Nvidia ger 8800 GT en ny kylare

Permalänk
Melding Plague

Nvidia ger 8800 GT en ny kylare

Standardkylaren på Nvidias nyligen lanserade Geforce 8800 GT är allt annat än tyst samtidigt som den inte kyler särskilt väl. Nu har folket på det gröna företaget bestämt sig för att åtgärda detta med en ny revision av standardkylaren.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Både ECS och Sparkle har dock kommit med halvpassiva kylningar. Detta är ju dock ett steg i rätt riktning.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett 8800GT till den 21:a, jag undrar om det kommer att ha den nya fläkten.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malware
Jag har beställt ett 8800GT till den 21:a, jag undrar om det kommer att ha den nya fläkten.

Det tror inte jag. Först ska alla gamla kylare förbrukas. Men de skrev iofs så här i testet "If you want to purchase a 8800GT, just go for it. Because from now on, every reference 8800GT ship to retailer will equiped with the new cooler."

Det spekuleras i kommentarerna till testen om kylaren endast kommer på Leadteks kort. Skulle ju vara ett försäljningstrick i stil med "kopparmackan" på 6800LE som var så populär.

Permalänk
Hedersmedlem

Gött, planerar att beställa ett 8800GT inom någon månad.

Permalänk
Medlem

Sitter med ett gött VF-900 som kyler som satan på lägsta nivå :D.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Perfekt, bra med en ny kylare, kommer beställa ett om 1 månad ungefär.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Låter bra, får se vad 8800GTS kostar så får man se vad det blir.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Den såg betydligt mer "naturlig" ut med den större kylaren. den passade bättre till kortets storlek. Men det är bara hur det ser ut:D

Jag har aldrig gillat GT:s kylning, just för att den har en liten pluttfläkt på en singleslot kylare, men denna verkar vara lite proffsigare. Tänk bara om man kunde höja den utanför specifikationerna, tänk vilken kylförmåga. Mitt hd2900xt går att kräma ut 100% på kylaren, vilket resulterar i jetmotor men med låg temp(fungerar bara att överleva med en kort stund, sen tröttnar man på ljudnivån)

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Detta är en Leadtek-specifik kylare, inte nvidias.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Men detta betyder dock att ska man ha fläkten på 100% på båda kommer den nya kylningen kyla betydligt sämre än den äldre varianten, har jag rätt i mitt påstående ?

Själv kör jag den på 100% hela tiden. Stör tydligen inte på mig på oväsen även fast datorn befinner sig i vardagsrummet och händer att jag glömmer bort att stänga av den när jag sitter och kollar på ngn god HD film från datorn på TV:n.

Antar att det är bra för min del, samtidigt har jag lagt upp en annons som jag vill passa på att upplysa er om, ni kanske har några "extrema" fläktar jag kan köpa av er? (a)

Permalänk
Prisjakt

Det står ju att den nya kyler något bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zahak
Det står ju att den nya kyler något bättre.

(läs hela) I standardrotation ja, men i 100% kommer den inte ens i närheten av den äldre

"...maximal rotationshastighet på 1664 varv per minut."

Permalänk
Prisjakt

http://en.expreview.com/?p=78#more-78

Nu får du nog läsa lite nogrannare eller titta på expreview. Där visas det tydligt att nya kylaren kyler lite bättre.

EDIT: Direktlänk till bilden:
http://www.expreview.com/img/news/071204/88gtcoolerrs.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
Detta är en Leadtek-specifik kylare, inte nvidias.

And one month later, NVIDIA finally hands out thier new stock cooler.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zahak
http://en.expreview.com/?p=78#more-78

Nu får du nog läsa lite nogrannare eller titta på expreview. Där visas det tydligt att nya kylaren kyler lite bättre.

Ser det nu, tack.

Märkligt iofs...

Permalänk
Medlem

Så, det var pricken över I. Nu finns det ingen anledning att välja HD3870 (Om man inte behöver HDMi eller DX10.1).

Nu lär man ju kunna köra fläkten på 100% hela tiden utan att det kommer låta spec mycket.

Tack!

Permalänk

hittade att Nvidia inte kom på det här med en större fläkt uten det var XFX några eller kanske alla verisioner av xfx´s Apha dog kort har den nya kylaren
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=vie...

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Den ser inte så mycket bättre ut.. Undra om mitt andra kort får en sån dock? Då får den vara main!

Permalänk
Medlem

om man beställer ett 8800GT ikväll(hade tänkt göra det nämligen..), tror ni man får den nya kylaren då?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

ser bra ut med den nya
men har ngn ngt tips om ett mtb. som skulle passa bra med ett 8800GT? de skulle behöva ha DDR2 minnen. har letat,men inte hittat ngt som ser lovande ut (ska va mini atx elr micro atx storlek på det^^)
sänd gärna ett medd. om ni har ngt förslag

Visa signatur

u can call me ColdBlood.remember that,u'll need it in future.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
om man beställer ett 8800GT ikväll(hade tänkt göra det nämligen..), tror ni man får den nya kylaren då?

Nej, korten med den nya kylaren börjar ju levereras till Asus, Gigabyte, m.fl. från ock med idag, det betyder att de sedan måste skickas ut till grossister, därifrån till mindre grossister och sedan till butik och sedan till dig. Så nej, man får nog vänta någon vecka skulle jag tro.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Sitter med ett gött VF-900 som kyler som satan på lägsta nivå :D.

Passar den utan problem?
Enligt Zalman ska den inte gå att få dit, http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=192

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VII Hero <> Ryzen 5600X <> 32GB G.Skill Trident Z <> Gigabyte Radeon RX 6800 <> 2xSamsung 970 EVO 500GB @RAID0 <> 2xWD Black 2TB @RAID0 <> Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

man undrar egentligen vad fan de tänkte från början.

Det sas ju redan när vi fick se första bilderna att "det där blir INTE bra".

Men visst, de kanske ville göra GTS kortet lite exklusivera genom att ha en riktig kylning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av THE.KGB
Ser det nu, tack.

Märkligt iofs...

Inte alls märkligt på något sätt då den nya fläkten är större.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exabyte
Nej, korten med den nya kylaren börjar ju levereras till Asus, Gigabyte, m.fl. från ock med idag, det betyder att de sedan måste skickas ut till grossister, därifrån till mindre grossister och sedan till butik och sedan till dig. Så nej, man får nog vänta någon vecka skulle jag tro.

men skit också.. varför händer dettta just denna dan när jag skulle beställa :/
e det värt o vänta en vecka? jag som va astaggad på att beställa ny dator idag

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Värt och vänta? nä verkligen inte om man vill ha något så ska man köpa det direkt annar sås kan du vänta hur länga som hellst på¨nya saker som har nämnts i massvis med trådar

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimplan
Värt och vänta? nä verkligen inte om man vill ha något så ska man köpa det direkt annar sås kan du vänta hur länga som hellst på¨nya saker som har nämnts i massvis med trådar

du har nog rätt, då köper jag nog en annan kylare senare om det blir problem

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Förmodligen får ni nog vänta mer än en vecka. Tänk på att de ska skeppas från fabrik till fabrik i Kina (antar jag) = 2 dar, montering och packning i fabrik = 3 dar minst, skeppning till distributör i Europa = 1 vecka, distributör säljer förmodligen av sitt nuvarande lager innan de skeppar dessa till butikerna = 2-3 veckor. Det blir väl ca en månad att vänta!

Om inte de stora datorbutikerna köper direkt från tillverkaren dvs... då tar det väl ett någon vecka mindre.

Visa signatur

/Bob