Varför köpa en dator att spela på??

Permalänk
Medlem

Tangentbord är ghey att spela platform till det stämmer inte ihop. och konsol och MMORPG har inte varit en höjdare. men med mus+Tangentbord till konsol och video redigerings program så skulle jag inte äga en dator.

sen måste en konsol ha möjlighet att kunna använda skrivare och en bra skärm för kontorsarbete.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Hur svårt kan det vara att bara släppa en mus och ett par knappar till konsollen så är den perfekt som fps och mmorpg maskin. Det ända som behövs, så har konsollen tagit över marknaden helt o hållet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hoppas att konsoll marknaden snabbar sig lite, med att göra konsoller snabbare. 5 år håller inte, pcn drar ifrån med häst längder under den tiden.

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Hur svårt kan det vara att bara släppa en mus och ett par knappar till konsollen så är den perfekt som fps och mmorpg maskin. Det ända som behövs, så har konsollen tagit över marknaden helt o hållet.

Eller inte. I FPS:en till konsol så finns antingen autoaim eller så är fienden aningen nerslöade för att man ska kunna sikta. :/

Permalänk
Medlem

Jag spelar gärna klurigare spel (rollspel/äventyr) på konsol. Gillar att sitta i soffan med en polare och klura. Däremot låter jag PCn fixa fps och liknande som aldrig kan bli bättre med handkontroll (jag har spelat halo 1 och 2. Gillade båda, men superbra var de inte). Dessutom finns ju många spel till både konsol och PC. Då väljer jag uteslutande PCn eftersom det ser så jävla mycket bättre ut i en fet dator än i en låda från 1999.
Vad jag försöker säga är att jag behöver både konsol och PC eftersom vissa spel ska spelas vid skrivbordet och vissa i soffan. (Jag har provat koppla datorn till tvn och med trådlöst tangentbord & mus spela fps sittandes i soffan, men det var inte najs)

Permalänk
Medlem

det har jag också provat någon gång det var inte alls bra

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk

När man bygger en pc (både billigare och bättre än att köpa Hp eller liknande) så kan man välja själv vilka komponenter som ska ingå. Jag kan själv välja om jag vill köpa en Hdd för 1000 kr på 20 Gig eller inte. Kan jag göra detta med M$ senaste kreation, nej de tvingar mig att betala ett överpris på detta.

Det finns för och nackdelar med både konsoler och Pc men i dagsläget så ser jag fler fördelar med en pc. Hade det inte varit för att vissa spel endast kommer på en viss konsol så hade jag nog inte skaffat mig min Ps2. Och här märker jag av ett annat problem med en konsol. Ta ett spel som Killzone t.ex, verkar skitsnyggt men hur kul är det om det inte flyter på ordentligt? Med en Pc hade jag bara kunnat uppgradera min Cpu för nån tusing och märkt en hel del skillnad. Men med detta spel så måste man vänta tills Ps3 för att det ska vara så optimerat som det borde vara.

Av allt att döma så ska en 360 vara det snabbast som finns idag men vänta några år och försök sen spela de spel som kommer då på den och jämför sen med en pc. Alla datorer och konsoler har ett bäst före datum. Men då det gäller datorer så behöver det inte kosta skjortan.
Att sen många kan tänka sig att köpa ett kort för 5000 kr är en anna femma. Själv så har jag en gräns vid 2000-3000 kr. Och då det kommer till datorer så brukar komponenter bli mycket billigare efter ett halv år eller år kan nån säga detsamma om konsoler? Och till sist så kan jag utan extra kostnad spela alla gamla spel på min pc, fast det krävs mycket tid i anspråk, kan ni som äger en 360 göra det idag? Nej ni måste vänta på att Ms gör en emulering till varje spel. Kan sätta en hel del att de spel som kommer snart till 360 är de spel från Xbox som kommer dröja längst. Att kalla det bakåtkompabilitet är ju skrattretande=)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mrfrozen
Vad är som motiverar att köpa en dator med ett grafikkort för att kunna spela hyffsat för runt 10k?? När man sedan haft datorn i ett eller två år så kommer det ändå spel som gör att man måste hosta upp 5k till för ett nytt grafikkort för att kunna lira de nyaste spelen.

Vad är det som får datorgamers att inte överge datorn för spelande och gå över till exempelvis Xbox 360 som är ett mycket mer ekonomiskt system där spelen är säkrade att fungera i minst ca 5år. Sjlvklart förstår jag om man inte tycker om att lira ex. fps med handkontroll istället för med mus och tangentbord, men vad säger ni.

