Permalänk
Medlem

Usch vad jag saknar lite liv från tillverkarna. De skriver inget mer på sin blogg eller här för den delen. Är så sjukt sugen på att höra hur allt fortlöper. Vill nämligen slå till på ett chassi relativt snart.

Permalänk
Medlem

ja de har inte svarat på mitt mail heller

Permalänk
Medlem

Tror om jag förstod allt rätt när jag pratade med dem att det kommer ta tid innan de börjar producera dessa till den stora massan om de någonsinn gör det. Man man kan ju alltid hoppas

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Ledsen att det inte hänt så mycket på sista tiden.

Vi jobbar på att kunna CE-märka lådan så att vi kan sälja den. Men det är inte det lättaste att ha med olika myndigheter att göra. Vi mailar och ringer till olika instanser men det är svårt att å respons. Men vi kämpar på!

Det är otroligt kul med all positiv respons, stort tack!

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem

Superkul

Roligt att ni visar här emellanåt så habegäret hålls vid liv ;-)...hehe...spännande detta.

Permalänk
Medlem

Snygg belysnig

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Snygg belysnig

Tack, testar lite olika varianter dels för indikering av "power on" och dels för hddaktivitet om man skulle vilja ha det. Är dock inget som har blivit riktigt bra än...

///Danne

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk

Hur ser pris bilden ut om man skulle köpa två stycken??

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Vänligen maila info@boksdesign.com så svarar vi där.

Permalänk

Okay, men vad gör man när man har mailat och inte fått något svar på 2 veckor??

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja håller med... orka med mail, sätt ut pris och annat info här så slipper folk jaga er och vänta på få mail hela tiden.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Är väldigt intresserad av deras lösning på en så kompakt server lösning, men givetvis till rätt pris. Men den som väntar på något gått väntar aldrig förlänge.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Misstänker att de inte fått det i full produktion ännu. Ge grabbarna lite tid så kommer det nog snart

Visa signatur
Permalänk

Bollen ligger inte hos oss för tillfället, det enda vi kan göra är att vänta, vänta och vänta just nu vilket förstås är rätt frustrerande...

///Danne

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem

Urläcker låda! hade varit soft med en sån. CE-märka är ett jobbigt jobb

KEEP WORKING!

Permalänk

Hur gåre ?

Permalänk
Medlem

Alla som följer denna tråd är säkert intresserad av min annons:

Edit. Länken borttagen då lådan är såld.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Alla som följer denna tråd är säkert intresserad av min annons:

http://www.sweclockers.com/annons/?id=40625

<- Någon har visst redan köpt den

Permalänk
Medlem

Jupp. Den lyckliga nyblivna ägaren hämtade den igår.

Visa signatur
Permalänk

Hur fick du tag på din Mini filserver nussse?
Samt vad finns det för olika anslutningsmöjligheter på den?

Permalänk
Medlem

Jag lyckades få ett av de 10 (tror det var 10 stycken) provex av version 4 som släpptes i februari i år.
Anslutningarna beror på vilket moderkort du sätter i då det enbart var lådan jag jag fick. Köpte sedan ett kort från via med dubbla gigabit-portar och fyra usb mm mm. Men som sagt bara lådan. Inga portar på framsidan dock. Om det är ett plus eller minus är upp till var och en. Tycker det skulle förstört den fina fronten men är ju en smaksak.

Visa signatur
Permalänk

Okej hur mycket kostade lådan när du köpte den?
Samt hur mycket hdd utrymme fick du plats med?

Permalänk
Medlem

Har för mig den gick på 950 och den har plats för upp till 5 hårddiskar.

Visa signatur
Permalänk

okej hur kopplade du in den i datorn?
Är den som en stor extern hdd eller är det som en server med eget operativ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
okej hur kopplade du in den i datorn?
Är den som en stor extern hdd eller är det som en server med eget operativ?

Galleriet du kommenterar nämner ordet "Filserver". Innan du ställer fler frågar, läs lite på Boksdesigns hemsida.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fyxim
Galleriet du kommenterar nämner ordet "Filserver". Innan du ställer fler frågar, läs lite på Boksdesigns hemsida.

