Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ezco
Vi har nu möjlighet att erbjuda produkten till, initialt, ett fåtal intressenter. Erbjudandet, just nu, är dock ett begränsat antal – så först till kvarn gäller.

Vi vill samtidigt passa på att lansera vårt nya website för lådan: www.boksdesign.com

Ni som är intresserade, vänligen kontakta info@boksdesign.com för mer information.

Är intresserad av en vid rätt pris

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Kommer helt klart försöka få tag på ett exemplar!

Här ska byggas server

Permalänk
Medlem

Wow. Är grymt imponerad. Gillar den vita starkt. Några små synpunkter bara:
* Ta bort texten som visades på vänstersidan i prototyp 1.
* Skulle också vara trevligt med 1 eller 2 USB portar i fronten någon stans. Jag skulle nog placerat dom på en av platserna enligt bilden nedan.

Synd bara att det inte finns så mycket kraft eller plats i MiniITX kort. Skulle vilja sätta i Intel Core 2 Quad samt PCI Express grafikkort och ljudkort.

Ser fram emot att se fortsatt utveckling av HTPC modellen. Kan bli ett riktigt intressant HTPC chassi.

Bokmärker denna tråd samt hemsidan.

Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Är hålen för hårddiskarna ovala så att man t.ex. kan placera 4st diskar med lite mer avstånd mellan varandra än 5st?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox`n
Är hålen för hårddiskarna ovala så att man t.ex. kan placera 4st diskar med lite mer avstånd mellan varandra än 5st?

Dom är inte det nu, men kommer vara det alt. flera hål. Meningen är att man precis som du säger ska kunna montera färre diskar än fem men kunna bestämma placeringen själv!

///Daniel

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casedesign
Dom är inte det nu, men kommer vara det alt. flera hål. Meningen är att man precis som du säger ska kunna montera färre diskar än fem men kunna bestämma placeringen själv!

///Daniel

Kanon, det blir nog bäst med ett par till hål så att man kan montera 4st diskar för då funkar ju all placering av diskar 1-5st perfekt. Det är ju lite jobbigare med ovala hål...

Har ni kommit fram till något pris än då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fox`n
Har ni kommit fram till något pris än då?

Jodå, maila info@boksdesign.com för mer info.

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem

Skulle vara skoj att få veta vad effektförbrukningen ligger på?

Visa signatur

[Bird200]Du skall vara försiktig med att tro, du tilltalar en läkarkandidant av andra rang.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EggZ
Skulle vara skoj att få veta vad effektförbrukningen ligger på?

Effektförbrukningen på ett chassi? du får en chans till!

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Det beror självklart på vad du har för saker i den men den ena prototypen men 5 hårddiskar drar 65W och den andra, med bara en hårddisk och klenare moderkort: 30W.

D.v.s. har man en server idag som drar 150W så sparar man runt en tusing bara i elkostnad per år. Och sen sparar man in på miljön också.

Fler exempel och detaljer finns i vår blogpost:
http://www.boksdesign.com/blog/this-is-how-much-power-a-mini-...

Permalänk
Medlem

Hur har ni tänkt HTPC versionen med CD/DVD. Då måste ju hårddiskarna placeras horisontalt väll, och i så fall skulle det ju inte få plats så många, typ högst 2. Då slog det mig att det skulle kunna funka riktigt smidigt med 2,5" diskar. Dom är bara 1cm höga.

Lite synd att det inte finns slimma CD/DVD med Sata än. Förstår inte att det ska ta så lång tid att få bord alla dessa onödiga kontakter såsom IDE, COM, LPT, VGA, PS2 m.m.

Skulle va najs med några fler skisser/bilder på HTPC versionen.

Gott Nytt År!

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt nice om de kom ut snart. har ingen raid-backup just nu och disken med alla roliga filer har rullat ett tag så en nervös känsla harbörja sprida sig. Måste köpa nått nytt ganska snart. Hoppas på eran produkt. Ser grymt nice ut.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

VILL HA!

Permalänk
Medlem

Det ser ju riktigt bra ut. Jag tycker ni ska serietillverka den så ni känar in lite pengar så kommer ni ha ett blivande företag. Bra jobbat och fortsätt på detta sätt. Det kommer att slå igenom. Garnterat.

Visa signatur

IT kommer att vara vår framtid. Naturen kommer vara vår framtid. Fundera ut någon bra kombernation så får vi jord ett bra liv.

Permalänk
Medlem

10p för den coola ankan.

Permalänk
Medlem

Nu är de första provlådorna ute och jag är en av de lyckligt utvalda Har lagt upp lite bilder på http://nussse.smugmug.com/Computers/466599 om någon skulle vara nyfiken. Galleriet kommer uppdateras allt efter som ny hårdvara mm dyker upp.

Edit. Upptäkte att jag tydligen ändrat om i albumet. Här är de nya adresserna till gallerierna (del 1 med låda och del 2 med de första komponenterna).
http://nussse.smugmug.com/gallery/4381244_uT3jr (del1)
http://nussse.smugmug.com/gallery/4422276_cfg9Q (del2)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

kan man köpa ett sådant chassi? ett sådant blått skulle vara fränt...

Pris ?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Har bara gjorts några få som testex. Om de senare kör igång på allvar återstår dock att se. Man kan alltid hoppas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar otåligt på mer info...

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem

Imorgon ska jag nog hämta ut mitt testex. Jag har valt en vit modell. Moderkort, minne och hårddisk kommer nog också imorgon.

Permalänk

Mediaserver....

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Medlem

ser riktigt najs ut.

Visa signatur
Permalänk

Jag funderar starkt på att skaffa ett sådant system, dock funderar jag lite på om man stoppar i ett pci sata kontrollerkort så att man totalt får 6 portar, i windows gör en mjuk raid 5 (hårdvarukort för raid 5 är ju hutlösa)

Sen vill jag ju självklart ochså köra trucrypt på hela disken som skapas samt på bootdisken.

Så min fråga är därför, orkar ett via kort med detta?? nån som kör nåt liknande?

Eller bör man titta på nåt via kort där man kan stoppa på en intel propp?

Kör just nu med en intel 2.5 GHz med 1 GB ram där jag kör jetico´s volumecrypt samt ftp server och laddar ner torrenter utan att få dålig prestanda mot disken.

//Adde-mannen

Permalänk
Medlem

finns kort för raid5 för ca 350 om man kollar runt lite

Visa signatur
Permalänk

Serverhylla...

Visa signatur

www.topsolidblog.com - all about next generation cad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
finns kort för raid5 för ca 350 om man kollar runt lite

Tacksam för länk länk till dessa, jag har iaf inte lyckats hitta något sådant kort
har dessa kort verkligen inbyggs processor för XOR biten då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk

När får man köpa en sådan låda?

Visa signatur

joråsåatte

Permalänk
Medlem

Snälla snäla snälla,

Detta är precis vad jag letat efter i 1 års tid !
Jag måste få köpa minst 1 sådant chassi.

Mailar dig på studs!