Need for Speed: Shift

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
du har rätt, NfS Porsche är den bästa av alla världar.

Japp med blinkers och allt det ägde!, synd bara att det är sjukt instabilt på xp och nyare

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
men NFS 3 hot pursuit var väl bäst av alla?

Håller helt klart med, otaliga roliga timmar man spenderade med det På andra plats får jag nog sätta HP2 vilket även det fick väldigt många timmar.

I Underground och framåt (har dock inte testat MW) har det alltid funnits minst ett spelläge jag har stört mig ordentligen på. I Underground var det drift och rakframkörandet, i prostreet även där drift. I Undercover idiotierna med att man ska köra sönder en massa grejer. Jag vill ju ha klassisk NFS arkardracing

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Avstängd

Hoppas man kan styla sina bilar fritt

Tror faktiskt detta kommer att konkurrera mot Forza3 och grid m.m

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Personligen har jag tappat all tro på NFS efter dom senaste spelen, Most Wanted var hyffsat bra men sen har det bara gått neråt. Det är iaf vad jag tycker och jag är nog inte ensam om att tycka så.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Hoppas man kan styla sina bilar fritt

Tror faktiskt detta kommer att konkurrera mot Forza3 och grid m.m

xD

Du måste skämta?
GRID kanske, men Forza står i en helt annan klass!

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk

Det bästa NFS:
NFS II (det nyare)
Det roligaste:
NFS III
Skönast fysik:
NFSU2 (även det sista bra spelet)

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
xD

Du måste skämta?
GRID kanske, men Forza står i en helt annan klass!

hehe iofs ^^ men man kan style rätt friskt i Forza

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
hehe iofs ^^ men man kan style rätt friskt i Forza

Visserligen, men i Forza har iaf stylingen en effekt på bilens egenskaper...
Dessutom finns det nog inte många spel som kommer upp i den körkänsla som Forza har.

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk

Asså, en riktig kopia av Grid! Det enda jag tänker på när jag ser intervjun!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zatyrax
NFS spel ska vara open world, snutar, street race, fina möjligheter att "Pimpa" bilen med neon, vinelyr och mkt mer! (tycker jag xD)

Det tråkiga med te.x NFS spelen som erbjuder detta, är att du får tillgång till det bästa, absolut sist.....och då är spelet i det närmaste över.

Samma koncept alltid, allting är låst i början...måste låsas upp med oändligt många meningslösa race.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Segas+
Det tråkiga med te.x NFS spelen som erbjuder detta, är att du får tillgång till det bästa, absolut sist.....och då är spelet i det närmaste över.

Samma koncept alltid, allting är låst i början...måste låsas upp med oändligt många meningslösa race.

hehe mm , känns nästan som ett jobb eller en läxa att köra om nfsu2 varje gång man fummlat bort sparfilen

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bloppo11
men NFS 3 hot pursuit var väl bäst av alla?

NFSSE och Porsche Unleashed var de bästa.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört några racingspel sen Out run på Commodore 64:an.
Det var ett mycket bra spel på sin tid.
Det här nya spelet, med sin grafik och realism, ser dock helt fantastiskt ut i mina ögon.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jag har inte kört några racingspel sen Out run på Commodore 64:an.
Det var ett mycket bra spel på sin tid.
Det här nya spelet, med sin grafik och realism, ser dock helt fantastiskt ut i mina ögon.

Outrun var väl inte på c64:an? Crazy Cars däremot: woohoo!

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Medlem

Jodå, det fanns på C64:an också, även om Sega versionen var snyggast.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

tycker de e dags att börja bumpa tråden nu då när det är 2-3 veckor tills de släpps nu:) nån som har provspelat det eller nått? jag har stora förväntningar på det. det som ärsynd är att det inte är freeworld. imo så skulle dom blanda prostreet med underground 2, porsche 2000 och most wanted. alltså fysiken på prostreet, stylingen som på nfsu2, landskapen som på porsche och polisjakter som på most wanted. Nån som håller med mig?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Visserligen, men i Forza har iaf stylingen en effekt på bilens egenskaper...
Dessutom finns det nog inte många spel som kommer upp i den körkänsla som Forza har.