Vad har ni för argument för och emot dator vs. konsoll.

Konsoll spel är mycket roligare och.. mysigare.
FPS på konsoll går bra när man lärts sig.

Har gett upp på spel på datorer mer eller mindre. fx5200 ftw.

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk

Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pepsi15
Konsoll spel är mycket roligare och.. mysigare.
FPS på konsoll går bra när man lärts sig.

Har gett upp på spel på datorer mer eller mindre. fx5200 ftw.

Skulle varit kul att se vem som vunnit mellan en som spelar med tangentbord och mus och en som använder sig av en handkontroll:) Jag har själv spelat några fps:er på konsol och det senaste jag testade var ett demo av Cod 2 på Xbox 360. Att försöka skjuta en gubbe som stod i ett fönster med ett maskingevär var inte det lättaste. Med min mus till datorn däremot så hade detta varit busenkelt.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Skulle varit kul att se vem som vunnit mellan en som spelar med tangentbord och mus och en som använder sig av en handkontroll:) Jag har själv spelat några fps:er på konsol och det senaste jag testade var ett demo av Cod 2 på Xbox 360. Att försöka skjuta en gubbe som stod i ett fönster med ett maskingevär var inte det lättaste. Med min mus till datorn däremot så hade detta varit busenkelt.

Spelade du i en kiosk i kanske 10 min?

Men jo, en "mus-spelare" hade nog ägd kontroll-spelarn. Mest för att det är ganska svårt att sikta precis med analog då sensen inte är den bästa. Ska du försöka flytta lite så får du göra det väldigt sakta

Annars, många spel till ps3 kan komma med tbg/mus-stöd, t ex UT.
Half life är annars ett spel till ps2 som har stöd för tbg/mus.

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Spelade du i en kiosk i kanske 10 min?

Men jo, en "mus-spelare" hade nog ägd kontroll-spelarn. Mest för att det är ganska svårt att sikta precis med analog då sensen inte är den bästa. Ska du försöka flytta lite så får du göra det väldigt sakta

Annars, många spel till ps3 kan komma med tbg/mus-stöd, t ex UT.
Half life är annars ett spel till ps2 som har stöd för tbg/mus.

Ja det var väl i ungefär 10-15 minuter jag spelade.
Eftersom jag gillar realistiska fps:er framför de andra så är snabbheten och exaktheten a och o och det är därför jag har svårt för fps:er på konsol. Men om man kan använda mus och tangentbord på en konsol (inte specialgjorda för konsolen utan de jag har till min dator) så skulle det vara grymt.

Jag är en person som vill ha den bästa grafiken som finns för det spel jag spelar och det ska även flyta på bra. Så därför så ser jag ingen anledning att spela om Half life 1 på min Ps2. Däremot har jag testa Cold Winter och jag gillar det men jag saknar min mus:(

Till skillnad från alla fanboys som höjer sin konsol eller dator till skyarna så bryr jag mig bara om att det finns bra spel till den konsol jag ska köpa. Hellre ett spel som har okej grafik men är på andra sätt nyskapande än ett spel som är snyggt men utjatat.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Ja det var väl i ungefär 10-15 minuter jag spelade.
Eftersom jag gillar realistiska fps:er framför de andra så är snabbheten och exaktheten a och o och det är därför jag har svårt för fps:er på konsol. Men om man kan använda mus och tangentbord på en konsol (inte specialgjorda för konsolen utan de jag har till min dator) så skulle det vara grymt.

Jag är en person som vill ha den bästa grafiken som finns för det spel jag spelar och det ska även flyta på bra. Så därför så ser jag ingen anledning att spela om Half life 1 på min Ps2. Däremot har jag testa Cold Winter och jag gillar det men jag saknar min mus:(

Till skillnad från alla fanboys som höjer sin konsol eller dator till skyarna så bryr jag mig bara om att det finns bra spel till den konsol jag ska köpa. Hellre ett spel som har okej grafik men är på andra sätt nyskapande än ett spel som är snyggt men utjatat.

Med hl1 och ps2 ville jag bara säga att det med säkerhet kommer till ps3 med. Har du tbg med bluetooth eller USB borde det inte vara några större problem.

Vilket spel syftar du på som är utjatat? UT?

