Är ni politiskt korrekta!

Permalänk
Avstängd

Är ni politiskt korrekta!

Är ni politiskt korrekta? försöker ni leva efter hur ni röstat?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Nej, det är bara töntar som är det.
Men jag lever till viss del efter hur jag röstar.

Permalänk

Det finns väl ingen som säger att den är P.K, däremot är det många som påverkas av vad som är P.K och tycker därefter. Dessutom är det inte svårt att hitta folk som tycker konstiga saker, bara för att de vill vara radikala.

Själv är jag inte P.K. och har en del radikala åsikter som jag fått efter hur samhället(invånarna) har behandlat mig.
Leva efter hur jag har röstat, ja men det är inte svårt. Sedan står jag för en annan politik än vad jag röstade för, då det är svårt att hitta något som passar till 100%.

*edit* Jag tror t.ex. inte många skulle säga att de var för homoadoption på mitten av 80talet, medan de idag kan vara för det. De har alltså ändrat åsikt i.o.m. det politiska klimatet, detsamma gäller även för allt annat. -Att vara utanför och förklara ens knäppa ideer är inte så roligt, dessutom är det lätt att bara haka på och tycka samma.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag röstade blankt, och jag har åsikter, så nej...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk

Får nog be att få vända på det hela.
De jag röster på lever sällan efter det dom före valet har sagt att dom ska jobba med. Och jag vet att det är naivt att tro på politiker och jag vet även att politiker efter valet måste tänka om när det väl sitter en blågrön-röra och försöker lobba genom något som inte är en total katastrof.

Permalänk
Medlem

Ids inte vara PK.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk

Pk? nej då, jag är som jag är och står för det.

Permalänk
Medlem

Jag har mina egna åsikter och står för dom. Så mitt svar bör väl bara ett nej.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

PK är väl knappast att leva efter hur man röstar. Är väl snarare att följa aftonbladet och vara allmänt anti-svensk?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Är inte säker på att jag förstår frågan?

Politiskt korrekt är ju en nedsättande benämning på något som följer den allmänna stämningen inom en viss krets, men som man inte håller med om själv. Folk som man tycker har politiskt korrekta åsikter ser ju inte det själva så, de är bara förnuftiga.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt politiskt korrekt att inte vara politiskt korrekt, så därmed är ni det allihop.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Det är väldigt politiskt korrekt att inte vara politiskt korrekt, så därmed är ni det allihop.

Om det politiskt korrekt att vara politiskt inkorrekt är det politiskt inkorrekt att vara politisk korrekt. Cirkelresonemang!

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Nej, det är bara töntar som är det.
Men jag lever till viss del efter hur jag röstar.

Det är bara töntar som undviker att vara politiskt korrekta bara för sakens skull

Permalänk

Väldigt få av oss som är politiskt korrekta misstänker jag, vi har inte konstant mediaövervakning som bränner oss vid minsta felsagda uttalande

Permalänk
Medlem

jag bryr mig inte...

vad är man då?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Piratpartiet, och jag laddar ner utav bara helvete. men vad det har att göra med om man är politiskt korrekt eller inte vet jag inte?
Politik är ändå bara skit.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Är inte säker på att jag förstår frågan?

Politiskt korrekt är ju en nedsättande benämning på något som följer den allmänna stämningen inom en viss krets, men som man inte håller med om själv. Folk som man tycker har politiskt korrekta åsikter ser ju inte det själva så, de är bara förnuftiga.

Precis. Känns alltid lika töntigt när man måste förklara för folk: "nej, jag är inte hjärntvättad av den stora media- och politikerkonspirationen, jag tycker faktiskt så här".

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem

Försöker att inte vara politiskt korrekt. Skämtar om saker "som faktiskt inte är ett dugg roliga" och så vidare.

Permalänk
Medlem

Om alla vore 100% politiskt korrekta skulle inga lagar någonsin ändras och samhället skulle stagnera. Så, nej.

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | 64 GB 3200 MHz CL16 DDR4 | xfx RX 6800 16GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC Q27G4X, AOC 24G2U

Permalänk

klart man inte är, man agerar ju utifrån vad som är bäst för sig själv i första hand.

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Det beror på hur man ser det. Enligt mig är PK inte bara åsikterna, utan hur man justifierar dem.

Därmed, nej, jag är inte PK.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!