Crysis: Flip eller Flop ?

Permalänk

Succe defenitivt.

Grafiken är lysande, men motorn skapar även stora möjligheter i omgivningen. Dom som säger att det bara är ett enda stort grafik-demo är ju dom som verkligen har bländats av grafiken. Man ser ju klart i filmerna att det är en hel del kul gameplay med många olika möjligheter för alla spelstilar. Omgivningarna är underhållande och behagliga precis som fienderna. Storyn vet jag inte så mycket om, men den lär ju iaf matcha spelet.

Ska man som sagt jämföra spelet med de andra fps som finns så ligger detta helt klart på toppen.

Edit: Sen är ju spelet tydligen väldigt mod-vänligt med nya sandboxen. Det ska bli mycket intressant att se vad man kan skapa i detta spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

jag tycker spelet ser rätt roligt ut faktiskt, om det blir lika open-ended som det har beskrivits som. det skulle vara kul om det fanns insekter/djur i den stora djungeln som skulle kunna gnaga sönder/ äta maskhål i spelaren även om nanosuiten kommer göra det svårt. men vi har nog efter allt för höga förhoppnigar, de senare videorna jag har sett visar att man kan clippa igenom buskage osv utan att påverka miljön. om vattnet kommer att bli dynamiskt för vi ju hoppas på.
jag röstade på "varke eller" för FPS-spel brukar allmänt hypas för mycket och inte leverera vad som utvlovas, men om det här spelet lyckas så kommer det bli en milstolpe.

Permalänk
Medlem

Crysis, ett i åratal omtalat spel...inte sant? Lite som det där som hette Duke Nukem. I ärlighetens namn...

Citat:

men om det här spelet lyckas så kommer det bli en milstolpe.

Om det där spelet släpps så får vi nog lov att se det som en milstolpe. Någon som sa utgivnings datum? säkert?

Permalänk
Medlem

tror de släpps i september

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni
Crysis, ett i åratal omtalat spel...inte sant? Lite som det där som hette Duke Nukem. I ärlighetens namn...

Om det där spelet släpps så får vi nog lov att se det som en milstolpe. Någon som sa utgivnings datum? säkert?

Nej du, Crysis är absolut inte något Duke Nukem.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Sennheiser HD560s / Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED | LG C3 55" Oled

Permalänk
Medlem

Trevligt att de har djur i spelet t.ex krabbor som springer på stranden. XD

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Trevligt att de har djur i spelet t.ex krabbor som springer på stranden. XD

Höns också ^^

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Testpilot

Minns att det var exakt lika dant innan Far Cry släpptes, man satt och kollade på massvis av tech-demos och filmer som visade hur snyggt/häftigt det skulle vara.

Visst, när spelet kom var det ju så snyggt som i filmerna men det blev ingen dunderhit för det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Minns att det var exakt lika dant innan Far Cry släpptes, man satt och kollade på massvis av tech-demos och filmer som visade hur snyggt/häftigt det skulle vara.

Visst, när spelet kom var det ju så snyggt som i filmerna men det blev ingen dunderhit för det.

Att det inte blev någon "dunderhit" i Far Cry betyder väl inte att det händer samma sak med Crysis?

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15 CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Att det inte blev någon "dunderhit" i Far Cry betyder väl inte att det händer samma sak med Crysis?

Har jag påstått det?
Hela tråden handlar ju om vad man tror, inget har nån fakta.

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larsioni

Crysis har iallafall ett utgivningsdatum och har kommit en bra bit i utvecklingen, Duke Nukem Forever har inte varit i utvecklingsstadiet på åtminstone tio år, det spelet lades ner för länge sedan.
Du tror väl inte att företaget försökt utveckla spelet alla dessa år?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har jag påstått det?
Hela tråden handlar ju om vad man tror, inget har nån fakta.

Ja med ditt inlägg så förstog jag det som att du påstod att Crysis kommer bli som Far Cry, ("Ingen dunderhit").

Visa signatur

Permalänk

ja exakt, han tror inte att det blir någon dunderhit, men han har inte påstått att det inte kommer att blir det, han har sagt vad han tror.

själv tror jag inte heller det kommer bli någon jättehit, tror många kommer att bli besvinkna, dock kommer det nog endå säljas så pass mycket att det kommer räknas som en succe på marknaden.

många av de mest hypade spelen har en tendens att lämna spelarna besvikna, inte för att dom alltid är dåliga utan snarare att folk har skruvat upp förväntningarna så enormat att vad spelt en skulle vara så kan det inte leva upp till förväntningarna.

två bra exempel på det är ju Doom3 och Stalker.

hypen om stalker dog ju ute lite innan release, hade det inte varit för det hade nog även det blivit en storsäljare, men trots det hade folk varit likna besvikna för det.