Visa signatur

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Med hl1 och ps2 ville jag bara säga att det med säkerhet kommer till ps3 med. Har du tbg med bluetooth eller USB borde det inte vara några större problem.

Vilket spel syftar du på som är utjatat? UT?

Merparten av alla fps:er är utjatade idag (detta gäller pc), men det finns spel som har varit nyskapande. Med detta menar jag antingen via fysikmotorn eller själva spelupplägget.
Half life 2 till exempell har den bästa fysikmotor som jag sett än så länge.
Tribes 2 vengance är ett annat exempell på hur man kan bryta trenden.
Bf 1942 var även det en trendskapare när det kom.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt. Pepper
FPS, strategispel och riktiga RPGn är bäst på PC, och de är de bästa spelgenreérna så...

Helt rätt ;););):):)

Visa signatur

DIF

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Merparten av alla fps:er är utjatade idag (detta gäller pc), men det finns spel som har varit nyskapande. Med detta menar jag antingen via fysikmotorn eller själva spelupplägget.
Half life 2 till exempell har den bästa fysikmotor som jag sett än så länge.
Tribes 2 vengance är ett annat exempell på hur man kan bryta trenden.
Bf 1942 var även det en trendskapare när det kom.

Jahaja, trodde du snackade skit om ps3.

Passa dig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det som är härligt med konsol är att man inte behöver tänka på fps

Typ.... "Om jag köper detta spelet, kommer min playstation 2 kunna köra detta utan lagg?"
Härligt att inte behöva tänka på sånt.

Men när det gäller datorer... bläääää
Fixa lite inställningar här och där, se vilka som passar en bäst osv...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Varför köpa en dator att spela på??

Citat:

Jahaja, trodde du snackade skit om ps3.

Passa dig.

Är själv sugen på att kanske köpa en Ps3 när den kommer. Dels för att kunna spela vissa ps2 spel utan lagg och dels pågrund av Sonys övertag på marknaden vad gäller intressanta spel till nästa generations konsoler.
Som sagt var så anser jag att man ska spela fps:er på en dator. Ps2 har däremot alla plattform spel (Ratchett and Clank, Jak and Daxter, god of war, Pop (som började sin karriär på datorn och var nyskapande när det kom) m.m
Fighting spelen är väl däremot där Ps2:an slår pcn rejält. Virtua Fighter 4 Evo är ett av de bästa, fast det är grymt svårt att lära sig det, Soul Calibur 2 är hur bra som helst.
Och till sist så har vi bilspelen (inte de arkad artade), Gran Turismo 3 är ett om inte det bästa bilspel jag spelat på en konsol eller dator. Och om man inte har ratt (vilket jag inte har) så slår en handkontroll ett tangentbord "any time".

Xboxen har oxå en del bra spel men merparten av de som intresserar mig kan jag spela på min pc. Av de spel som finns till 360 idag så är verkar det inte vara ett enda som gör att jag bara måste ha den. Gears of War verkar däremot kunna bli spelet som kanske får mig att ändra denna inställning.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det mesta har redan skrivits men jag orkar inte läsa allt igen, detta är iaf dom 4 punkterna som direkt dyker upp i mitt huvud när jag tänker på konsol vs pc.

1. Man kan göra massa annat med datorn istället för att spela, bland annat whina här på sweclockers forum, chatta, programmera, surfa, 3d-animera, lyssna på musik, titta på film osv osv.
Dessutom går allt ovanstående göra samtidigt som man spelar om man nu skulle vilja det, du dör i spelet och måste vänta 3min på nästa omgång, vad gör du då? Tabbar ut och surfar såklart

2. Bättre kontroller i de flesta typer av spel, framförallt FPS och RTS.
Och då är det inte bara hårdvaran jag pratar om, i ett PC-spel kan du själv ställa in vilka kontroller du vill ha. I ett konsolspel får man oftast bara välja på 3st förprogrammerade mallar.

3. Mycket bättre onlinestöd i PC-spel. Nu har jag inte provat xbox-live eller något annat liknande men jag kan inte på något sätt tänka mig att det kan vara smidigare än det är på PC.
Du startar ditt spel, söker efter serverns namn med tangenbordet(som inte finns på konsolen), får upp 20servrar och kan snabbt välja vilken du vill gå in på med musen. Sen när du väl är inne i spelet kan du skriva till dina med/motspelare vilket du inte kan med konsol.
Du kan även logga in som admin och styra din server från vilken dator som helst med bara ett lösenord. Demorecording, spectatorfunktioner och annat liknande finns inte heller på konsol antar jag.
Skulle kunna fylla ut den här punkten med hur mycket som helst men tycker detta får räcka.

