UAC i Vista gör mig tokig

Permalänk
Medlem

UAC i Vista gör mig tokig

Sitter i utforskaren och flyttar filer och organiserar. Varje mapp jag skapar måste jag bekräfta med klick i två dialogrutor. Direkt efter ändrar jag namn på mappen och måste på nytt bekräfta med klick i två dialogrutor. Likadant när jag sedan flyttar filerna till nya mappen. Fan, jag brinner snart upp av irritation. Hur har Microsoft tänkt här? Verkar idiotiskt med UAC som det nu funkar. Kan man ändra inställningar för UAC eller är det av eller på som gäller. Stänger man av skiten så blir man ju påmind ideligen om att man just stängt av den funktionen.

Permalänk

Re: UAC i Vista gör mig tokig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Sitter i utforskaren och flyttar filer och organiserar. Varje mapp jag skapar måste jag bekräfta med klick i två dialogrutor. Direkt efter ändrar jag namn på mappen och måste på nytt bekräfta med klick i två dialogrutor. Likadant när jag sedan flyttar filerna till nya mappen. Fan, jag brinner snart upp av irritation. Hur har Microsoft tänkt här? Verkar idiotiskt med UAC som det nu funkar. Kan man ändra inställningar för UAC eller är det av eller på som gäller. Stänger man av skiten så blir man ju påmind ideligen om att man just stängt av den funktionen.

Alltså, det går att stänga av både UAC och säkerhetsvarningarna. Varningarna kan man enkelt stänga av genom att gå in i Control Panel -> Security Center -> "Change the way Security Center alerts me" och välj de mittersta eller nedre alternativet.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen flyttar du filer som windows anser att du inte är ägare eller har rättigheter till samt skriver där du inte är behörig.
Ta ägandeskap och ge dig själv fulla rättigheter på berörda mappar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Uppenbarligen flyttar du filer som windows anser att du inte är ägare eller har rättigheter till samt skriver där du inte är behörig.
Ta ägandeskap och ge dig själv fulla rättigheter på berörda mappar.

Jag satt och ordnade genvägar och dokument i delade startmenyn. Därav alla irriterande varningar.

Permalänk

Går det att få bort den röda kryssrutan från aktivitetsfältet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PirateHook
Går det att få bort den röda kryssrutan från aktivitetsfältet

Om du följer mina instruktioner ovan så kan du välja i Security Center om du vill bli meddelad med balong-meddelanden om olika grejor och dessutom ta bort den röda "säkerhetsikonen" i tray-fältet. I vänsterfältet i Security Center kan du trycka på "Don't notify me and don't display the icon (not recommended)".

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Om du följer mina instruktioner ovan så kan du välja i Security Center om du vill bli meddelad med balong-meddelanden om olika grejor och dessutom ta bort den röda "säkerhetsikonen" i tray-fältet. I vänsterfältet i Security Center kan du trycka på "Don't notify me and don't display the icon (not recommended)".

Fast då tappar man väl alla varningar från säkerhetscentret, inte bara UAC?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lexus430
Fast då tappar man väl alla varningar från säkerhetscentret, inte bara UAC?

Jo, man gör väl det. Vet inte hur man tar bort enbart ikonen (det går ju dock att dölja den, dvs när den blir inaktiv). Sen går det ju att stänga av säkerhetscentret också, men kanske är jobbigt att göra det varje gång. Går ju också att göra det via services. Annars vet jag nog inte, tyvärr.

Visa signatur