Gran Turismo. Nu skenar förvisso mitt inlägg iväg från huvudämnet, men jag tror inte det finns nåt spel som kommer kunna mäta sig med den känsla som GT5 troligtvis har. Vi fick ju alla ett smakprov via Prolougen förra året.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Vartfan försvann street-racingen? -.-"

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk

No idea, kanske väcker känslor hos need for speed hp2 fans.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Blir det som GRiD är jag nöjd. Ett av de spel med skönast körkänsla imo. Testade GTR: Revolution men tyckte kändes som det gick långsamt. En Touring Car ska inte kännas som en Fiat Uno i acceleration och kurvtagning.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Blir det som GRiD är jag nöjd. Ett av de spel med skönast körkänsla imo. Testade GTR: Revolution men tyckte kändes som det gick långsamt. En Touring Car ska inte kännas som en Fiat Uno i acceleration och kurvtagning.

Jag tror inte du ska uttala dig om hur en bil "ska" kännas när du säger att GRiD har bättre känsla än GTR: Evolution, som är en racingsim.

Det är en skillnad ni måste tänka på när ni jämför spel hit och dit. NFS och GRiD är arkadracing, d.v.s. det har ingenting med hur det egentligen är att köra bil.

Forza och GTR: Evolution är simracing, d.v.s. körkänslan är någorlunda realistisk i förhållande till hur en vanlig bil fungerar.

Att ni tycker att GTR: Evolution känns segt beror på att ni efter att ha kört arkadracing helt enkelt är jävligt dåliga på att köra bil på bana. Då går det långsamt, då kör man ur, då tappar man enormt med fart i kurvor, då kan man inte svänga och styra på samma gång och då kan man inte gasa hur som helst utan att spinna runt i en piruett.

Om ni skulle lära er att köra bil på riktigt och testa hur det känns att faktiskt sitta bakom en ratt (och gillar det) är jag övertygade om att ni hade slutat larva er med skräp som NFS och GRiD och istället sett fram emot riktiga bilspel som Forza 3, GT5 och för att inte nämna allt som kommer på PC-fronten

Fan jämför liksom..

http://www.youtube.com/watch?v=GDDTH3T17TM

http://www.youtube.com/watch?v=ENdQ-2rMqrk

Båda filmerna är ungefär lika långa, det är samma bana, perpektivet känns rätt jäkla realistiskt, bilarna beter sig ungefär lika och dom låter ju t.o.m. likadant (även fast GTR Evolutions ljud låter som om han körde med öppna rutor). Här kan du alltså se att GTR Evolution har lyckats förmedla känslan av att köra en Audi R8 på Nordschleife jäkligt bra.

Att du tycker GTR Evolution känns segt beror liksom på att du inte riktigt har någon referens till hur snabb en bil egentligen är för att alla arkadracers berättar för dig att en bil gör 0-100 på 2 sekunder och utan problem kan svänga hur som helst i 280km/h, så när du möter något som faktiskt är realistiskt så tror du att det är spelets fel att det går långsamt (snarare än att spelet beter sig realistiskt och inte låter dig göra saker som aldrig hade funkat i verkligheten).

Nu var det lite långt och jag menar inte att ni inte får gilla arkadracing, ni ska bara veta att orsaken att ni gillar t.ex. GRiD framför Forza är för att det är SÄMRE känsla i GRiD och att det är gjort för att kompensera att folk inte kan köra bil, så att alla ska ha en chans att köra snabbt även fast man egentligen inte kan.

Det är som att föredra Ice Hockey till NES framför NHL 10 och hänvisa till att känslan är bättre.

Permalänk
Medlem

Otroligt bra skrivet måste jag säga! Ett bra exemepel, som tex gt4 är ju att dom flesta bilar har i princip samma tider runt nordslingan spel vs verklighet. Om man kör bra dvs.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770

Permalänk
Citat:

GRID har skön körkänsla? Tillåt mig skratta.
Har spelat LFS (live for speed) i flera år nu, och när jag testade GRID så ville jag bara spy, styrkänslan var så jävla kass.
Samma sak med alla NFS spel, colin mcrae, TDU, +alla andra arkad spel.
Körkänslan i LFS äger sönder allt och alla, till och med spel som GTR2, kommer aldrig kunna gå tillbaks till nåt arkad spel efter LFS.

