv och surroundljud. Har svårt att förstå varför vissa lägger ut 15k på en dator bara för att kunna spela några få spel med bra grafik.

Det är väl antagligen en fråga om vilka spel man gillar också. Jag gillar racing, äventyr, action och rpg, som alla funkar riktigt bra på konsoll. Jag har aldrig gillat strategi-spel, MMORPG har jag aldrig testat, så det kan jag inte uttala mig om. FPS är enda genren jag kommer på som jag gillar som gör sig bäst på pc, men att jag skulle köpa ett grafikkort som kostar mer än en spelkonsoll bara för att FPS-spel ska se bra ut skulle aldrig falla mig in.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
En personlig observation är att jag nog inte känner någon spelar både konsol och PC aktivt som föredrar PC; däremot känner jag många som bara spelar PC som helt avfärdar konsolspel utan att ge det en chans.

Då känner du inte mig;)

Jag skulle mcyket väl kunna gå över till konsoll när PS3 kommer. Nu när många konsollspel går att lira online, de är mus+t-bord kompatibla samt tillgång till trådlös handkontroll. Sedan är det ju som många nämnt jäkligt soft att lira i förtöljen, särskillt om man skaffar HD-TV. Det är mycket goare med större skärm också, hur mycket skulle inte en 32 tums datorskärm kosta?:confused: Det ultimata vore också om man kunde patcha spelen nu när de kan läggas på en hårddisk och blir tillängliga online.

En annan fördel är ju förståss priset och inget strul.

Fast jag kommer aldrig sluta använda datorn givetvis, musik, chatt osv. kan man inte vara utan. Och givetvis för att klocka och optimera, sådant är ju hur kul som helt!

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Inaktiv

Nu förstår jag inte riktigt, jag köpte mitt grafikkort nytt för 600kr för några år sen, det klarar fortfarande många spel, och skulle jag köpa ett nytt , som dessutom klarar många spel på rätt bra grafik skulle det ligga på runt 2000 kronor, och även det skulle få duga ett par år.

Jag tror att felet ligger i att folk bara måste ha 100fps i CS och full grafik i allt. Dock säger jag inte att det inte börjar bli dags att uppdatera mitt grafikkort lite, men jag säger att det klarar de flesta spel som finns ute nuförtiden, vilket är rätt schysst för 600kr. Tror dessutom det kostar 300kr nu.

Permalänk

tycker inte konsollerna har speciellt många för delar, är egentligen bara att man inte böhöver bry sig om att uppgradera för ny spel, tyärr gör ju det oxå att spel till konsoll inte har något val mer än att använda sig av samma tekniker det 5e året som första året första året konsollen kom.

allat annat som hör konsoller till har man redan via datorn, sitter oftast framför tv när jag lirar datorspel oxå oavsett om man spelar med kontroll,ratt eller TB+mus funkar lika bra som om det hade varit en konsoll man satt med.
så hur kan vissa typer av spel funka bättre till konsoll det fattar jag inte.
sen har ju datorn fördelen att man använder den till mycket annat me, en dator är ju precis vad 360 vill vara, en komplett multimedia-maskin.

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
. Och vem fan vill lira fps med handkontroll? Flesta FPS är mer eller mindre gjord för tgb o mus.

Där sa du ett sant ord!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför?
Det här är ett forum, det är meningen att man skall diskutera saker, även om de är rätt meningslösa så är det ju trevligt att debattera bara för sakens skull, så länge det sköts dugligt och folk säger vettiga saker...

Och sen är du inte tvungen att köpa den där HD-tvn... precis som att du inte är tvungen att ha fetaste grafikkortet och en TFT till datorn...

Visst kan man diskutera vad fan man vill, men ämnet är uttjatat IMO.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Jag äger runt 15 olika konsoller (om man inte räknar bärbara) och 2 st PC (om man inte räknar gamla 386:or och 486:or) en Laptop som jag har att spela på när jag inte är hemma och en "Värsting" dator som är stationär.

Jag föredrar absolut datorn att spela på. FPS och rollspel är mina favoriter och även om det finns ett par vettiga ex av varje till dom olika konsollerna så har dom inte en suck mot moderna PC varianter.

Konsollerna var som bäst IMHO under det tidiga 90-talet med Megadriven och SNES:en som flaggskepp. DÅ gjordes det riktigt bra konsollspel, nuförtiden är det mest multiplattformar och PC-light titlar och det är synd. Utvecklingen som gjort konsollerna allt mer lika PC:n med onlinemöjligheter och cross-over titlar är inte bra för någon, allt smälter ihop och blir odefinerbart.

Konsoll skall vara konsoll och PC skall vara PC.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Ja, det hade ju inte varit fel om de gjort datorerna billigare istället. Och kompatibla med xbox/ps2/gcube-skivor.