Studentlägenhet på Rönnen i Malmö

Permalänk
Medlem

Studentlägenhet på Rönnen i Malmö

Hej,

Har blivit erbjuden en studentlägenhet av MKB på Rönnen i Malmö (Rönnblomsgatan). Tänkte höra ifall det är någon som bor eller har bott där som kan berätta lite generellt om lägenheterna, standard och så vidare samt lite om området.
Annat intressant kring Rönnen är givetvis också välkommet.

Tack på förhand!

Permalänk

Jag drog hem med en tjej som bodde där efter krogen en gång.
Det var väl som en standard studentlägenhet.
Litet och det luktade nudlar i hela byggnaden.

Området är väl kanske inte det roligaste i Malmö, men det är iaf nära till centrum.

Permalänk
Medlem

Nära till pundarstället också, Värnhem.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Deeeenajs.

Nä, men jag brukar bo hos en polare som bor på Zenithgatan när jag är nere i malmö, och det ligger i typ samma område. Mitt intryck av det området är väl inte direkt imponerande. Men man ska väl inte jämföra det med Rosengård heller. Men är det bara studentlägenheter omkring så känns det ju ganska lugnt ändå. Det är runt innergårdarna som det kan vara ganska stökigt på om kvällarna. Dom går ju lätt att undvika.
Skaffa dig en kärring-cykel bara så kan du ta dig till stan på några minuter Annars har du bara någon minuts promenad till Värnhem, där de flesta bussarna i stan går förbi.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Legionella

Kanske av intresse innan du skriver kontrakt:

http://www.mkbfastighet.se/templates/NewsPage.aspx?id=82301&n...

Permalänk
Medlem

Re: Legionella

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barandth
Kanske av intresse innan du skriver kontrakt:

http://www.mkbfastighet.se/templates/NewsPage.aspx?id=82301&n...

Verkar ju bra inget att oroa sig nu vet man att de är i höggsta hugg och åtgärdar det, hade varit värre om de hade varit tysta vilket man inte vet. Kanske jag har legionella i min lägenhet? vem vet

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

jag bor där. det är bra, så länge du inte bor på bottenvåningen

Permalänk
Musikälskare

Två av mina polare bor där xD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?