Visa signatur

P4 2,8ghz,asus P4SD-LE, 2GB pc3200, 160gb HD, Leadtek A400LE 12/1,6 @ 399/876 128mb 1,4V, SB Audigy 2, 3dmark 03: 10846 3dmark 05: 4206

E6420, Gigabyte GA-965P-S3, 2GB Corsair twinx2 CM2X1024A-6400 , XFX 8800GTS 320mb, Hiper type-R 530W , antec 900

Permalänk
Medlem

Jag tror det kommer att bli ett riktigt bra spel, men ändå kommer man inte se det som en succe därför att förväntningarna är ju rätt så höga. Om Crysis skulle visa sej vara ett medelklassigt spel så blir det en flopp.

Permalänk
Medlem

Tror det kommer bli skapligt, ingen mega hit om man säger så. Har dem nämnt/visat något annat än grafiken? Har i och för sig inte kollat igenom så noga, men verkar som dem få folk att uppskatta det enbart för att spelet har bra grafik

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Lite knasigt tycker jag är att när ett riktigt snyggt spel kommer så gnäller folk på att det det inte lär innehålla nått annat bra, de flesta då utan att ens läsa på lite själva. Crysis är inte bara grafik, utan det är även mycket intressant gameplay som vi inte har sett i andra spel hittills, särskillt denna stora kombinationen. Nu orkar jag inte rabbla upp allt just nu, men det finns mycket man ser fram emot i Crysis förutom grafiken kan jag säga!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psypuls
tror inte heller på de. dom har fokuserast alldeles för mycket på grafiken och för lite på spelandet

Det ar ju kul att for en gangs skull att dom fokusera pa grafiken

Inte for att jag menar att det finns spel som inte ar snygga nu men jag tror att det kommer bli ett riktigt roligt o snyggt spel. Sjalv gillar jag sjalva storyn

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Blir ett spel i mängden, inte specielt stort men inte heller litet.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk

Jag tycker inte alls miljöerna ser så roliga ut, alltför mörkt och dystert. :/
Djungeln är mer djungel och mindre paradisö av det jag sett.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Kom ihåg att Far Cry var ett budget spel när det kom ut. Crytek är ett av de större bolagen nu och har då råd till mycket mer teknik och tid.

Jag tror starkt på Crysis.. den som tror att spelet blir en flopp måste ha X antal hjärnceller dödade - men att tro att det inte blir "flip" är väl en annan sak..

Permalänk
Medlem

Precis om nån idag kan göra ett bra fps spel så är det crytek.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Blir ett spel i mängden, inte specielt stort men inte heller litet.

Jag tror det är betydligt större chans att t.ex. Enemy Territory: Quake Wars blir "ett spel i mängden" då Crysis kommer att ha många fler innovationer än bara grafiken t.ex. en av de mest avancerade artificiella intelligenserna hittills, vapen och en dräkt som går att modifiera mitt i stridens hetta etc. För att inte tala om en väldigt öppen spelstil med flera olika sätt att ta sig an fienden.

Jag tror definitivt inte att Crysis kommer att floppa. Jag tror att det finns en väldigt god chans att det blir årets spel om Crytek lyckas få det så buggfritt som möjligt(buggar har dragit ner betyget hos den stora massan på en hel del bra spel t.ex BF2 och GRAW) och få alla element av gameplayet att fungera så bra som möjligt.

Crysis största problem blir antagligen just det; Buggar och balanseringsproblem.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Ja med ditt inlägg så förstog jag det som att du påstod att Crysis kommer bli som Far Cry, ("Ingen dunderhit").

Precis, det är vad jag tror men den som lever får se
Personligen tycker jag Bioshock verkar hetare.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Precis, det är vad jag tror men den som lever får se
Personligen tycker jag Bioshock verkar hetare.

ja bioshock verakr intressant, men jag tycker att crysis blir mer intressant iomed att det är så öppet, bioshock utspelar sej i en undervattensstad, vilket i teorin gör att det inte kan vara lika öppet som crysis. båda spelen har dock vapen som är skräddarsydda. det som jag inte gillade med far cry var dess hiskeliga voice acting, musiken, och ljuden överhuvudtaget inte var så bra, vilket crysis ser ut att fixa.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli som sandalerna (flipflop).

Ser jävligt snygga ut, men är riktigt jävla otympliga att hålls med.

Edit: Fan va fyndig jag är

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)