4. Mods och andra anpassningsmöjligheter. Jag har aldrig sett en mod till ett konsolspel, enda jag hört talas om är att man kan byta färgerna på gubbarna i halo med en hexeditor
På PC-spel kan vem som helst göra en mod hur lätt som helst och det finns massor av roliga moddar som har betydligt högre kvalité än många komersiella spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Jag spelar gärna klurigare spel (rollspel/äventyr) på konsol. Gillar att sitta i soffan med en polare och klura. Däremot låter jag PCn fixa fps och liknande som aldrig kan bli bättre med handkontroll (jag har spelat halo 1 och 2. Gillade båda, men superbra var de inte). Dessutom finns ju många spel till både konsol och PC. Då väljer jag uteslutande PCn eftersom det ser så jävla mycket bättre ut i en fet dator än i en låda från 1999.
Vad jag försöker säga är att jag behöver både konsol och PC eftersom vissa spel ska spelas vid skrivbordet och vissa i soffan. (Jag har provat koppla datorn till tvn och med trådlöst tangentbord & mus spela fps sittandes i soffan, men det var inte najs)

vad var det som inte var najs med att att sitta i soffan å spela då? visst det gäller ju att man kan ha en skysst sittställning visserligen, Men då det ju bara att spela fps och andra "mus"spel vid skrivbordet och resten sitter man i soffan med en PS-pad å spelar precis som en konsoll.

kan ju tillägga att man ändå har en ps2 ståendes vid tv pga FF10 och troligtvis kommer det att bli en ps3 eller 360 om det uppgraderas med HD-DVD spelare (vilket tror ni blir standard blue-ray eller HD-DVD) mest som mediaspelare men säkert kommer det något exklusivt spel man vill spela(FF)

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crillelundh
(vilket tror ni blir standard blue-ray eller HD-DVD)

Just nu har Blu-ray stöd från fler filmbolag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chimaira
2. Bättre kontroller i de flesta typer av spel, framförallt FPS och RTS.
Och då är det inte bara hårdvaran jag pratar om, i ett PC-spel kan du själv ställa in vilka kontroller du vill ha. I ett konsolspel får man oftast bara välja på 3st förprogrammerade mallar.

Du skriver att tangentbord och mus är bättre i de flesta typer av spel, jag skulle säga att det endast är bättre i just dom två typerna du nämner senare. Jag tycker att avsaknaden av standard för handkontroll eller joystick är en enorm begränsning för en dator. Alla spel blir ju begränsade av att bara ha mus och tangentbord som styrmedel. Det är väl antagligen därför det nästan bara görs FPS och strategispel till pc. Jag har alltid saknat en standard för handkontroller till pc. Jag vet att det finns handkontroller, men det finns ingen standard, och jag tror inte det är så många som äger en. Tacka vet jag amigan, det var en riktig speldator, med Joystick!

Dessutom möjliggör ju handkontroller på konsoller att man kan sitta två eller fler spelare och spela mot varandra på tex förfester. Tex spöa på varandra i tekken eller race mot varandra i något skönt bilspel.

Permalänk
Medlem

Spelade enbart på dator förut, nu är det väll 95% konsoll. Får nog av mus + tangentbord när jag sitter vid datorn och gör andra saker.

Många säger att man kan göra andra saker med datorn också, det är ju sant men de flesta sakerna som man gör kräver inte en 4 ghz utan man klarar sig med en 1.5 ghz.
Man klarar sig även utmärkt med den datorn + mycket ram för att köra t.ex. bildbehandlingsprogram. Ifall man sitter och gör avancerade 3d-modelleringar förstår jag att man behöver en värsting dator men de flesta sysslar inte med sånt.

Vissa har datorn som en hobby och tycker det är kul, tycker själv att datorer och utveckling är coolt men tyvärr går det irriterande snabbt för dyra saker man köpt att prestandamässigt likna stenålder jämfört med det senaste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Jag har alltid saknat en standard för handkontroller till pc. Jag vet att det finns handkontroller, men det finns ingen standard

Det gör det visst, kallas USB och är jättesmidigt.
Du behöver bara plugga in din gamepad/joystick/vadsomhelst och sen ställa in kontrollerna på den i spelet så fungerar det perfekt.