Ursäkta trodde man skulle få svar i ett forum men dumma jag ska läsa :S

Permalänk
Medlem

Förslag på en variant av lådan. Ta bort hårddiskburen och sätt dit 4x 5,25" istället samt mosa in ett standard ATX nätagg där den nuvarande 120mm ovanför nätagget sitter. Sitter nämligen i tankarna på bygga eget men kommer knappast kunna matcha dessa lådor i estetisk synpunkt. Vill dock ha in mina 2 2x 5,25" "3in2" hotswaplådor samt ett vanligt agg.
Denna variant borde funka fint för HTPC med då man kan ha cdläsare i en plats samt en CM "4in3" eller liknande diskbur i dom 3 övriga 5,25" platserna.
Kylningen blir dock rätt lidande med nätagget som endast puttar ut luft ur chassit men det kanske borde gå att lösa med 120/140mm fläktar på vardera sida?

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Förslag på en variant av lådan. Ta bort hårddiskburen och sätt dit 4x 5,25" istället samt mosa in ett standard ATX nätagg där den nuvarande 120mm ovanför nätagget sitter. Sitter nämligen i tankarna på bygga eget men kommer knappast kunna matcha dessa lådor i estetisk synpunkt. Vill dock ha in mina 2 2x 5,25" "3in2" hotswaplådor samt ett vanligt agg.
Denna variant borde funka fint för HTPC med då man kan ha cdläsare i en plats samt en CM "4in3" eller liknande diskbur i dom 3 övriga 5,25" platserna.
Kylningen blir dock rätt lidande med nätagget som endast puttar ut luft ur chassit men det kanske borde gå att lösa med 120/140mm fläktar på vardera sida?

Trevliga tankar det där. Jag funderar också på ett eget bygge med principen av att ha en server baserad på Mini-ITX + minst 4 diskar. Jag vet inte hur jag ska bygga det än bara.

Ett standard nätagg är runt 150x140x86mm vilket är väldigt stort, blir svårt att få plats med det även om man offrar lite plats. Effekten från ett sådant stort agg är inte nödvändigt heller.

Jag håller med att hotswapplatser är något önskvärt då det är en server. Jag skulle inte räkna med VIAs moderkort då de har för klen processor (tror jag) för att köra paritetsberäkningar vid RAID 5 eller 6. Intel är ju på g att släppa deras Mini-ITX med 775 plats. Grymma specs och kortet kostar runt tusenlappen.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Just 6 diskar är perfekt för en sån här låda, 2x SATA är väl i princip standard på m-itx moderkort sen kör man ett 4 portars kontrollerkort i PCI slotten. Jag tror nog en VIA C7 duger fint, vill man ha lite mer avancerad raid kan man alltid lägga ner lite mer pengar på kontrollerkortet och få vettig avlastning. Kör ett jetway moderkort med 1,5GHz C7 och Sil3114 baserad pci-kort utan problem. Dock bara en mjuk RAID1:a på den. Det enda processorn maxar på är om man skickar filer via sftp.
S775 tror jag är overkill för en filserver i NAS stuk. Kommer dra mycket mer ström och sen är man väl nästan tvungen att ha en towerkylare i chassit också.
Min filserver har dock legat och kört i en kartong de senaste halvåret, detta chassi ser lovande ut iaf på den fronten.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x1zt
Just 6 diskar är perfekt för en sån här låda, 2x SATA är väl i princip standard på m-itx moderkort sen kör man ett 4 portars kontrollerkort i PCI slotten. Jag tror nog en VIA C7 duger fint, vill man ha lite mer avancerad raid kan man alltid lägga ner lite mer pengar på kontrollerkortet och få vettig avlastning. Kör ett jetway moderkort med 1,5GHz C7 och Sil3114 baserad pci-kort utan problem. Dock bara en mjuk RAID1:a på den. Det enda processorn maxar på är om man skickar filer via sftp.
S775 tror jag är overkill för en filserver i NAS stuk. Kommer dra mycket mer ström och sen är man väl nästan tvungen att ha en towerkylare i chassit också.
Min filserver har dock legat och kört i en kartong de senaste halvåret, detta chassi ser lovande ut iaf på den fronten.

Om man kollar på Boksdesigns låda lämnar dom plats över för ett instick kort, annars skulle man kunna få plats med en till hårddisk på bredden av ett Mini-ITX moderkort. För mig är ojämnt antal diskplatser fördelaktigt när jag kör ett "SATA to CF Adapter" då jag faktiskt använder upp alla SATA portar. En intressant idé är ifall nya Intel Atom är snabbare än Via C7 på paritetberäkning som jag har tänkt använda mig av.