Permalänk
Medlem

BNC hjälp

Jag försöker få igång en BNC till irc för att kunna se vad folk skrivit medans jag varit borta. Har testat 2 olika program, psyBNC och JBouncer. JBouncer funkade nästan så som jag ville ha det, men den ville bla inte skriva ut åäö.
psyBNC funkar men den vill visa mig vad som skrivits medans jag är borta.
Någon som vet något bra program för att man ska se vad som skrivits eller vet någon hur man gör för att psyBNC ska visa det?

Permalänk
Medlem

inte så haj på irc men kan du inte bara använda en vanlig klient som alltid är inne?

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Jag vet att jag tyckte att psybnc och andra bnc:er var alldeles för omständiga att hålla på med förut när jag hängde på irc dock så gillade jag "muh" som du hittar på http://muh.sourceforge.net/ , lätt att komma igång med och bara funkar.

Här är några features.

# a permanent connection to the irc-server is maintained - on networks without noteservs/nickservs this can be handy (guard your nick, log messages from your friends)
# dcc-bouncing (+resume)
# customizable logging
# flood-protection (optionally ignore people host-based)
# message-logging (+forwarding to e.g. an email-address)
# vhost-support

Edit: såg att det fanns en ny branch av den som heter miau också, lite mer avancerad eller något. http://miau.sourceforge.net/features.html

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Som Ragin Pig skrev, varför inte köra en irssi eller något.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Som sagt. Kör irssi i en screen och reatcha den när du ska snacka.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

I psyBNC kan du se vad folk har skrivit till dig. Åtminstonde privata meddelanden.
När jag loggar in så privar den mig och säger:

(18:37:29) • You have Messages. Type /QUOTE PLAYPRIVATELOG to read your messages.

Åtminstonde i den version jag kör, v2.3...

Hoppas det hjälpte?

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper