Permalänk

Väldigt fint

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

fan va snygg front

Visa signatur
Permalänk
Medlem

*får orgasm i ögat* x'D

Visa signatur

- Den stolte Materialisten

Permalänk
Avstängd

fan vad mysig.. lycka till! in på marknaden ni har en produkt ni har efterfrågan go for it!

Permalänk
Medlem

om priset är det rätta så kommer jag garanterat köpa en låda till mig själv. en sak som skulle vara trevligt är nån slags utbyggnadsfunktion, att man typ kan ställa 2 på varandra och ändå kunna dra ner alla kablar till den låda moderkortet ligger i. då skulle man inte behöva bekymmra sig för eventuella "uppgraderingar" i filservern.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Snygg, en sådan hade jag också kunnat tänka mig. Om ni skulle bestämma er för att börja sälja är jag intresserad.

Permalänk
Medlem

fan vilken bra idé ni kommer att bli rika på den där idén

Permalänk
Medlem

Hur går det med projektet? kommer man snart kunna inhandla en sådan här låda?

//Henrik

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk

Jodå, det går bra omän lite sakta. Familj och jobb tar den mesta tiden för tillfället. Handlar mest om småändringar och justeringar nu. Hoppas kunna få upp lite bilder så småningom.

Vi vill passa på och tack för all fin respons och bra förslag.
Bla. finns nu möjlighet att ha ett filter (tack till mwi för förslaget) i fronten som är lätt att montera/demontera. Det går även att köra utan om man vill det...

///Danne

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem

OMG Skicka ett mail till om du sälja ditt Chassi xD
mail:- Def_la@Hotmail.com

Permalänk
Medlem

Hur går det med projektet?? Har varit tyst här i nästan en månad nu. Nu inför julen skadar det ju inte med en julklapp till sig själv och då blir det en sånn (eller liknanade om ni inte är färdiga för produktion) När tror ni att ni blir det?? Den ser otroligt fin ut

Visa signatur
Permalänk

Lite nya bilder...

Återkommer med mer info senare.

///Daniel

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mycket proffsiga...

Vill ha...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mycket snygga. Dock lite synf att fläkten bak inte ser ut att kunna blåsa ut så mycket då ganska mycket av den döljs. Hoppas det bara är bilden som ser ut så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vi har gjort tester med 5 st hårddiskar där vi hårdkört alla diskar samt CPU samtidigt i ett par timmar (moderkortet är fläktlöst) och ändå kommer inte någon av hårddiskarna upp i den temperatur som tillverkarna anser för mycket.

En bra 120mm fläkt flyttar rätt mycket luft och eftersom all luft som dras in i lådan dras "mellan" diskarna så får de rätt bra kyla.

Permalänk
Medlem

Tjena, jag tänkte bara fråga vart du köpt gummibustningarna som du har mellan hårddisken och "kistan"? (den lilla svarta)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Tjena, jag tänkte bara fråga vart du köpt gummibustningarna som du har mellan hårddisken och "kistan"? (den lilla svarta)

Tjena!

"Gummibussningarna" är inköpta på elfa.

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elf...

Fler bilder:

En storleksjämförelse.

Lådor i kvadrat

HTPC variant:

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casedesign
...
Vi vill passa på och tack för all fin respons och bra förslag.
Bla. finns nu möjlighet att ha ett filter (tack till mwi för förslaget) i fronten som är lätt att montera/demontera. Det går även att köra utan om man vill det...

///Danne

Kul att man kunde hjälpa till
Hoppas dom finns att köpa snart.

Permalänk
Medlem

När kommer prisuppgifterna igentligen?

Visa signatur

Utbildad datortekniker/elektriker.
Pluggat Optoteknik.
Eget företag under konstruktion.

Permalänk

mee want htpc vesion!!! nice som fan. förmontera en dvd-rw som är lackad med samma hålmönster som fronten de hadde varit nice.

Permalänk
Avstängd

ja jag tippar med hd så hamnar den kring 5K kanske med endast en 1tByte

Visa signatur

C2D E6600 2,4@3,3ghz Nvidia G8800GT 512 o mycke hd

Permalänk
Medlem

Nyss fått reda på att jag fått jobb på jullovet och vart sugen som fan på att köpa en sån här efter nyår. men kan inget om miniatx eller vad som ska sitta i dem. vad kan dom kosta med allt i + 2x1tb diskar eller 4x500gb.

Permalänk
Medlem

Det du behöver köpa är först ett MK - de flesta har integrerad CPU även fast det numera finns MKs som har plats för Core2Duo CPU:er. Men ska du ha den som filserver behövs inte speciellt mkt kraft.
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10123

Sedan behöver du en PSU. Jag har ett VIA EPIA-EN12000EG MK och 5 st hårddiskar och jag klarar mig på ett 80W Morex:
http://www.morex.com.tw/products/productdetail.php?fd_id=63

Sedan behöver du minne + låda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezco
Det du behöver köpa är först ett MK - de flesta har integrerad CPU även fast det numera finns MKs som har plats för Core2Duo CPU:er. Men ska du ha den som filserver behövs inte speciellt mkt kraft.
http://www.komplett.se/k/kl.aspx?bn=10123

Sedan behöver du en PSU. Jag har ett VIA EPIA-EN12000EG MK och 5 st hårddiskar och jag klarar mig på ett 80W Morex:
http://www.morex.com.tw/products/productdetail.php?fd_id=63

Sedan behöver du minne + låda.

hur gör man när det bara är 2st sata platser? får kontrollerkort plats eller?

Permalänk
Medlem

Japp - i den nya prototypen ska kontrollerkort få plats. Har ett SCSI-kort i den nu och det fungerar men ska köpa ett SATA-kontrollerkort och testa.

Permalänk

Ska ni sälja nån det här århundradet ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergman011
Ska ni sälja nån det här århundradet ?

det undrar jag med, dom e ruskigt prakriska samtidigt som dom inte är fula. nästan som en sån där NAS enhet. fast bättre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergman011
Ska ni sälja nån det här århundradet ?

Ja när ska dem sälja dessa

Permalänk
Medlem

Vi har nu möjlighet att erbjuda produkten till, initialt, ett fåtal intressenter. Erbjudandet, just nu, är dock ett begränsat antal – så först till kvarn gäller.

Vi vill samtidigt passa på att lansera vårt nya website för lådan: www.boksdesign.com

Ni som är intresserade, vänligen kontakta info@boksdesign.com för mer information.