Permalänk
Medlem

Kör GT5P ska du se körkänsla eller rFactor, LFS är också bra.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Jag tror inte du ska uttala dig om hur en bil "ska" kännas när du säger att GRiD har bättre känsla än GTR: Evolution, som är en racingsim.

Det är en skillnad ni måste tänka på när ni jämför spel hit och dit. NFS och GRiD är arkadracing, d.v.s. det har ingenting med hur det egentligen är att köra bil.

Forza och GTR: Evolution är simracing, d.v.s. körkänslan är någorlunda realistisk i förhållande till hur en vanlig bil fungerar.

Att ni tycker att GTR: Evolution känns segt beror på att ni efter att ha kört arkadracing helt enkelt är jävligt dåliga på att köra bil på bana. Då går det långsamt, då kör man ur, då tappar man enormt med fart i kurvor, då kan man inte svänga och styra på samma gång och då kan man inte gasa hur som helst utan att spinna runt i en piruett.

Om ni skulle lära er att köra bil på riktigt och testa hur det känns att faktiskt sitta bakom en ratt (och gillar det) är jag övertygade om att ni hade slutat larva er med skräp som NFS och GRiD och istället sett fram emot riktiga bilspel som Forza 3, GT5 och för att inte nämna allt som kommer på PC-fronten

Fan jämför liksom..

http://www.youtube.com/watch?v=GDDTH3T17TM

http://www.youtube.com/watch?v=ENdQ-2rMqrk

Båda filmerna är ungefär lika långa, det är samma bana, perpektivet känns rätt jäkla realistiskt, bilarna beter sig ungefär lika och dom låter ju t.o.m. likadant (även fast GTR Evolutions ljud låter som om han körde med öppna rutor). Här kan du alltså se att GTR Evolution har lyckats förmedla känslan av att köra en Audi R8 på Nordschleife jäkligt bra.

Att du tycker GTR Evolution känns segt beror liksom på att du inte riktigt har någon referens till hur snabb en bil egentligen är för att alla arkadracers berättar för dig att en bil gör 0-100 på 2 sekunder och utan problem kan svänga hur som helst i 280km/h, så när du möter något som faktiskt är realistiskt så tror du att det är spelets fel att det går långsamt (snarare än att spelet beter sig realistiskt och inte låter dig göra saker som aldrig hade funkat i verkligheten).

Nu var det lite långt och jag menar inte att ni inte får gilla arkadracing, ni ska bara veta att orsaken att ni gillar t.ex. GRiD framför Forza är för att det är SÄMRE känsla i GRiD och att det är gjort för att kompensera att folk inte kan köra bil, så att alla ska ha en chans att köra snabbt även fast man egentligen inte kan.

Det är som att föredra Ice Hockey till NES framför NHL 10 och hänvisa till att känslan är bättre.

Otroligt långt inlägg baserat på en missuppfattning. Grattis!

Jag sa att GRiD hade skönast körkänsla, inte mest realistisk bilfysik. Känslan är inte heller SÄMRE som du säger. Du blandar ihop känsla och realism.

Vad man också måste tänka på att mycket av det som ger fartkänslan, att bilen kränger, hoppar och att man känner g-krafter i kurvorna, inte finns med i ett datorspel. Därför måste man kompensera med annat för att få till en bra känsla av att det går fort. Det här gör man i GRiD, men inte i GTR: Revolution. Därför känns GTR:R segt. Detta kan medföra (utan att jag säger att det är så i det här fallet) att ett mindre realistiskt spel känns mer realistiskt. Så att jag tycker GTR:R känns segt beror inte på att jag saknar referens till hur snabb en bil egentligen är, utan att min referens inte begränsas till synintryck och ryck i ratten. GTR känns segt eftersom en hastighet i en riktigt bil känns mycket snabbare än samma hastighet i GTR.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Citat:

[B]Jag sa att GRiD hade skönast körkänsla, inte mest realistisk bilfysik. Känslan är inte heller SÄMRE som du säger. Du blandar ihop känsla och realism.

