Permalänk

1dl jord (helst lös jord).
1tsk socker.
2dl vatten.

Bland vattnet och sockret i en bunke. Häll i jorden sakta under omrörelse och när allt är ihopblandat så slänger du in det i mikrovågsugnen i ca 2-3 minuter på 750W.

Lägg gärna till lite jordgubbar ovanpå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
jag har en nyttig favorit, och det är kycklingsallad (inkl pasta). Naturligtvis med lite salladsdressing (jag kör sån där fransk/grekisk/italiens som är 3msk olja och 3msk vatten+pulver), sen brukar jag ha i ost också, men det är ju valfri mängd. Osten ska man dock inte blanda i, utan den lägger man på ovanpå.

Ingredienser:

Kycklingfilé
Pasta (gärna stora bitar, typ skruvar)
Tomat
Paprika
Rostad lök
Ananas
Rödlök
Dressing (+olja)
Ost

Det är typ det godaste jag vet, och är riktigt gott för kroppen. Mängden dressing och ost kan man ju justera fritt, och även totalt utelämna, men det är så små mängder man ska ha, så det ska inte vara något att gnälla om.

hoppa dessingen och oljan. kör på turkisk yoghurt lr dyl. inte så hög fetthal och lagom gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntiAnti.V
hoppa dessingen och oljan. kör på turkisk yoghurt lr dyl. inte så hög fetthal och lagom gott

Olja (olivolja då men det är väll vad man oftast kör till sallad) är väldigt nyttigt Bra för kroppen

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"