Iaf på dom senaste 10spelen jag spelade där jag behövde använda mig av joystick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sladder
Jag har alltid saknat en standard för handkontroller till pc. Jag vet att det finns handkontroller, men det finns ingen standard

Nej, det finns ingen standard för layout på handkontroller vilket möjliggör att alla kan hitta en kontroll de trivs med. De allra flesta har minst en, ofta två analoga styrmedel och fler knappar än man behöver i något spel. Skulle det trots allt inte räcka för alla de mindre frekvent använda funktionerna, såsom sparfunktioner och andra gud-vet-vad-funktioner, ja då finns det fortfarande ett tangentbord och en mus inkopplade att backa upp med.

Nejvars, skämt åsido. Jag finner många fördelar med att spela på konsol och det handlar då främst om att de spel som släpps har kraven anpassade efter konsolen, man har en skön soffa i där man kan flytta sig fram och tillbaka på ett smidigt sätt och man slipper sitta en meter från skärmen om man inte nödvändigtvis vill.
Sedan finns det många fördelar med spel till datorn också såsom just möjligheten att spela med tangentbord och mus samt buggfixar (det finns även buggar i konsolspel även om de inte är så frekventa), moddar, bredare spelutbud och så vidare.

Men nog fan är det mer hemtrevligt att sätta sig och spela spel på en konsol än vid en dator...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

Fattar inte hur folk kan påstå att man kommer undan billigare med datorer men...

Det skulle vara bra om man i framtiden på tex. kunde konfigurera lite mer på konsollen, grafik, ljud osv.

Jag skulle säga att konsoll är det vinnande koceptet som spelmaskin, det är bara spelen och lite små funktiner somn sätter stopp.

Sedan skaffar man en 2500+@2200mhz, 1024ram och något billigt graffe så har man en utmärkt media dator.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

jag tycker man ska ha en någorlunda dator +en prima konsoll!
man känner sig så ansträngd då man sitter vid datorn och spelar, vi konsollen kan man luta sig tillbaka i sängen/fåtöljen/soffan och bara njuta, man behöver inte spela så seriöst bara ta det lugnt och dricka cola eller dylikt...

och chippning är väl inte alls olagligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
jag tycker man ska ha en någorlunda dator +en prima konsoll!
man känner sig så ansträngd då man sitter vid datorn och spelar, vi konsollen kan man luta sig tillbaka i sängen/fåtöljen/soffan och bara njuta, man behöver inte spela så seriöst bara ta det lugnt och dricka cola eller dylikt...

och chippning är väl inte alls olagligt?

Helt korrekt, chippning e helt lagligt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Nej, det finns ingen standard för layout på handkontroller vilket möjliggör att alla kan hitta en kontroll de trivs med. De allra flesta har minst en, ofta två analoga styrmedel och fler knappar än man behöver i något spel. Skulle det trots allt inte räcka för alla de mindre frekvent använda funktionerna, såsom sparfunktioner och andra gud-vet-vad-funktioner, ja då finns det fortfarande ett tangentbord och en mus inkopplade att backa upp med.

Nejvars, skämt åsido. Jag finner många fördelar med att spela på konsol och det handlar då främst om att de spel som släpps har kraven anpassade efter konsolen, man har en skön soffa i där man kan flytta sig fram och tillbaka på ett smidigt sätt och man slipper sitta en meter från skärmen om man inte nödvändigtvis vill.
Sedan finns det många fördelar med spel till datorn också såsom just möjligheten att spela med tangentbord och mus samt buggfixar (det finns även buggar i konsolspel även om de inte är så frekventa), moddar, bredare spelutbud och så vidare.

Men nog fan är det mer hemtrevligt att sätta sig och spela spel på en konsol än vid en dator...

JAg undrar faktiskt över varför i h-vete 99% av alla gamepads till dator känns som om de vore byggda av mjölkkartonger... skulle kännslan och kvalitén i kontrollerna vara mindre viktig bara för att man sitter vid PC?

nae... gamecube/ps2 konverter till pc ftw!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Vem vad i h*vetet använder ni när ni skriver på den här forumet då ?

Visa signatur

Bastun skall vara varm när kylan drar in över kalfjället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZoWio
Vem vad i h*vetet använder ni när ni skriver på den här forumet då ?

Hitler borde ju vara i helvetet så han kan man ju använda. vem/vad använder du??