Vad man också måste tänka på att mycket av det som ger fartkänslan, att bilen kränger, hoppar och att man känner g-krafter i kurvorna, inte finns med i ett datorspel. Därför måste man kompensera med annat för att få till en bra känsla av att det går fort. Det här gör man i GRiD, men inte i GTR: Revolution

Alltså, GRiD känns som att med kontroll styra en bil på samma sätt som man lekte med bilar på en bilbana som unge. Det känns som om man håller bilen mellan tumme och pekfinger och drar den längst golvet och låter "ÖÖÖÖRRN ÖÖÖÖÖRRN ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRNNN". Bilen har ingen tyngd ö.h.t. och reagerar inte som en bil gör i verkligheten på någonting. Man har plockat bort alla element ifrån bilkörningen förutom gas, broms och styrning. GRiD är typ som en grafiskt upphottad version av Outrun till Sega med styrning och fysik intakt.

Inte så att jag inte låter dig tycka vad du vill, men att på något sätt dissa GTR: Evolution som bilspel är ju en förolämplning om man i samma inlägg hyllar GRiD eller NFS.

Appropå att jag blandar ihop känsla med realism... Jag skulle påstå att "känslan" har med realism att göra. Om jag ska spela ett bilspel där det enda som har något med bilkörning att göra är att jag kollar på en bil skulle jag kalla den känslan för värdelös. Poängen med känslan i ett bilspel är väl att det ska kännas som att köra bil? Den som tycker att det känns som att köra bil i GRiD kan verkligen inte ha kört en bil på riktigt, någonsin.

Att spela Forza 2 med kontroll ger inte heller direkt optimal körkänsla, men där känns det iaf som om man kontrollerar en bil eftersom att bilen man kontrollerar faktiskt har tyngd. GRiD är som en interaktiv animerad kortfilm i stil med Fast and the Furious.

Om vi drar en liten liknelse till FPS-spel.. GTR: Evolution eller LFS är som Operation Flashpoint ungefär, och du propsar för Soldat eller Liero. Säger inte att du inte får gilla det, men du ska inte prata om "känsla" för den är ju faktiskt totalt obefintlig.

http://www.youtube.com/watch?v=eAjQPUZ2vuk

http://www.youtube.com/watch?v=IlAm1TgfxC8

Jämför filmerna. Ser du hur GRiD-bilen rör sig totalt ologiskt och verklighetsfrånkopplat medan det i Forza 2 ser rätt verkligt ut p.g.a. att bilen har en tyngd? För att inte nämna att killen som driftar i Forza 2 antagligen kan teorin bakom.

Ledsen att jag attackerar dig med textväggar men jag kan verkligen inte se någon som helst orsak till att någon skulle vilja spela GRiD över Forza. Jag antar att allt i grund och botten handlar om att Forza är till för folk som tycker om att köra bil, medan GRiD är till för folk som tycker om att titta på en bil som åker snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Alltså, GRiD känns som att med kontroll styra en bil på samma sätt som man lekte med bilar på en bilbana som unge. Det känns som om man håller bilen mellan tumme och pekfinger och drar den längst golvet och låter "ÖÖÖÖRRN ÖÖÖÖÖRRN ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRRNNN". Bilen har ingen tyngd ö.h.t. och reagerar inte som en bil gör i verkligheten på någonting. Man har plockat bort alla element ifrån bilkörningen förutom gas, broms och styrning. GRiD är typ som en grafiskt upphottad version av Outrun till Sega med styrning och fysik intakt.

Inte så att jag inte låter dig tycka vad du vill, men att på något sätt dissa GTR: Evolution som bilspel är ju en förolämplning om man i samma inlägg hyllar GRiD eller NFS.

Appropå att jag blandar ihop känsla med realism... Jag skulle påstå att "känslan" har med realism att göra. Om jag ska spela ett bilspel där det enda som har något med bilkörning att göra är att jag kollar på en bil skulle jag kalla den känslan för värdelös. Poängen med känslan i ett bilspel är väl att det ska kännas som att köra bil? Den som tycker att det känns som att köra bil i GRiD kan verkligen inte ha kört en bil på riktigt, någonsin.

Att spela Forza 2 med kontroll ger inte heller direkt optimal körkänsla, men där känns det iaf som om man kontrollerar en bil eftersom att bilen man kontrollerar faktiskt har tyngd. GRiD är som en interaktiv animerad kortfilm i stil med Fast and the Furious.

Om vi drar en liten liknelse till FPS-spel.. GTR: Evolution eller LFS är som Operation Flashpoint ungefär, och du propsar för Soldat eller Liero. Säger inte att du inte får gilla det, men du ska inte prata om "känsla" för den är ju faktiskt totalt obefintlig.

http://www.youtube.com/watch?v=eAjQPUZ2vuk

http://www.youtube.com/watch?v=IlAm1TgfxC8

Jämför filmerna. Ser du hur GRiD-bilen rör sig totalt ologiskt och verklighetsfrånkopplat medan det i Forza 2 ser rätt verkligt ut p.g.a. att bilen har en tyngd? För att inte nämna att killen som driftar i Forza 2 antagligen kan teorin bakom.

Ledsen att jag attackerar dig med textväggar men jag kan verkligen inte se någon som helst orsak till att någon skulle vilja spela GRiD över Forza. Jag antar att allt i grund och botten handlar om att Forza är till för folk som tycker om att köra bil, medan GRiD är till för folk som tycker om att titta på en bil som åker snabbt.

Nu kommer jag inte åt youtube från jobbet så jag får ta det sen, men jag tvivlar på att det är speciellt relevant. Du överdriver ju tydligt i ditt inlägg för att få din åsikt att låta bättre och är förvånansvärt onyanserad. Att spela GRiD, på svåraste med alla hjälpmedel avstängda, skulle vara som att titta på en bil som åker själv är bara en patetisk jämförelse med syfte att förlöjliga. Om du verkligen vill diskutera så sluta göra det som en unge som har fått sitt favvospel kritiserat, annars lägger jag ner det här för det är inte värt energin. Vi diskuterar inte vilket spel som är mest realistiskt, utan vilket som [jag anser] har skönast körkänsla. Du vet att olika bilar (verkliga sådana) kan ha olika skön körkänsla, trots att båda är HELT REALISTISKA eftersom de existerar? Enl. ditt resonemang skulle alla bilar ha samma körkänsla eftersom alla är helt realistiska.

Ta en bil med sommardäck och ställ den på en sjö. Skön körkänsla? Nej!
Ta en gokart med dubbdäck och ställ den på samma sjö. Skön körkänsla? Ja!

Ultrarealistiska GTR med G25 och Touring Car. Skön körkänsla? Nja, imo. inte speciellt.
Halvarkadiga GRiD (utan hjälpmedel) med G25 och i princip vilken bil som helst. Skön körkänsla? Ja, som fan!

Se kanske du har en annan subjektiv upplevelse när du spelar spelen, fine. Men lägg ner med attityden.

P.S.
Ledsen att jag attackerar dig med textväggar men jag kan verkligen inte se någon som helst orsak till att någon skulle vilja spela GRiD över Forza.

Nej, just det, det kallas att inte ha en egocentrisk världsbild. Prova det nån gång vettja! Du kanske lär dig något, som ödmjukhet!

D.S.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.gametrailers.com/video/scooterbilen/55388

sett denna?

otroligt att föraren lyckas hålla bilen på vägen. ( om än knappt)
varvstop konstant och bilen vägrar sluta accelerera, makalöst trimmad må jag säga.

nfs serien börjar bli en riktig "contender" när det gäller simulation ser jag.

stoor skillnad från forna dagars carbon där bilarna välte om man backade och svängde samtidigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att bilen varvar konstigt? och motorljudet är detsamma på alla växlar?
Varför skulle han inte kunna hålla den där på vägen?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo CPU . E6850 @ 3.00GHz . XFX 5770